Jump to content

Filuppladdning.

SlewME
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 742
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag gillar din uppladdning grymt och är även reggad.

Men varför går det inte ladda upp en .jpg-bild om fil-ändelsen stor i versaler (.JPG), utan måste stå i gemener (.jpg)?

Ska fixa detta. Redan påpekats :)

@Tux,

Ja, en (Antagligen Deltanator) laddade upp bilder på djurporr.

@kebab,

När man sänker någons internet eller server genom att överbelasta den.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta har väl redan sagts men...

1. Kan du inte fixa en Toolbar till både FireFox och IE?. Du kan göra det i en Plugin form till FireFox. Typ att det kanske finns en knapp någonstans och när man trycker på den så bläddrar man efter filen och trycker OK. Sen så laddas bilden upp och en ruta kommer fram med länken.

2. Du kan också göra en funktion där man markerar en viss alternativ som "Efter uppladdningen, skicka till mail". Man bläddrar efter filen. Skriver in Mail adressen och sen så skickas filen automatiskt till den Mail adressen som man angivit.

3. En Riktigt cool grejj hade varit ifall man kunde ladda upp flera filer på samma gång. Typ, Multi Upload.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta har väl redan sagts men...

1. Kan du inte fixa en Toolbar till både FireFox och IE?. Du kan göra det i en Plugin form till FireFox. Typ att det kanske finns en knapp någonstans och när man trycker på den så bläddrar man efter filen och trycker OK. Sen så laddas bilden upp och en ruta kommer fram med länken.

2. Du kan också göra en funktion där man markerar en viss alternativ som "Efter uppladdningen, skicka till mail". Man bläddrar efter filen. Skriver in Mail adressen och sen så skickas filen automatiskt till den Mail adressen som man angivit.

3. En Riktigt cool grejj hade varit ifall man kunde ladda upp flera filer på samma gång. Typ, Multi Upload.

Många bra idéer :)

Btw, nu kan man ladda upp filer med stor filändelse ex. .GIF osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:P

Vad var det där för härligt? :P

Nu kom jag på en sak, SlewME.. när man väljer att ladda ner låtar/zipfiler (fast framförallt låtar) så är det otroligt irriterande att det riktiga namnet syns.. Filerna får ju namn som "822qf8iwi7". :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:P

Vad var det där för härligt? :P

Nu kom jag på en sak, SlewME.. när man väljer att ladda ner låtar/zipfiler (fast framförallt låtar) så är det otroligt irriterande att det riktiga namnet syns.. Filerna får ju namn som "822qf8iwi7". :)

Medveten om detta och jag jobbar på en bra lösning också :D

Bara en Betaversion som sagt ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Stamnätet som försörjer servrarna med bandbredd byggs i nuläget ut och beräknas vara klart om ca. 5 månader. Något försenat, det var först sagt i början av 2007 men så blev det inte.

Det kommer eventuellt gå att öka med några megabit innan dessa 5 månader, vilket bara det kommer att leda till snabbare filuppladdning.

Kan som sagt inte säga ett exakt datum för när nätet är utbyggt och således inte heller svara på när jag kan uppgradera bandbredden till servrarna rejält. Den ökar succesivt.

Hoppas det inte är till allt för mycket besvär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor