Jump to content

Filuppladdning.

SlewME
 Share

Recommended Posts

Så, nu kan man inte bara skicka 10000 livemeddelanden på hemsidan. Du har en bank, en Beffo-bank, där du har pengar. Du skickar ett sms som kostar 5kr, varpå 5kr sätts in på din beffo-bank. När du har pengarna insatta kan du fritt skriva livemeddelanden för 5kr.

Varför? Eftersom att alla ser meddelanden som man skriver, var dem än befinner sig på hemsidan så tyckte jag att gratis var för bra för att få synas överallt.

Alltså, är det riktiga pengar eller är också det bara på låtsas liksom de där aktierna? :) Låter som både och.

Om det är riktiga pengar, vem får dem sedan? Du, eller?

En annan fråga också; varför tillåter du inte bmp-filer? Inget jag stör mig på, men jag vill bara veta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 742
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Alltså, är det riktiga pengar eller är också det bara på låtsas liksom de där aktierna? :) Låter som både och.

Om det är riktiga pengar, vem får dem sedan? Du, eller?

En annan fråga också; varför tillåter du inte bmp-filer? Inget jag stör mig på, men jag vill bara veta.

Det är riktiga pengar. Man smsar. Jag och min operatör får pengarna :)

Tillåtet inte BMP för att det är ett dåligt filformat. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej. Kollar du på ex. min profil så ser du att jag har bilder där, medans om du tittar på Qouad så har han inga. Det beror på att jag har valt att visa mina bilder för andra och Qouad har valt att ha sina dolda.

Kan integrera en sökfunktion sedan. :)

Det går inte. Nått är fel. Klickar jag på mig när jag är utloggad ser jag inte mina bilder heller...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här står väl inte rätt till? "Ta bort avatar" står det för mig på Vices och alla andras profiler. Det ska väl inte vara möjligt för en användare att ta bort andras avatar?

Även om du hade klickat så hade du inte kunnat ta bort avataren med tanke på yttligare skydd programmerade. Du hade tagit bort din egna avatar, även om du klickat i Vice. profil.

Hur som helst, det där åtgärdades innan du skrev det här inlägget ^^. Såg nämligen bilden när du laddade upp den. Tack för tipset :)

Fyller på din bank med 2 kr som tack för tipset.

@Kobbe.

Man behöver inte vara betalanvändare för att visa sina bilder :)

Du bör dessutom vara betalanvändare i 1 vecka. Alla registrerade före 17 september i år fick gratis betalanvändare i 1 vecka.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fattar inte riktigt det här med "Beffopengar".

Ska man skicka in pengar för att kunna skriva text där uppe i kanten?

Sedan undrar jag, jag betalar inget, kommer alla mina bilder att hamna i en ända mapp om ett tag om jag inte börjar betala och får man en varning innan tiden går ut!?

Orka sortera om allt igen. (och låt oss vara ärliga, orka betala innan man behöver göra . (fast jag är egentligen inte snål))

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fattar inte riktigt det här med "Beffopengar".

Ska man skicka in pengar för att kunna skriva text där uppe i kanten?

Sedan undrar jag, jag betalar inget, kommer alla mina bilder att hamna i en ända mapp om ett tag om jag inte börjar betala och får man en varning innan tiden går ut!?

Orka sortera om allt igen. (och låt oss vara ärliga, orka betala innan man behöver göra . (fast jag är egentligen inte snål))

Ja, du smsar

Beffo bank Vice.

till 72550

Kostar 5kr inkl. sms-taxa

Då sätts 5 kr in på ditt konto, dem kan du sedan skriva med.

Såhär står det på hemsidan:

"Från och med att du skickat smset tills dess att servern tagit emot begäran kommer din betalanvändare vara aktiverad i 3 månader framåt (90 dagar). Då 90 dagar har passerat kommer kontot per automatik att återgå till en gratisanvändare. Alla dina filer kommer flyttas över till en och samma mapp, den alla gratisanvändare har. Vill du betala yttligare 3 månader går det bra, alla dina mappar och filer kommer att återskapas och flyttas till respektive mappar."

Man kommer aldrig behöva betala för att använda tjänsten. Däremot kommer man få extraförmåner om man betalar.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, du smsar

Beffo bank Vice.

till 72550

Kostar 5kr inkl. sms-taxa

Då sätts 5 kr in på ditt konto, dem kan du sedan skriva med.

Såhär står det på hemsidan:

"Från och med att du skickat smset tills dess att servern tagit emot begäran kommer din betalanvändare vara aktiverad i 3 månader framåt (90 dagar). Då 90 dagar har passerat kommer kontot per automatik att återgå till en gratisanvändare. Alla dina filer kommer flyttas över till en och samma mapp, den alla gratisanvändare har. Vill du betala yttligare 3 månader går det bra, alla dina mappar och filer kommer att återskapas och flyttas till respektive mappar."

Man kommer aldrig behöva betala för att använda tjänsten. Däremot kommer man få extraförmåner om man betalar.

Okej så vad kostar det att skriva text där uppe då?

Så om jag inte betalar flyttas alla bilderna till en mapp, och jag kan inte ha fler, och betalar jag igen flyttas de tillbaka till de mappar de var i från början per automatik.

Rätt?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej så vad kostar det att skriva text där uppe då?

Så om jag inte betalar flyttas alla bilderna till en mapp, och jag kan inte ha fler, och betalar jag igen flyttas de tillbaka till de mappar de var i från början per automatik.

Rätt?

Kostar 1 kr att skicka sms. Alltså, du fyller på ditt konto med 5 kr. Sen har du dessa 5 kr på din beffo-bank och när du skriver något så dras det 1 kr från beffo-banken. Då har du bara 4 kr kvar (Lågstadiematte).

Jepp, du har uppfattat allt korrekt rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor