R2D2 Skrivet 15 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2007 Stamnätet som försörjer servrarna med bandbredd byggs i nuläget ut och beräknas vara klart om ca. 5 månader. Något försenat, det var först sagt i början av 2007 men så blev det inte. Det kommer eventuellt gå att öka med några megabit innan dessa 5 månader, vilket bara det kommer att leda till snabbare filuppladdning. Kan som sagt inte säga ett exakt datum för när nätet är utbyggt och således inte heller svara på när jag kan uppgradera bandbredden till servrarna rejält. Den ökar succesivt. Hoppas det inte är till allt för mycket besvär. Besvär med att hastigheten ökar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2007 Besvär med att hastigheten ökar? Jag tror han menade om att det kommer ta längre tid än beräknat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 15 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2007 (redigerad) http://ww2.beffo.se/upload/pic~/rarmok2iz4.png Yay det funkade (bilden var till ett skolarbete) Vet inte om det redan sagts men du kunde haft en lista där man kunde sett de populäraste filerna och de 10 senaste uppladdade filerna. Redigerad 15 januari, 2007 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 15 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2007 Besvär med att hastigheten ökar?Ja, på sätt och vis. Ju fler som utnyttjar Beffos tjänster detsto mindre bandbredd blir det över helatiden. Jobbas som sagt på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2007 http://ww2.beffo.se/upload/pic~/rarmok2iz4.png där man kunde sett de populäraste filerna och de 10 senaste uppladdade filerna. Kan nog vara överflödigt med tanke på att man inte kan browsa filer hur som helst på beffos upload. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2007 Vet inte om det redan sagts men du kunde haft en lista där man kunde sett de populäraste filerna och de 10 senaste uppladdade filerna. Nej det tycker jag inte, eftersom många vill ha sina bilder för sig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 20 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2007 (redigerad) Say WHAT! Men jag har faktiskt tappat bort min Win 2k3 Serverlicens Hittar faktiskt inte den, har en server som är klar att användas, men utan licensen så går det inte att installera. Säg vad nill, klantigt är det. Men det löser sig Redigerad 20 januari, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2007 Härligt! Ja, att du har en ny server alltså.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 20 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2007 Say WHAT! Men jag har faktiskt tappat bort min Win 2k3 Server Licens Hittar faktiskt inte den, har en server som är klar att användas, men utan licensen så går det inte att installera. Säg vad nill, klantigt är det. Men det löser sig Vi kan ju knappast bli sura på dig. Du jobbar med det här och betalar allting själv så vi ska igentligen bara knipa käft och vara tacksamma över det vi får. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2007 Vi kan ju knappast bli sura på dig. Du jobbar med det här och betalar allting själv så vi ska igentligen bara knipa käft och vara tacksamma över det vi får. Nu tror jag ju i och för sig inte att någon skulle få för sig att klaga, men, visst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 21 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 Say WHAT! Men jag har faktiskt tappat bort min Win 2k3 Serverlicens Hittar faktiskt inte den, har en server som är klar att användas, men utan licensen så går det inte att installera. Säg vad nill, klantigt är det. Men det löser sig Dax att städa..då hittar du allt onödigt och nödvändiga saler Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 21 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 Dax att städa..då hittar du allt onödigt och nödvändiga saler Har världens sämsta koll på mina grejer. När jag plockar ut en cd ut spelaren så lägger jag den på bordet och vipps så är den borta bland allt annat skit. Samma gäller med papper, räkningar, pengar osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 21 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 Har världens sämsta koll på mina grejer. När jag plockar ut en cd ut spelaren så lägger jag den på bordet och vipps så är den borta bland allt annat skit. Samma gäller med papper, räkningar, pengar osv. Låter jobbigt du borde kanske köpa lite pärmar, mappar och sånt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 21 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 Låter jobbigt du borde kanske köpa lite pärmar, mappar och sånt Aldrig varit min grej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 21 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2007 Heil Hi... SlewME. Jag har nu min licens igen och kommer att installera Win 2k3 på servern. Detta innebär att så fort installationen är klar så kommer jag att flytta över allt till den, undetiden så stänger jag ner den gamla servern för att överföra allt. Nu lär märka när den går ner. Ha det bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Hur långt tid tar det att överföra?. Just nu är servern nere iallafall. :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 22 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Hur långt tid tar det att överföra?. Just nu är servern nere iallafall. :'(Blev inget igårkväll, just nu så överflyttas allt. Gör backup på hela systemet nu och därefter ska jag installera Service Pack 1 för Win Server 2k3. Beräknad tid är: 1h. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 22 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Hallå. Nu är nya servern uppe och snurrar. Nya servern har sämre processorhastighet en tidigare men betydligt bättre processor, mer minne, snabbare och större hårddisk samt är något säkrare än föregångaren. Den tidigare servern kunde få för sig att sluta fungera då och då, detta kommer vi inte drabbas av nu. En annan "egenskap" som den tidigare hade var att den lätt överbelastades då den inte klarade av trafiken. Webbservern är även nyare, nu använder vi IIS 6.0 och på den andra webbservern så användes IIS 5.0. För en "dödlig" så är det ingen skillnad mellan IIS 5 och IIS 6 så jag skippar att gå in på det. Enjoy. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Hallå. Nu är nya servern uppe och snurrar. Nya servern har sämre processorhastighet en tidigare men betydligt bättre processor, mer minne, snabbare och större hårddisk samt är något säkrare än föregångaren. Den tidigare servern kunde få för sig att sluta fungera då och då, detta kommer vi inte drabbas av nu. En annan "egenskap" som den tidigare hade var att den lätt överbelastades då den inte klarade av trafiken. Webbservern är även nyare, nu använder vi IIS 6.0 och på den andra webbservern så användes IIS 5.0. För en "dödlig" så är det ingen skillnad mellan IIS 5 och IIS 6 så jag skippar att gå in på det. Enjoy. Fräsigt värre. Går det att ladda upp filer på upp till 40 mb nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 22 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2007 Fräsigt värre. Går det att ladda upp filer på upp till 40 mb nu? Hej. Nej, det kommer när bandbredden är ökad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts