Frenzy Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 (redigerad) Vad ni än röstar, så beskriv vad ondska är enligt dig, kan bli riktigt intresant. Redigerad 31 oktober, 2006 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Vote: Ja. HOWHOW är ren ondska :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 (redigerad) Min röst: nej. Världen består inte av absoluter. Ondska är inget fast, inget statiskt. Det jag anser elakt kan en annan anse snällt. Generellt sett anser man att exempelvis mord är en akt av ondska, men oavsett om det faktiskt finns sådana som förespråkar mord som något snällt eller inte, så är det rent tekniskt möjligt att en sådan person skulle finnas. Det hela är lite svårt att förklara om man ska fatta sig kort (vilket jag i nuläget föredrar), men summa summarum är att ondska inte finns, den definieras. Liksom bra musik inte är faktisk är ej heller ondska det. Detta innebär naturligtvis att det inte finns godhet heller. Redigerad 31 oktober, 2006 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 31 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Vote: Ja. HOWHOW är ren ondska :'( Kan du inte hålla dig på seriös nivå så ska du fan inte skriva här iheller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Kan du inte hålla dig på seriös nivå så ska du fan inte skriva här iheller. Okey master Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Vote: ja! Ondska är enligt mig, någon som skadar någon oskyldig. Barn, djur, osv. Grovt förklarat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 VOTE: Ja! Våld mot oskylldiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Jag är osäker på denna fråga. Javisst finns det ondska enligt mig. Ondska enligt mig är när folk vägrar lyda order, när folk trotsar dom mänskliga lagarna, när folk överhuvudtaget trotsar några lagar som finns. Riktigt ren ondska är när nån hatar en. Eller föresten, nej jag är osäker på denna fråga somsagt Ondska kan inte verifieras riktigt. Ondska kan vara allting och ingenting i denna värld Ondska kan klassas som allt, t.ex ren ondska kan vara att nån dödar nån Ren ondska kan vara äppelpaj, yeah u get my point Vote= vet ej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 (redigerad) Ja, alla jävla äckel våldtäckts män. Jag menar, fy faan, dom borde skjutas eller så ska man klippa av deras fingrar å slänga in dom (Gubbarna alltså, inte fingrarna) i ett mörk rum utan fönster så får dom ligga där. Usch! Och han pappan som dödade sitt barn och våldtog hennes kompis, fy fan, vilken vider. Sånna ska fan inte bara få leva. Hur kan man äns få den tanken! Om jag var själv med honom i ett rum. Asså ni skulle inte vilja veta vad jag skulle göra med honom. Men metmasken ska av, direkt! Kan man inte använda den på rätt sätt, va fan gör den där då?! Man blir ju förbannad Tack för mig, nu känns det bättre *Ursäkta språket* Redigerad 31 oktober, 2006 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 (redigerad) Ja, ondska finns enligt mig. Jag orkar verkligen inte förklara, Vice har redan gjort det t.ex. Vad anser du, Frenzy? EDIT: Äsch, jag försöker. Ondska är personer som bär på något "måste" att skada folk avsikligt, folk som njuter av att tortera folk och göra dem illa. Enligt mig har dessa ingen egen rätt att leva, även om detta inte skulle lösa problemen. De bör helt enkelt avrättas långsamt eller låsas in i ett rum och lida. En person som på ett bestialiskt sätt släckt en annan persons liv skall inte ha egen rätt till att leva. Redigerad 31 oktober, 2006 av samuelszon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Ondska efter mina egna erfarenheter och tankar. Det är när en person slutar bryr sig. (Om andra) Men ondska i sig är bara leva väldigt omoraliskt. Kan ju tolkas på så många olika sätt men för mig är inte bry sig längre, inte om sig själv eller andra. Klart ondska finns, bara folk tolkar "ondskan" annorlunda bara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 (redigerad) Jag menar, fy faan, dom borde skjutas eller så ska man klippa av deras fingrar å slänga in dom i ett mörk rum utan fönster så får dom ligga där. Varför skall man slänga in fingrarna i ett mörkt rum?! Skulle väl i så fall vara våldtäcktsmännen, man borde slänga in mörkt, låst rum... (Gud vad rolig jag är. ) Redigerad 31 oktober, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Varför skall man slänga in fingrarna i ett mörkt rum?! Skulle väl i så fall vara våldtäcktsmänen, man borde slänga in mörkt, låst rum... (Gud vad rolig jag är. ) Hahahah! Där fick du VaXXoR. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Varför skall man slänga in fingrarna i ett mörkt rum?! Skulle väl i så fall vara våldtäcktsmännen, man borde slänga in mörkt, låst rum... (Gud vad rolig jag är. ) Hahahahahaha Wanna be Magnus Samuelsson: Aa där fick han mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Vote: Ja. Enligt mig, är personer som tycker andra folkgrupper är mindre värda, och dödar dom för det, onda. Hilter och hans Nazi-Tyskland t.e.x. Men det är vad jag tycker det då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Ondskan enligt mig är den där boken och filmen... Nevars! Men ondska ur min syn är när man behandlar sig själv respektlöst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Min röst: nej. Världen består inte av absoluter. Ondska är inget fast, inget statiskt. Det jag anser elakt kan en annan anse snällt. Generellt sett anser man att exempelvis mord är en akt av ondska, men oavsett om det faktiskt finns sådana som förespråkar mord som något snällt eller inte, så är det rent tekniskt möjligt att en sådan person skulle finnas. Det hela är lite svårt att förklara om man ska fatta sig kort (vilket jag i nuläget föredrar), men summa summarum är att ondska inte finns, den definieras. Liksom bra musik inte är faktiskt är ej heller ondska det. Detta innebär naturligtvis att det inte finns godhet heller. Håller med helt och hållet. Nej, ondska finns inte. Människor kan göra hemska saker, men det beror inte på någon sorts medfödd ondska, utan på helt andra grejer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Ondska är att 1994-1996 gjorde Toyota den snyggaste bilen, Supra. Men sen ska dom göra en 07a som förstör hela ideen med supra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Min röst: nej. Världen består inte av absoluter. Ondska är inget fast, inget statiskt. Det jag anser elakt kan en annan anse snällt. Generellt sett anser man att exempelvis mord är en akt av ondska, men oavsett om det faktiskt finns sådana som förespråkar mord som något snällt eller inte, så är det rent tekniskt möjligt att en sådan person skulle finnas. Det hela är lite svårt att förklara om man ska fatta sig kort (vilket jag i nuläget föredrar), men summa summarum är att ondska inte finns, den definieras. Liksom bra musik inte är faktiskt är ej heller ondska det. Detta innebär naturligtvis att det inte finns godhet heller. Ondska är att 1994-1996 gjorde Toyota den snyggaste bilen, Supra. Men sen ska dom göra en 07a som förstör hela ideen med supra. Har du ingenting viktigt att säga så kan du ge fan i det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Där det finns minst två människor finns det ondska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts