Jump to content

Filuppladdning.

SlewME
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 742
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har det där problemet med felskapade URL:ar som gör att man får någon annans bild istället för sin egen bild uppladdad fixad? :rolleyes:

Ja, och det berodde på att det slumpade namnet redan råkade finnas. Nu kollas databasen innan nytt filnamn implementeras, och finns det slumpade namnet redan så slumpas ett nytt namn :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

60mb för gratisanvändare och gäster är lite högt imo, 15mb för gäster och 30mb för gratisanvändare låter bättre i mina öron
Det gäller att vinna användare vet du (w00t). Har jag en hög gräns kommer många ladda upp filer. Har jag en låg gräns kan man likväl välja en konkurrent. 60 för gratis och gäster samt 100 för betal. (w00t)
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att du borde ordna en egen domän åt tjänsten om du börjar bli seriös.

Det går snabbare att gå in på imageshack, ser ut ungefär såhär:

1. Alt-D för att makera adressraden.
  2. Skriva im
  3. Pil ner en gång
  4. Enter
Att gå in på Beffo Upload ser ut ungefär såhär:
  1. Alt-D för att markera adressraden.
  2. Skriva ww2.b (eftersom sidan inte har www. före så måste man gå omvägar och skriva ww2 före)
  3. Gå ner med pilen för att hitta /upload efter bland annat /dh (eftersom den inte ligger på egen domän)
  4. Enter.
Det gör att jag när jag ska ladda upp en fil 9 gånger av 10 tar imageshack eftersom det blir färre knapptryckningar. Om Beffo Upload låg på www.beffoupload.se eller liknande så skulle jag nog använda den mycket oftare. upload.beffo.se skulle fungera också.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Jag tycker att du borde ordna en egen domän åt tjänsten om du börjar bli seriös.

Det går snabbare att gå in på imageshack, ser ut ungefär såhär:

1. Alt-D för att makera adressraden.
  2. Skriva im
  3. Pil ner en gång
  4. Enter
Att gå in på Beffo Upload ser ut ungefär såhär:
  1. Alt-D för att markera adressraden.
  2. Skriva ww2.b (eftersom sidan inte har www. före så måste man gå omvägar och skriva ww2 före)
  3. Gå ner med pilen för att hitta /upload efter bland annat /dh (eftersom den inte ligger på egen domän)
  4. Enter.
Det gör att jag när jag ska ladda upp en fil 9 gånger av 10 tar imageshack eftersom det blir färre knapptryckningar. Om Beffo Upload låg på www.beffoupload.se eller liknande så skulle jag nog använda den mycket oftare. upload.beffo.se skulle fungera också.
Tror inte hela sanningen kommit fram där. Om det är så att du väljer imageschack för att det är lättare att skriva i adressfältet blir jag nästan orolig - då är samhället päväg rätt åt helvete. För mig är det lugnt, vill du ladda upp bilderna på en seg upload är det okej för mig. Vet att när beffo får sin nya bandbredd kommer antagligen de flesta som känner till beffo - förutom du, för du orkar inte skriva adressen, att gå över till Beffo. Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte hela sanningen kommit fram där. Om det är så att du väljer imageschack för att det är lättare att skriva i adressfältet blir jag nästan orolig - då är samhället päväg rätt åt helvete. För mig är det lugnt, vill du ladda upp bilderna på en seg upload är det okej för mig. Vet att när beffo får sin nya bandbredd kommer antagligen de flesta som känner till beffo - förutom du, för du orkar inte skriva adressen, att gå över till Beffo.

Hela sanningen kom fram. Jag tjänar ingenting på att ljuga - eller hur?

Imageshack var en vana långt innan Beffo Upload kom. Jag använder tangentbordet nästan hela tiden när jag surfar och musen bara när jag behöver. Något som bara tar 2-3 knapptryckningar gör jag mycket hellre än något som tar 10. Och om jag redan har gjort det ena till en vana så bryter jag inte vanan om det är fler knapptryckningar. När jag vill ladda upp en bild så tar jag bara det som är lättast.

Tyck vad du vill om samhället och helvete men så fungerar jag.

Att imageshack är segt vet jag inte riktigt. Testade nyss. Imageshack laddar till uppladdningsbart stadium på någon sekund. Beffo Upload lite snabbare men det är inte direkt så att jag sitter och väntar på imageshack.

I vilket fall så handlar mitt val inte om hastighet utan om 10% enkelhet och 90% vana.

Jag försöker inte tvinga dig. Jag tjänar ingenting på att välja beffo och jag förlorar inte heller något på det. Jag tar det som är lättast att komma åt och just nu är det imageshack. Skaffar du domän till beffo upload kommer jag antagligen att ladda upp där oftare men mig spelar det ingen roll. Jag fortsätter att använda det som jag kommer åt lättast och bryr mig i övrigt inte om det står Beffo, Imageshack eller något annat på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Hela sanningen kom fram. Jag tjänar ingenting på att ljuga - eller hur?

Imageshack var en vana långt innan Beffo Upload kom. Jag använder tangentbordet nästan hela tiden när jag surfar och musen bara när jag behöver. Något som bara tar 2-3 knapptryckningar gör jag mycket hellre än något som tar 10. Och om jag redan har gjort det ena till en vana så bryter jag inte vanan om det är fler knapptryckningar. När jag vill ladda upp en bild så tar jag bara det som är lättast.

Tyck vad du vill om samhället och helvete men så fungerar jag.

Att imageshack är segt vet jag inte riktigt. Testade nyss. Imageshack laddar till uppladdningsbart stadium på någon sekund. Beffo Upload lite snabbare men det är inte direkt så att jag sitter och väntar på imageshack.

I vilket fall så handlar mitt val inte om hastighet utan om 10% enkelhet och 90% vana.

Jag försöker inte tvinga dig. Jag tjänar ingenting på att välja beffo och jag förlorar inte heller något på det. Jag tar det som är lättast att komma åt och just nu är det imageshack. Skaffar du domän till beffo upload kommer jag antagligen att ladda upp där oftare men mig spelar det ingen roll. Jag fortsätter att använda det som jag kommer åt lättast och bryr mig i övrigt inte om det står Beffo, Imageshack eller något annat på sidan.

Du gör ditt val, men kom fan inte och ladda upp stora filer på min host sedan. Gillar inte folk som kommer när det passar.

Precis som på MSN när folk skriver till en för att dem har tråkigt, då passar det minsann, sånt hatar jag. Hade en bekant som alltid bara ville träffa mig när hans brudar dumpat honom eller när han fuckade upp det med sina päron. Det värsta jag vet, vilket jag även sade till honom. Blev inget mer ringa till mig.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du gör ditt val, men kom fan inte och ladda upp stora filer på min host sedan. Gillar inte folk som kommer när det passar.

Sluta vara så defensiv. Jag anklagar inte Beffo Upload. Det är en jättebra sida som har funktioner många har nytta av.

Jag kom bara med ett förslag som skulle kunna få fler sådana som jag att besöka sidan. Jag tjänar inget på att använda just beffo framför andra sidor eftersom jag inte behöver några funktioner - bara uppladdning men det gär du eftersom 20 kr per kvartal är ett jättebra pris för den höjda filstorleksgränsen och jag skulle/kommer förmodligen betala det för att kunna ladda upp större filer dom få gångerna jag behöver det.

Men även du gör ditt val och om du inte vill skaffa domän till beffos uploadsida så behöver du inte göra det. Valet är 100% ditt och jag sa bara vad jag tycker och föreslog något jag tror att du skulle tjäna på. Förlåt så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Jag må vara dum och blind, men jag kan inte se svaret på det här någonstans:

Hur stora filer kan jag ladda upp? Är det fortfarande 2 mb som gäller?

2 MB fortf. snart 60MB för gäster och gratismedlemmar samt 100MB för betalmedlemmar.

R2,

Jag blev inte irriterad över att du gav mig ett förslag, jag blev irriterad över att du är lat och inte orkar skriva en 2a. Uppskattar de tips du kom med och jag har även fungerat på en domän. I nuläget känns det fel att köpa en domän då sidan heter beffo och beffo redan har en domän :/

Man får inte bara extra utrymme, man får även mappar att lägga in filerna i.

Använda det vanliga filnamnet samt ladda upp fler filformat, ex. mpg, avi, wma, doc, xls, ppt,pps, txt m.fl

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SlewME: Gillar de nya funktionerna, men jag tycker du borde göra så att man kan ladda upp flera bilder samtidigt? :)

Ärrtvå: http://www.beffoupload.webb.se ;)

Hej. Har funderat på det också. Ett ganska omfattande ingrepp i sidan då jag:

1. Måste koda ganska mycket. Loopa igenom alla filer och bilder som ska laddas upp.

2. Därefter måste jag se till att man får länkar för varje uppladdad fil.

Kanske får komma med i betaltjänsten isf. Alt. 2 filer för gratisanvändare och typ 10 för betal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor