R2D2 Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Jag blev inte irriterad över att du gav mig ett förslag, jag blev irriterad över att du är lat och inte orkar skriva en 2a. Uppskattar de tips du kom med och jag har även fungerat på en domän. I nuläget känns det fel att köpa en domän då sidan heter beffo och beffo redan har en domän :/ Man får inte bara extra utrymme, man får även mappar att lägga in filerna i. Använda det vanliga filnamnet samt ladda upp fler filformat, ex. mpg, avi, wma, doc, xls, ppt,pps, txt m.fl Det är inte bara en tvåa. Det är ww2 och en punkt plus piltangenttryckningar extra. Visst är det småpotatis och jag är säkert jättelat men sådan är jag. Det är också därför jag har snabbgenväg till google-sökning via adressfältet (google blablabla söker efter blablabla på google) istället för att behöva flytta musen till sökfältet (som jag har tagit bort) och skriva där istället. Lite överdrivet kan tyckas men det går snabbare och då är jag nöjd. Om du inte vill köpa en domän så skulle ju upload.beffo.se funka för mig. Det kanske blir krångligare för andra användare, vad vet jag (men dom är ju inte lika lata som mig så det kanske går) men det skulle fungera för mig. Att införa upload.beffo.se men ändå ha kvar så att www.beffo.se/upload funkar är den ultimata lösningen men som vanligt så är det du som bestämmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Hej. Har funderat på det också. Ett ganska omfattande ingrepp i sidan då jag: 1. Måste koda ganska mycket. Loopa igenom alla filer och bilder som ska laddas upp. 2. Därefter måste jag se till att man får länkar för varje uppladdad fil. Kanske får komma med i betaltjänsten isf. Alt. 2 filer för gratisanvändare och typ 10 för betal. Ojdå. Gör ditt bästa! Ärrtvå, missade du min länk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 5 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 (redigerad) Det är inte bara en tvåa. Det är ww2 och en punkt plus piltangenttryckningar extra. Visst är det småpotatis och jag är säkert jättelat men sådan är jag. Det är också därför jag har snabbgenväg till google-sökning via adressfältet (google blablabla söker efter blablabla på google) istället för att behöva flytta musen till sökfältet (som jag har tagit bort) och skriva där istället. Lite överdrivet kan tyckas men det går snabbare och då är jag nöjd. Om du inte vill köpa en domän så skulle ju upload.beffo.se funka för mig. Det kanske blir krångligare för andra användare, vad vet jag (men dom är ju inte lika lata som mig så det kanske går) men det skulle fungera för mig. Att införa upload.beffo.se men ändå ha kvar så att www.beffo.se/upload funkar är den ultimata lösningen men som vanligt så är det du som bestämmer. Kortare url kommer... Ojdå. Gör ditt bästa! Ärrtvå, missade du min länk? Ska försöka. Redigerad 5 juni, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Åh,! Jag gillar Sianas ide. Kan du inte fixa Multiply Upload?. Det hade varit riktigt bra asså. Jag hade verkligen använt Beffo till allt i sånna fall. Tyvärr så finns det inga bra/snabba sidor som laddar upp flera filer samtidigt och jag tycker du ska försöka fixa det . Hade varit riktigt bra (Y). Beffo Multiply Upload (BMU.se kanske?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Jag tycker att du borde ordna en egen domän åt tjänsten om du börjar bli seriös. Det går snabbare att gå in på imageshack, ser ut ungefär såhär: Alt-D för att makera adressraden. Skriva im Pil ner en gång Enter Att gå in på Beffo Upload ser ut ungefär såhär: Alt-D för att markera adressraden. Skriva ww2.b (eftersom sidan inte har www. före så måste man gå omvägar och skriva ww2 före) Gå ner med pilen för att hitta /upload efter bland annat /dh (eftersom den inte ligger på egen domän) Enter. Det gör att jag när jag ska ladda upp en fil 9 gånger av 10 tar imageshack eftersom det blir färre knapptryckningar. Om Beffo Upload låg på www.beffoupload.se eller liknande så skulle jag nog använda den mycket oftare. upload.beffo.se skulle fungera också. Tips! Sluta gnälla, gör som jag istället. Alla välbesökta hemsidor har lagts till i favoriter hos mig, och då är det bara detta som gäller: Alt+D Skriv "beffo", "bild" (för Google-bildsökning) eller "wm" (för LIU webmail) eller andra kortnamn för adresser. Enter. Då spelar det ingen roll om adressens namn är tvåhundra tecken långt, eller bara fem. Imageshack har allvarliga serverproblem hela tiden, deras bilder tar tio gånger så lång tid att visa för att de alltid är överbelastade. Åh,! Jag gillar Sianas ide. Kan du inte fixa Multiply Upload?. Det hade varit riktigt bra asså. Jag hade verkligen använt Beffo till allt i sånna fall. Tyvärr så finns det inga bra/snabba sidor som laddar upp flera filer samtidigt och jag tycker du ska försöka fixa det . Hade varit riktigt bra (Y). Beffo Multiply Upload (BMU.se kanske?) Ja, att ladda upp flera filer samtidigt vore guld! Varför måste man ha vissa begränsade filtyper? Det finns massvis med program, inte minst för programmerare, som sparar filer med okända filnamn och det är en pina att zippa allt. Ska jag använda beffo istället för min skolmail som uppladdningstjänst vill jag kunna använda beffo fullt ut, eftersom skoldatorer ofta vägrar zip/rar och installation av nya program (winzip/rar, alltså inte de program som använder sig av för gemene man okända filtyper). Fler = alla filtyper åt folket! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 5 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Tips! Sluta gnälla, gör som jag istället. Alla välbesökta hemsidor har lagts till i favoriter hos mig, och då är det bara detta som gäller: Alt+D Skriv "beffo", "bild" (för Google-bildsökning) eller "wm" (för LIU webmail) eller andra kortnamn för adresser. Enter. Då spelar det ingen roll om adressens namn är tvåhundra tecken långt, eller bara fem. Imageshack har allvarliga serverproblem hela tiden, deras bilder tar tio gånger så lång tid att visa för att de alltid är överbelastade. Ja, att ladda upp flera filer samtidigt vore guld! Varför måste man ha vissa begränsade filtyper? Det finns massvis med program, inte minst för programmerare, som sparar filer med okända filnamn och det är en pina att zippa allt. Ska jag använda beffo istället för min skolmail som uppladdningstjänst vill jag kunna använda beffo fullt ut, eftersom skoldatorer ofta vägrar zip/rar och installation av nya program (winzip/rar, alltså inte de program som använder sig av för gemene man okända filtyper). Fler = alla filtyper åt folket! Ska tala om varför jag har begränsade filtyper. Det är av säkerhetsskäl. Om jag skulle tillåta uppladdninga av alla filtyper skulle folk ganska snabbt börja ladda upp diverse virus, spywares och fan å hans moster. Inte bara en säkerhet för mig, utan även för er som använder sidan. Det är svårt att spärra alla filer som är av skadlig karaktär, därför använder jag "tillåtna filtyper" i stället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Ska tala om varför jag har begränsade filtyper. Det är av säkerhetsskäl. Om jag skulle tillåta uppladdninga av alla filtyper skulle folk ganska snabbt börja ladda upp diverse virus, spywares och fan å hans moster. Inte bara en säkerhet för mig, utan även för er som använder sidan. Det är svårt att spärra alla filer som är av skadlig karaktär, därför använder jag "tillåtna filtyper" i stället. Misstänkte att det var därför, eller att det var anti-warez/annat. Kommer inte på några filtyper just nu, men du är öppen för framtida förslag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 5 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 (redigerad) Misstänkte att det var därför, eller att det var anti-warez/annat. Kommer inte på några filtyper just nu, men du är öppen för framtida förslag? Ja, det är jag. Ju fler, desto bättre. Har gjort så att man kan ta bort den stora informationsrutan nu. Bara att klicka på "Dölj informationen". För er med samma problem som Johan (R2D2) använd: http://upl.beffo.se Redigerad 5 juni, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Ja, det är jag. Ju fler, desto bättre. Har gjort så att man kan ta bort den stora informationsrutan nu. Bara att klicka på "Dölj informationen". För er med samma problem som Johan (R2D2) använd: http://upl.beffo.se Skitbra. Hade tänkt säga något om informationsrutan också. Du som har byggt in AJAX på DH-sidan kanske kan fixa lite AJAX-saker på upload också, t.ex. att man kan ta bort bilder utan att sidan ska behöva laddas om. Skulle gå mycket snabbare att ta bort många bilder då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Tycker beffo uppload är mycket bättre, så stilrent och det går inte att göra fel. Im är lite seg ibland och så. Är det bara jag som inte får upp bilden jag ska kolla på ibland? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 6 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 (redigerad) Skitbra. Hade tänkt säga något om informationsrutan också. Du som har byggt in AJAX på DH-sidan kanske kan fixa lite AJAX-saker på upload också, t.ex. att man kan ta bort bilder utan att sidan ska behöva laddas om. Skulle gå mycket snabbare att ta bort många bilder då. Ditt ord är min lag. Det är fixat. Passade även på att bygga in bläddringen för mapparna i AJAX också. Tycker beffo uppload är mycket bättre, så stilrent och det går inte att göra fel. Im är lite seg ibland och så. Är det bara jag som inte får upp bilden jag ska kolla på ibland? Tackar. Redigerad 6 juni, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Ditt ord är min lag. Det är fixat. Passade även på att bygga in bläddringen för mapparna i AJAX också. Skitbra. Börjar likna någonting nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 själv behöver jag bara skriva w sen trucka pil ner så får jag http://ww2.beffo.se/upload/ vilket e najs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Är det bara jag som inte får upp bilden jag ska kolla på ibland? Då och då händer det att alla tumnaglar som visar vilka bilder man har laddat upp inte kommer fram. Men det blir väl bättre sen när bandbredden breddas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 6 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Då och då händer det att alla tumnaglar som visar vilka bilder man har laddat upp inte kommer fram. Men det blir väl bättre sen när bandbredden breddas. I huvudsak beror felet på att jag gjort stora omstruktureringar med koder osv. Felet uppstår då man försöker visa äldre filer, nya filer skall problemet inte uppstå med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Då och då händer det att alla tumnaglar som visar vilka bilder man har laddat upp inte kommer fram. Men det blir väl bättre sen när bandbredden breddas. , varför blir jag alltid missförstådd. jag menar att det är så på IM Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Jag har problem med att öppna en mp3-fil, allt som händer är lite lagg och sen kommer jag tillbaka till huvudfönstret för mina filer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 6 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 I huvudsak beror felet på att jag gjort stora omstruktureringar med koder osv. Felet uppstår då man försöker visa äldre filer, nya filer skall problemet inte uppstå med. Jag har problem med att öppna en mp3-fil, allt som händer är lite lagg och sen kommer jag tillbaka till huvudfönstret för mina filer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2007 Hörrö, SlewME. Du borde fixa så man kan lägga upp .pdf-filer. Skulle vara mycket användbart när jag ska föra över saker från hemmet till skolan. (Och självklart användbart för många andra med) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 10 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2007 (redigerad) De va inget =(( Redigerad 10 juni, 2007 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts