Jump to content

Vintertema

rabarben
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 112
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

I am gonna tell ya - son!

För att Julen i grund och botten bygger på ren religös och snevriden syn. Är starkt emot religion och allt som har med religion att göra.

Många har försökt att inbilla mig att julen idag inte har med religion att göra, och så må hända men det är ändå en tradition som extremreligiösa Carola-folk har fört med sig. Sedan förstår jag inte varför man ska ha en tomtejävel när barnen bara blir rädda för fanskapet.

Är även en människa som gillar sol och värme. Julen förknippas med kyla och elände.

Kan väl säga en positiv grej om julen, och det är den goda maten.

Men julklappar då? Är inte det positivt?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I am gonna tell ya - son!

För att Julen i grund och botten bygger på ren religös och snevriden syn. Är starkt emot religion och allt som har med religion att göra.

Många har försökt att inbilla mig att julen idag inte har med religion att göra, och så må hända men det är ändå en tradition som extremreligiösa Carola-folk har fört med sig. Sedan förstår jag inte varför man ska ha en tomtejävel när barnen bara blir rädda för fanskapet.

Är även en människa som gillar sol och värme. Julen förknippas med kyla och elände.

Kan väl säga en positiv grej om julen, och det är den goda maten.

Men det är ju ett vintertema vi snackar om. Inte jultema. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Är även en människa som gillar sol och värme. Julen förknippas med kyla och elände. "

Jag gillar inte kyla heller, vilket ett vintertema är, jävligt kyligt. Nog med kyla utomhus, behöver inte komma in och se det också. :)

Jag gillar inte heller kyla och snö. Inte ett dugg, faktiskt. Men så länge man inte fryser av den så är det ju mysigt. ;)

Alltså: det är lika mysigt att se ett snö-dekorerat forum genom datorskärmen, som det är att se på den mysiga, tysta snön genom en fönsterruta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar inte heller kyla och snö. Inte ett dugg, faktiskt. Men så länge man inte fryser av den så är det ju mysigt. :)

Alltså: det är lika mysigt att se ett snö-dekorerat forum genom datorskärmen, som det är att se på den mysiga, tysta snön genom en fönsterruta.

Din åsikt. Jag tar helt avstånd från den.

Kanske ska vi skaffa ett nyårstema, ett sommartema, ett vårtema och ett hösttema också ?

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Din åsikt. Jag tar helt avstånd från den.

Kanske ska vi skaffa ett nyårstema, ett sommartema, ett vårtema och ett hösttema också ?

Varför skulle vi? Det ena behöver ju inte leda till det andra.

Klart det blir vintertema förresten, lita på Hultan :wub:

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor