Jump to content

Hjälp!

Lofon
 Share

Recommended Posts

Hejsan! Nu har jag fått seriösa problem med mitt GTA San Andreas! Allting började efter det att jag formaterat om datorn och installerade spelet på nytt. Installationen gick bra, men när jag startade spelet så stängde dataskärmen av sig sjäv (altså som att den ställde sig i viloläge). Jag avinstallerade spelet, och tänkte att det kanske var något fel på min skiva (eller rättare sagt; det var ett desperat försök), och lånade en kompis spel och installerade om det. När jag väl var färdig med det så testade jag och starta spelet igen, dock med samma resultat! När jag startar spelet så ser man inget på skärmen (eftersom den ställer sig i viloläge), men man kan fortfarande trycka pilarna upp och ned och höra San Andreas menyns ljud. Är det nogon här som varit med om samma sak själva?! Är i verkligt behov av hjälp!

Ps: Vice City, Total Overdose, Godfather, Scarface och alla andra spel som jag brukar spela fungerar alldeles problemfritt - det är bara San Andreas som krånglar!

Tacksam för hjälp!

// Greve Von Lofon

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan! Nu har jag fått seriösa problem med mitt GTA San Andreas! Allting började efter det att jag formaterat om datorn och installerade spelet på nytt. Installationen gick bra, men när jag startade spelet så stängde dataskärmen av sig sjäv (altså som att den ställde sig i viloläge). Jag avinstallerade spelet, och tänkte att det kanske var något fel på min skiva (eller rättare sagt; det var ett desperat försök), och lånade en kompis spel och installerade om det. När jag väl var färdig med det så testade jag och starta spelet igen, dock med samma resultat! När jag startar spelet så ser man inget på skärmen (eftersom den ställer sig i viloläge), men man kan fortfarande trycka pilarna upp och ned och höra San Andreas menyns ljud. Är det nogon här som varit med om samma sak själva?! Är i verkligt behov av hjälp!

Ps: Vice City, Total Overdose, Godfather, Scarface och alla andra spel som jag brukar spela fungerar alldeles problemfritt - det är bara San Andreas som krånglar!

Tacksam för hjälp!

// Greve Von Lofon

jag är inte inne så på datorer.. men testa med en annan skärm ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket! :) Det ska jag gnast testa om det fungerar så fort som jag kommer hem! :ph34r:

Om du har ändrat till skärminställningar som skärmen inte klarar av blir det bara svart. Och då hjälper det som Boomer sade. Så det kan ju vara därför det är svart, om du har ändrat några skärminställningar. I spelet alltså :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sedan kan det vara så att om du har för hög skärm upplösning som inte skärmen klarar av så sätt upplösningen på 800x600x16 i spelet och testa sedan.. och sedan i ditt operativsystem så ändra skärmen Hz så att den är på lägsta :)

Om skärmen är svart för att han redan ändrat fel är det rätt svårt att ändra tillbaka.

Men om man tar bort filen som Boomer nämde och sedan startar så skapas en ny fil där, med orginalinställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor