Tweak Skrivet 20 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 Karl-Olov Nordin. Orginaltråden på Sweclockers. Dock är hans personliga hemsida ännu roligare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 Karl-Olov Nordin. Orginaltråden på Sweclockers. Haha, jag fick mig ett par rediga skratt, och jag kommer ihåg att jag besökt hans hemsida, jag kände igen bilden. Nåväl, det här var lätt roligast. Och jag kanske förklarade fel till dig då jag ber som mycket ursäkt om detta om du har missuppfattat mig helt. Har du det Armis? Har du uppfattat mig korrekt rätt Armis? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna. För att gå lite mer ontopic så gillar jag adminsidan, lite mer statistik och grejer nu, det är kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 20 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 Bestämmer inte du. @Vice. Härligt, spionera på Mensvecka eller? Du behöver inte sura över allt jag säger. Det jag försökte säga var att folk antagligen kommer börja använda t.ex imageshack igen om det blir för mycket "måste betala" prylar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 (redigerad) Eftersom Slew inte svarar på msn så kommer han förmodligen inte fixa problemet än, så jag skriver det här så ingen beffoit råkar ut för samma sak som mig. Om man har köpt fem kronor hos beffo, och går in i "skriva här?" så räknas det som ett skickat meddelande, så även om du inte skickar och bara kryssar rutan så dras en krona. Jag gissar på att det är något fel just nu och att det kommer fixas så fort Slew ser det, men jag vill bara höja ett varningens finger. Det inte bara räknas som ett skickat meddelande, utan ett tomt meddelande skickas faktiskt iväg, så att det bara står ens namn där uppe. Jag förlorade två kronor på det. Redigerad 20 september, 2007 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 20 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 (redigerad) Eftersom Slew inte svarar på msn så kommer han förmodligen inte fixa problemet än, så jag skriver det här så ingen beffoit råkar ut för samma sak som mig. Om man har köpt fem kronor hos beffo, och går in i "skriva här?" så räknas det som ett skickat meddelande, så även om du inte skickar och bara kryssar rutan så dras en krona. Jag gissar på att det är något fel just nu och att det kommer fixas så fort Slew ser det, men jag vill bara höja ett varningens finger. Det inte bara räknas som ett skickat meddelande, utan ett tomt meddelande skickas faktiskt iväg, så att det bara står ens namn där uppe. Jag förlorade två kronor på det. Hej. Tack för att du informerar om det. Kommer att sätta tillbaka dina två kronor på kontot. @Lajnux, lämna min tråd. Du har inget att säga till om. Redigerad 20 september, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 (redigerad) Hej. Tack för att du informerar om det. Kommer att sätta tillbaka dina två kronor på kontot. Yaaay! Edit; Säg till när du fixat, för jag kan ha förlorat tre kronor. För jag förlorade först två. Sedan skrev jag ett meddelande, och efter det så skrev jag inlägget. Men när jag uppdaterade beffo igen så var där ett nytt tomt meddelande från mig, så jag kan ha förlorat tre kronor. Inte för att en krona är någon big deal men ändå. Redigerad 20 september, 2007 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 20 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 Yaaay! Edit; Säg till när du fixat, för jag kan ha förlorat tre kronor. För jag förlorade först två. Sedan skrev jag ett meddelande, och efter det så skrev jag inlägget. Men när jag uppdaterade beffo igen så var där ett nytt tomt meddelande från mig, så jag kan ha förlorat tre kronor. Inte för att en krona är någon big deal men ändå. Hm, vad är det för skumt. Du fifflar! Så blir det inte för mig. Haha, men ska kolla på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 Hm, vad är det för skumt. Du fifflar! Så blir det inte för mig. Haha, men ska kolla på det. Jag har ingen aning, jag klickade bara på "Skriva här?" Skickade SMS:et, sedan kryssade jag den rutan för jag täntke öppna den igen och se om pengarna kommit. När jag gick in så såg jag att det stog 4 kr, då tänkte jag att något var fel så jag kryssade ännu en gång och klickade upp igen. Då stog det tre kronor. Samtidigt så såg jag ett meddelande från mig uppe i det grå där ingenting stod. Det var då jag förstod att meddelanden skickades automatiskt så jag skrev in ett meddelande innan jag kryssade för att inte slösa ännu en krona. Sedan gick jag hit till sajten och skrev inlägget, när jag sedan uppdaterade beffo så fanns där ännu ett meddelande från mig som var tomt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 @Lajnux, lämna min tråd. Du har inget att säga till om. "Bestämmer inte du". Han har en klar poäng. Om det är fullt av funktioner som bara betalande medlemmar får ta del av så känner man sig mindre speciell som gratismedlem och man känner att man missar något. Då blir det lätt att man går till en sida där allt är gratis och man inte behöver betala för att ta del av alla funktioner som finns. Jag talar av egen erfarenhet. Pengar är kul men att vara för girig lönar sig inte. Linjen är hårfin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 20 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 (redigerad) Jag har ingen aning, jag klickade bara på "Skriva här?" Skickade SMS:et, sedan kryssade jag den rutan för jag täntke öppna den igen och se om pengarna kommit. När jag gick in så såg jag att det stog 4 kr, då tänkte jag att något var fel så jag kryssade ännu en gång och klickade upp igen. Då stog det tre kronor. Samtidigt så såg jag ett meddelande från mig uppe i det grå där ingenting stod. Det var då jag förstod att meddelanden skickades automatiskt så jag skrev in ett meddelande innan jag kryssade för att inte slösa ännu en krona. Sedan gick jag hit till sajten och skrev inlägget, när jag sedan uppdaterade beffo så fanns där ännu ett meddelande från mig som var tomt. Haha, låter bra. Men som sagt, skall se över det. Ska inte vara så. "Bestämmer inte du". Han har en klar poäng. Om det är fullt av funktioner som bara betalande medlemmar får ta del av så känner man sig mindre speciell som gratismedlem och man känner att man missar något. Då blir det lätt att man går till en sida där allt är gratis och man inte behöver betala för att ta del av alla funktioner som finns. Jag talar av egen erfarenhet. Pengar är kul men att vara för girig lönar sig inte. Linjen är hårfin. Innan du yttrar dig så kanske du ska ta reda på vad som ligger bakom. Tack. Ja, tänker inte ha massa betaltjänster. Om ni tycker att det är för mycket begärt att tjäna lite pengar på ovisentliga funktioner så är väl Beffo Upload inget för er. Kommer fortsätta ta betalt för funktioner som inte rör själva uppladdningen i sig. Det i stället för reklam och popups över hela sidan. Dessutom är det off-topic att gå in på varför hans åsikter inte väger något i mina ögon, ta det i pm i så fall. Redigerad 20 september, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 20 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 Tycker inte att det spelar någon roll om man får betala för att sortera sina filer i olika mappar. Det är ju egentligen ingenting som är ett måste. Vore en annan sak om du fick betala för att kunna ladda upp alls. Därför stannar jag tills det måste betalas för att man ska få använda tjänsten... Off topic: Vad hände med Beffo Community?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 20 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 Tycker inte att det spelar någon roll om man får betala för att sortera sina filer i olika mappar. Det är ju egentligen ingenting som är ett måste. Vore en annan sak om du fick betala för att kunna ladda upp alls. Därför stannar jag tills det måste betalas för att man ska få använda tjänsten... Off topic: Vad hände med Beffo Community?? Friberg, härligt att någon tänker Men det ska alltid klagas lite vetdu Beffo Com är för tidskrävande och inget framtidssäkert projekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 20 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 Friberg, härligt att någon tänker Men det ska alltid klagas lite vetdu Beffo Com är för tidskrävande och inget framtidssäkert projekt. Klart jag tänker.. Nån måste ju ta på sig det jobbet också... Aj då.. Jag som va så glad över att ha lite ansvar. Nu har jag ju bara tråkigt om kvällarna Förövrigt måste jag ju passa på o tacka för en lättanvänd tjänst... Men skulle inte storlekstaket höjas? Kanske var tänkt så från början när sidan inte var så stor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 20 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 Klart jag tänker.. Nån måste ju ta på sig det jobbet också... Aj då.. Jag som va så glad över att ha lite ansvar. Nu har jag ju bara tråkigt om kvällarna Förövrigt måste jag ju passa på o tacka för en lättanvänd tjänst... Men skulle inte storlekstaket höjas? Kanske var tänkt så från början när sidan inte var så stor? Filstorleken är fortfarande planerad att höjas och kommer att höjas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 (redigerad) Friberg, härligt att någon tänker Men det ska alltid klagas lite vetdu Innan du yttrar dig så kanske du ska ta reda på vad som ligger bakom. Tack. Ja, tänker inte ha massa betaltjänster. Om ni tycker att det är för mycket begärt att tjäna lite pengar på ovisentliga funktioner så är väl Beffo Upload inget för er. Kommer fortsätta ta betalt för funktioner som inte rör själva uppladdningen i sig. Det i stället för reklam och popups över hela sidan. Dessutom är det off-topic att gå in på varför hans åsikter inte väger något i mina ögon, ta det i pm i så fall. Ja nu var du fruktansvärt rolig. Det handlar inte om att tänka eller inte, det handlar om att tänka olika. Jag vet mycket väl vad som ligger bakom. Det gör alla andra i den här tråden också. Det gör att jag och alla andra här kan se anledningen till att man ska behöva betala. Men det kanske inte alla andra besökare gör. Jag vet själv och många andra tycker likadant, att en om man kommer till en hemsida och ser massor av betaltjänster så ger det snabbt ett lite dåligt intryck, nästan lite girigt. Självklart är det inte så i verkligheten, men första intryck har större betydelse än vad man ibland tänker på. Självklart kan skriklåda och liknande gärna kosta lite eftersom dom egentligen är ganska onödiga funktioner som inte tillför själva uppladdnigssidan något men grundläggande funktioner som mappsystem och något så simpelt som att få behålla det ursprungliga filmanet tycker jag - notera tycker jag - borde vara gratis. Jag brukar oftast ta den första bilduppladdnigstjänsten jag tänker på och det är olika varje gång men om man ska börja betala för saker som finns gratis på andra ställen så är det klart att beffo känns mindre attraktivt. Varför du tar betalt är ganska självklart och jag säger inte att jag skulle göra annorlunda, men jag har svårt att se att jag skulle betala för något sådant. Det är bara vad jag tycker och du kan skita i mig totalt men ren logik säger att det finns fler som tycker likadant. Lyssna hur mycket eller lite du vill. Redigerad 20 september, 2007 av R2D2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 20 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 (redigerad) Ja nu var du fruktansvärt rolig. Det handlar inte om att tänka eller inte, det handlar om att tänka olika. Jag vet mycket väl vad som ligger bakom. Det gör alla andra i den här tråden också. Det gör att jag och alla andra här kan se anledningen till att man ska behöva betala. Men det kanske inte alla andra besökare gör. Jag vet själv och många andra tycker likadant, att en om man kommer till en hemsida och ser massor av betaltjänster så ger det snabbt ett lite dåligt intryck, nästan lite girigt. Självklart är det inte så i verkligheten, men första intryck har större betydelse än vad man ibland tänker på. Självklart kan skriklåda och liknande gärna kosta lite eftersom dom egentligen är ganska onödiga funktioner som inte tillför själva uppladdnigssidan något men grundläggande funktioner som mappsystem och något så simpelt som att få behålla det ursprungliga filmanet tycker jag - notera tycker jag - borde vara gratis. Jag brukar oftast ta den första bilduppladdnigstjänsten jag tänker på och det är olika varje gång men om man ska börja betala för saker som finns gratis på andra ställen så är det klart att beffo känns mindre attraktivt. Varför du tar betalt är ganska självklart och jag säger inte att jag skulle göra annorlunda, men jag har svårt att se att jag skulle betala för något sådant. Det är bara vad jag tycker och du kan skita i mig totalt men ren logik säger att det finns fler som tycker likadant. Lyssna hur mycket eller lite du vill. Nu är det så att jag inte har "BETALA NU OCH VINN EN GLASS" rakt upp på hemsidan. Hemsidan visar tydligt sitt budskap genom att i mitten ha ett fil-formulär med en ladda upp-knapp. Tillskillnad från många så kommer Beffo att ha en stor filgräns och dessutom kunna administrera sina filer, med eller utan mappar. Inte nog med det, sidan kommer vara reklamfri och gästvänlig. En stor skillnad är också att Beffo Upload är en filuppladdningstjänst, tillskillnad från många andra som bara hanterar bilder. Varken RapidShare, Bayimg, MegaUpload m.fl har de tjänster som Beffo faktiskt erbjuder gratis, eller mot en liten betalning. Tänker då också på väntetider osv. Beffo kommer vara fritt från sånt. Tar till med det du skriver, för jag tycker att du är en värdig medlem. Självklart kommer jag inte ha betaltjänster över hela sidan. Men att faktiskt driva en filuppladdnings-sida är en kostsam sysselsättning, speciellt när sidan växer. Det är serverunderhåll, köp av nya hårddiskar, hård samt mjukvaru-förbättringar osv, du kan det där. Än så länge går allt runt som det ska, men vem vet sen när filgränsen blir 100Mb. Det gäller att se en hemsida som helhet, inte bara "det dåliga" på en sida. Struntar ju egentligen i om du använder Beffo Upload till filer eller inte, men du föredrar kanske Rapidshare så folk får vänta på sina filer. Just nu har jag visserligen en informationsruta som går att klicka bort, den informerar om betaltjänsten. Den kommer inte att visas per automatik sedan. Själv ser jag inget konstigt i det. Men det är ju bara min och Fribergs åsikter. Redigerad 20 september, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2007 Kan säga att problemet med pengarna är fixat nu, så att ni vågar er på att skicka ett par sms. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 24 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 Upptäckte ett litet fel... För mig så när jag kollar på nån profil eller bild så står det fortfarande "Version 1" uppe i hörnet. På index-sidan står det dock "Version 2"... http://ww2.beffo.se/upload/pic~/tssksgkifki0.PNG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 24 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 Upptäckte ett litet fel... För mig så när jag kollar på nån profil eller bild så står det fortfarande "Version 1" uppe i hörnet. På index-sidan står det dock "Version 2"... http://ww2.beffo.se/upload/pic~/tssksgkifki0.PNG Mm, åtgärdat. Såg det för några dagar sedan, men orkade inte ändra just då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2007 Kommer till denna sida titt som tätt då jag klickar på thumbnails: http://ww2.beffo.se/upload/fil/logout.asp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts