R2D2 Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Nej, inte Microsoft asp, för det har aldrig släppts för annat än IIS. De asp som går att köra med Apache är inte alls samma sak som den ASP till IIS. Många grejer fungerar inte för ASP:Apache tror inte att varken 1.REGexp eller 2.Global.asa fungerar för Asp:apache. 1. Hittar ingen uppgift. Some people, when confronted with a problem, think "I know, I'll use regular expressions." Now they have two problems. 2. Fel. You may use a <Files ...> directive in your httpd.conf Apache configuration file to make Apache::ASP start ticking. Configure the optional settings if you want, the defaults are fine to get started. The settings are documented below. Make sure Global is set to where your web applications global.asa is if you have one! Visst är en del saker sämre med Apache::ASP, till exempel att man måste initialisera alla variabler för att dom inte ska stanna mellan sessioner (vilket iofs kan vara en fördel om det används på rätt sätt) men det är helt klart ett alternativ om man vill köra Apache. I alla fall, eftersom du skaffar ny server så klarar nog den belastningen på sidan, ingenting att oroa sig för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 15 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 Hur länge har man kunnat "lajv:a" på beffos uppladdningssida? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 Hur länge har man kunnat "lajv:a" på beffos uppladdningssida? Några dagar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 15 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 december, 2006 Hur länge har man kunnat "lajv:a" på beffos uppladdningssida? Föredrar att kalla det för "live" Några dagar. 1-2 typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 3 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 (redigerad) Hej gott folk, eller ni kanske är äckliga? Nåväl. Har "hottat" upp sidan lite, nu kan man ladda upp filer i form av mp3-låtar och arkiv. Just nu är det bara i betastadiet och tills jag har fått nya servern med bandbredd så tillåter jag endast uppladdningar på 1Mb eller mindre, när allt är klart så kommer det vara möjligt att ladda upp filer på hela 40Mb. Har även lagat ett hål där användarna kunde ladda upp filer som inte hade någon filändelse, detta är tilltäpt. Filer som är godkända är: GIF, JPG, PNG, RAR, ZIP, PSD, MP3.. Synpunkter och klagomål, tack exempel: http://192.168.0.2/upload/pic.asp?pic=f1biospkwz.mp3 http://ww2.beffo.se/upload Redigerad 3 januari, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Du vet redan vad jag tycker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 3 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Höjde gränsen till 2Mb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Underbart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Otroligt bra, speciellt att kunna ladda upp .rar och .zip-filer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Otroligt bra, speciellt att kunna ladda upp .rar och .zip-filer. Vi kanske skulle stänga av den funktionen för.. ehm.. Vissa personer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Vi kanske skulle stänga av den funktionen för.. ehm.. Vissa personer. "Vi"? Du tror minsann att du är viktigare för Beffo än vad du egentligen är.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 "Vi"? Du tror minsann att du är viktigare för Beffo än vad du egentligen är.. Njae, jag tänkte inte på att jag skrev "vi", jag vet ju att jag inte har möjlighet att styra sånt. "vi" är ett annat ord för SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 3 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Vilka festlåtar jonas laddar upp! http://ww2.beffo.se/upload/pic.asp?pic=ytlllgeghs.mp3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Vilka festlåtar jonas laddar upp! http://ww2.beffo.se/upload/pic.asp?pic=ytlllgeghs.mp3 Den var ju underbar! Varför länkar du inte låten jag laddade upp för??!!! Favorisering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 3 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Den var ju underbar! Varför länkar du inte låten jag laddade upp för??!!! Favorisering. Din var ganska svänging din också. Copyright på den ? http://ww2.beffo.se/upload/pic.asp?pic=zyu0i49e3k.mp3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Din var ganska svänging din också. Copyright på den ? http://ww2.beffo.se/upload/pic.asp?pic=zyu0i49e3k.mp3 Nepp. zentrix - Mushroempf btw. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 3 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Nepp. zentrix - Mushroempf btw. Zentrix är go. KalleR skickade ett album en gång Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deltanator Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Din bilduppladdning suger, segaste sidan jag sett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Din bilduppladdning suger, segaste sidan jag sett. Du är så fruktansvärt banslig delta. Jag är fullt medveten om att du uttalar dig enbart för att du har nåt emot Slew. (nej jag säger inte att det är världens snabbaste sida för det) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 3 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Din bilduppladdning suger, segaste sidan jag sett. Jojo, jag vet vad du tycker. och jag bryr mig inte. Vet inte vad jag har gjort dig och bryr mig inte där heller iof. Det roliga är ju att varje gång du ska spela allan så är det bakslag för dig. Har DDoSat dig två gånger, du har blivit hybernatead på GTAsajten och varnad på Flashback. Är du verkligen så trög att du aldrig fattar när det är nog? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts