Frenzy Skrivet 4 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2006 Too much booze? Well, probably. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 4 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2006 Hur menar du? Att all material i universum sugs inåt till ett svarthål Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2006 (redigerad) Okej, det är bevisat att universum expanderar, vad finns på andra sidan? Redigerad 4 november, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 4 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2006 Okej, det är bevisat att universum expanderar, vad finns på andra sidan? Ett annat universum med små gröna män som undrar exakt samma sak som vi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 4 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2006 Två sidor har gått, och tråden har redan börjat spårat ur. -- Det är läskigt det här med universum. Vad finns egentligen utanför vår galax? Är det verkligen bevisat att universum är hur stort som helst och finns det liv på en annan planet? Än sålänge försöker man leta efter liv på Mars, då kan man ju undra om planeterna verkligen ser likadana ut i en annan galax och om det växer eller lever djur där Vad fanns innan? Tja, teorin om "ärtan" som exploderade och skapade universum är enligt mig nonsens, men det kan jag aldrig veta är sant eller falskt. När kommer jorden gå under? När släcks solen? Mina frågor är många och man undrar om vi kommer att hinna att utforska andra planeter än månen (nu är ju månen ingen planet med vad fan skall jag kalla den?!). När solen släcks försvinner defenitivt inte hela universum. Solen är ju bara kraftkällan i våran galax, i en annan galax finns det kanske en JÄÄÄÄÄTTEstor sol (?). Jag tycker att detta ämne är riktigt intressant, dock är det lite svårt att försöka läsa fakta om detta och lära sig om detta ämne. Det är så himla stort och jag vet inte om sanningen om universum kommer att komma fram, någonsin. Shit. Detta skulle man kanske skriva i "Tråden där du frågar frågor du aldrig vågat frågat shit n' shit", men vafan, jag gjorde ett seriöst försök. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 4 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2006 Too much booze? ja, jag måste verkligen sluta logga in på forumet när jag kommer hem från krogen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 4 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 november, 2006 Äh. Inte särskilt lyckad tråd, kanske inte så många som har någon "teori" direkt. Grejen med "Tråden om saker du alltid velat veta" är ju att den handlar om allt mellan himmel och jord. Men aja, hänglås om ni vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 Okej, det är bevisat att universum expanderar, vad finns på andra sidan? Det är väl inte alls bevisat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 Det är väl inte alls bevisat Jopp. Kan inte fixa källa på det dock, men jag vet att de har kommit fram till det. Fast...hur kan något som är oändligt expandera?.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 Jopp. Kan inte fixa källa på det dock, men jag vet att de har kommit fram till det. Fast...hur kan något som är oändligt expandera?.. Tror det kallas oändligt eftersom det expanderar hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 När solen släcks försvinner defenitivt inte hela universum. Solen är ju bara kraftkällan i våran galax, i en annan galax finns det kanske en JÄÄÄÄÄTTEstor sol (?). Ja, våran sol är egentligen en stjärna. De stjärnor du ser på natthimlen är andra 'solar' i andra solsystem. Jag såg en bild där dom gjorde en 'storleks-jämförelse', först med solen och jorden. Jorden var bara en pytteliten prick bredvid solen, sen jämförde dom solen med andra 'solar', då var våran sol bara en pytteliten prick bredvid dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts