Jump to content

Filuppladdning.

SlewME
 Share

Recommended Posts

Stamnätet som försörjer servrarna med bandbredd byggs i nuläget ut och beräknas vara klart om ca. 5 månader. Något försenat, det var först sagt i början av 2007 men så blev det inte.

Det kommer eventuellt gå att öka med några megabit innan dessa 5 månader, vilket bara det kommer att leda till snabbare filuppladdning.

Kan som sagt inte säga ett exakt datum för när nätet är utbyggt och således inte heller svara på när jag kan uppgradera bandbredden till servrarna rejält. Den ökar succesivt.

Hoppas det inte är till allt för mycket besvär.

Besvär med att hastigheten ökar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 742
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Say WHAT! Men jag har faktiskt tappat bort min Win 2k3 Serverlicens :shifty:

Hittar faktiskt inte den, har en server som är klar att användas, men utan licensen så går det inte att installera. Säg vad nill, klantigt är det.

Men det löser sig :P

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Say WHAT! Men jag har faktiskt tappat bort min Win 2k3 Server Licens :shifty:

Hittar faktiskt inte den, har en server som är klar att användas, men utan licensen så går det inte att installera. Säg vad nill, klantigt är det.

Men det löser sig :P

Vi kan ju knappast bli sura på dig. Du jobbar med det här och betalar allting själv så vi ska igentligen bara knipa käft och vara tacksamma över det vi får.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Say WHAT! Men jag har faktiskt tappat bort min Win 2k3 Serverlicens :P

Men det löser sig :(

Dax att städa..då hittar du allt onödigt och nödvändiga saler :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har världens sämsta koll på mina grejer. När jag plockar ut en cd ut spelaren så lägger jag den på bordet och vipps så är den borta bland allt annat skit. Samma gäller med papper, räkningar, pengar osv.

Låter jobbigt :shifty: du borde kanske köpa lite pärmar, mappar och sånt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heil Hi... SlewME.

Jag har nu min licens igen och kommer att installera Win 2k3 på servern. Detta innebär att så fort installationen är klar så kommer jag att flytta över allt till den, undetiden så stänger jag ner den gamla servern för att överföra allt.

Nu lär märka när den går ner. Ha det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå.

Nu är nya servern uppe och snurrar. Nya servern har sämre processorhastighet en tidigare men betydligt bättre processor, mer minne, snabbare och större hårddisk samt är något säkrare än föregångaren.

Den tidigare servern kunde få för sig att sluta fungera då och då, detta kommer vi inte drabbas av nu. En annan "egenskap" som den tidigare hade var att den lätt överbelastades då den inte klarade av trafiken.

Webbservern är även nyare, nu använder vi IIS 6.0 och på den andra webbservern så användes IIS 5.0. För en "dödlig" så är det ingen skillnad mellan IIS 5 och IIS 6 så jag skippar att gå in på det.

Enjoy.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå.

Nu är nya servern uppe och snurrar. Nya servern har sämre processorhastighet en tidigare men betydligt bättre processor, mer minne, snabbare och större hårddisk samt är något säkrare än föregångaren.

Den tidigare servern kunde få för sig att sluta fungera då och då, detta kommer vi inte drabbas av nu. En annan "egenskap" som den tidigare hade var att den lätt överbelastades då den inte klarade av trafiken.

Webbservern är även nyare, nu använder vi IIS 6.0 och på den andra webbservern så användes IIS 5.0. För en "dödlig" så är det ingen skillnad mellan IIS 5 och IIS 6 så jag skippar att gå in på det.

Enjoy.

Fräsigt värre. :huh:

Går det att ladda upp filer på upp till 40 mb nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor