SlewME Skrivet 4 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 november, 2007 Filstorleken är tillfälligt begränsad till 10MB. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 4 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2007 Vore det inte bra om det fanns delete all? Om det nu inte finns vad jag märkt. Om man vill rensa.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 4 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 november, 2007 (redigerad) Kris, panik och allt möjligt. Servern går inte igång längre. Ena hårddisken verkar totalt död. Ja, backup? Mycket bra fråga, tror inte det finns backuper från den servern. Återkommer när jag vet mer. EDIT: Nu fick tekniker igång servern ser det ut som. Innan arbetet fortsätter har jag sagt åt dem att ta en backup på webservern och MySQL-databaserna. Redigerad 4 november, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2007 Usch, det låter inget vidare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2007 Mina bilder är kvar! VIP måne?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Kommer inte in på beffo? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 5 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 (redigerad) Ww2-servern har kraschat. Tekniker jobbade igår med att rädda datan som fanns på servern men misslyckades. Det kommer göras en rad åtgärdet för att rädda hårddisken i servern och om det inte hjälper kommer jag tvingas skicka hårddisken till avancerade recovery-företag. Dessa företag plockar ur alla tunna dataskivor i hårddisken för att sedan sätta in dessa i en ny "hårddisk" och på så sätt rädda all data. Det är ett omfattande ingrepp i hårddisken och kostar därför väldigt mycket pengar, vi pratar i värsta fall över 10.000 kr. Beffos servrar använder vanligtvis sk. raid men denna gjorde inte. Det är en dyr krasch och jag tar smällen. Klantigt nog så tog jag inte backuper på den servern. Vill du se Beffo Upload uppe igen? Då går det bra att krisdonera. Skriv ett SMS med texten: Beffo 40 Beffo 50 Beffo 80 Beffo 100 Beffo 200 40,50,80,100 och 200 står för summan du donerar. Väljer du att smsa "Beffo 200" så kommer 200 kronor att dras från din mobiltelefon. Skicka följande SMS till 72550. Inkl. eventuell sms-taxa. Ni som donerat kommer få heltids betalkonto på Beffo Upload när/om servern kommer upp igen. Ni som vill donera över bankgiro kan göra det också. PMa eller maila mig om intresset finns så skickar jag ett bankkontonummer. Mer information kommer fortlöpande. Redigerad 5 november, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 5 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Glömde att informera att även en rad andra hemsidor är nere pga. kraschen. Några sidor är Beffo Webbhotells, GTAnytt, Beffo Upload m.fl. Alla kunders hemsidor ligger på en annan server och är INTE drabbade!. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Det där hjälper inte, donera istället. Det minsta vi kan göra efter allt som han gjort för oss.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Nae, fyfan vad tråkigt för dig.. Ska banne mig donera en slant, jag.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Fy vad trist SlewMe! Ska försöka mig på en donation! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Det där hjälper inte, donera istället. Det minsta vi kan göra efter allt som han gjort för oss.. Sen när har jag sagt att det skulle hjälpa? Kan jag inte få visa hur sorgsen jag är för det? I övrigt så ville jag donera en 20:a eftersom jag inte har så mycket på mobiltelefonen, men SlewME sa att han inte fick så mycket från det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Sen när har jag sagt att det skulle hjälpa? Kan jag inte få visa hur sorgsen jag är för det? I övrigt så ville jag donera en 20:a eftersom jag inte har så mycket på mobiltelefonen, men SlewME sa att han inte fick så mycket från det. Ah, ursäkta. Inte meningen att det skulle låta så surt. Klart du få m8. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Lägg ut informationen på en tillfällig sida som kommer upp om man försöker komma in där.. Jag vet inte om du redan lyckats med det men sist jag kollade så va där inget.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 5 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Lägg ut informationen på en tillfällig sida som kommer upp om man försöker komma in där.. Jag vet inte om du redan lyckats med det men sist jag kollade så va där inget.. Det kommer. Tar lite tid, måste få upp servern igen med ny hårddisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Glömde att informera att även en rad andra hemsidor är nere pga. kraschen. Några sidor är Beffo Webbhotells, GTAnytt, Beffo Upload m.fl. Alla kunders hemsidor ligger på en annan server och är INTE drabbade!. Gäller det här även beffo webmail? *Sänder iväg en hundring* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Gäller det här även beffo webmail? *Sänder iväg en hundring* Webbmailen funkar fortfarande. *Sänder iväg en hundring* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 5 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Glädjande besked. Tekniker har lyckats få igång servern igen. Det kommer att tas backuper på all data och ny hårddisk kommer att stoppas in i servern. Totala kostnader för tekniker och hårddisk beräknas bli runt 5500 kr så era donationer hjälper fortfarande till. Det var inget billigt ingrepp. Tack till er som donerat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Wohoo! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts