Jump to content

Teorier, dela med dig av dina!

Patrik
 Share

Recommended Posts

Två sidor har gått, och tråden har redan börjat spårat ur.

--

Det är läskigt det här med universum. Vad finns egentligen utanför vår galax? Är det verkligen bevisat att universum är hur stort som helst och finns det liv på en annan planet? Än sålänge försöker man leta efter liv på Mars, då kan man ju undra om planeterna verkligen ser likadana ut i en annan galax och om det växer eller lever djur där

Vad fanns innan? Tja, teorin om "ärtan" som exploderade och skapade universum är enligt mig nonsens, men det kan jag aldrig veta är sant eller falskt. När kommer jorden gå under? När släcks solen? Mina frågor är många och man undrar om vi kommer att hinna att utforska andra planeter än månen (nu är ju månen ingen planet med vad fan skall jag kalla den?!).

När solen släcks försvinner defenitivt inte hela universum. Solen är ju bara kraftkällan i våran galax, i en annan galax finns det kanske en JÄÄÄÄÄTTEstor sol (?). :rolleyes:

Jag tycker att detta ämne är riktigt intressant, dock är det lite svårt att försöka läsa fakta om detta och lära sig om detta ämne. Det är så himla stort och jag vet inte om sanningen om universum kommer att komma fram, någonsin.

Shit. Detta skulle man kanske skriva i "Tråden där du frågar frågor du aldrig vågat frågat shit n' shit", men vafan, jag gjorde ett seriöst försök. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När solen släcks försvinner defenitivt inte hela universum. Solen är ju bara kraftkällan i våran galax, i en annan galax finns det kanske en JÄÄÄÄÄTTEstor sol (?). :blink:

Ja, våran sol är egentligen en stjärna. De stjärnor du ser på natthimlen är andra 'solar' i andra solsystem. Jag såg en bild där dom gjorde en 'storleks-jämförelse', först med solen och jorden. Jorden var bara en pytteliten prick bredvid solen, sen jämförde dom solen med andra 'solar', då var våran sol bara en pytteliten prick bredvid dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor