SlewME Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Hej I och med att Silentwhisper dog ut så används imageshack flitigt. Men imageshack är mer än ofta ganska segt och idag var den nästan oåtkommlig. Dessutom så får man ibland upp mängder med popups när man ska kika på en bild, och även annonser där folk säljer sig själva. Fick ett förslag utav en medlem här på GTAsajten om en sådan tjänst och då tänkte jag att jag kunde göra en. Vi kör på test. Jag kommer att bygga ut ett admin-system där utvalda personer kan ta bort / administrera bilder, för att ta bort ev. stötande bilder. Är det någon som kan tänka sig att ta på sig detta ansvar? Gärna flera stycken Man kommer även kunna rapportera bilder som är emot reglerna för uppladdning. http://ww2.beffo.se/upload Exempel: http://ww2.beffo.se/upload/pic.asp?pic=d70...7kmypvz28ai.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Hej I och med att Silentwhisper dog ut så används imageshack flitigt. Men imageshack är mer än ofta ganska segt och idag var den nästan oåtkommlig. Dessutom så får man ibland upp mängder med popups när man ska kika på en bild, och även annonser där folk säljer sig själva. Fick ett förslag utav en medlem här på GTAsajten om en sådan tjänst och då tänkte jag att jag kunde göra en. Vi kör på test. Jag kommer att bygga ut ett admin-system där utvalda personer kan ta bort / administrera bilder, för att ta bort ev. stötande bilder. Är det någon som kan tänka sig att ta på sig detta ansvar? Gärna flera stycken Man kommer även kunna rapportera bilder som är emot reglerna för uppladdning. http://ww2.beffo.se/upload Exempel: http://ww2.beffo.se/upload/pic.asp?pic=d70...7kmypvz28ai.jpg Det här kommer jag använda Jag kan även tänka mig att bli admin . Kommer du skapa en sådandär toolbar som imageshack har också ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 30 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 (redigerad) Det här kommer jag använda Jag kan även tänka mig att bli admin . Kommer du skapa en sådandär toolbar som imageshack har också ? Trevligt. Kontaktar dig när admin-funktionen är klart. Det är inte aktuellt i nuläget, vill få sidan helt klar först. Redigerad 30 oktober, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Trevligt. Kontaktar dig när funktionen är klart. Det är inte aktuellt i nuläget, vill få sidan helt klar först. Wiie . Jo, det är klart, viktigast är att du får till sidan, men det ser ju bra ut än så länge, det som syns vill säga Fortsätt så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 (redigerad) I like! Fast kommer man kunna skapa ett eget konto av något slag? Redigerad 30 oktober, 2006 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 30 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 I like! Fast kommer man kunna skapa ett eget konto av något slag? Hej. Nej, det kan du inte. Syftet är att man ska slippa konton och grejer. Enda fördelen med konto är att man har översikt över sina bilder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Hej. Nej, det kan du inte. Syftet är att man ska slippa konton och grejer. Enda fördelen med konto är att man har översikt över sina bilder. Precis. Det var det jag gillade med silentwhisper.. man kunde lägga upp bilder, och sen kunde man enkelt hitta dem igen. Men väldigt trevligt annars, jag kommer nog använda den istället för imageshack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 30 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Precis. Det var det jag gillade med silentwhisper.. man kunde lägga upp bilder, och sen kunde man enkelt hitta dem igen. Men väldigt trevligt annars, jag kommer nog använda den istället för imageshack! Det är i och för sig buslätt att bygga ut en liten inloggning också. Så är det bara att logga in om man vill ladda upp bilder med sitt konto. Samtidigt som man kan ladda upp utan att logga in. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Det är i och för sig buslätt att bygga ut en liten inloggning också. Så är det bara att logga in om man vill ladda upp bilder med sitt konto. Samtidigt som man kan ladda upp utan att logga in. Mjo, det tycker jag låter som en väldigt bra idé. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 (redigerad) Härligt! Bättre än ImageShack på många sätt. Dock har jag ofta bilder över 300kb, fast jag kommer säkert använda det här till det som är under. Redigerad 31 oktober, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Jag fick den att bugga sig! Direktadress: http://ww2.beffo.se/upload/pic~/ <font face= ADODB.Field fel '80020009' Antingen är BOF eller EOF satt till True, eller så har aktuell post raderats. Den begärda åtgärden kräver en aktuell post. /upload/pic.asp, rad 0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 31 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 (redigerad) Jag fick den att bugga sig! Direktadress: http://ww2.beffo.se/upload/pic~/ <font face= ADODB.Field fel '80020009' Antingen är BOF eller EOF satt till True, eller så har aktuell post raderats. Den begärda åtgärden kräver en aktuell post. /upload/pic.asp, rad 0 Jupp, skriver man ex. http://ww2.beffo.se/upload/pic.asp?pic= så buggar den sig. Nu tvingade du mig att göra en felhanterare >.< Fixat! Redigerad 31 oktober, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Mycket bra! Hoppas jag slipper gudomligt sega ImageShack i framtiden. Slew, Du rockar på sånt här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Jupp, skriver man ex. http://ww2.beffo.se/upload/pic.asp?pic= så buggar den sig. Nu tvingade du mig att göra en felhanterare >.< Hehe.. Fick felet när jag försökte ladda upp en fil vid namn "asdasd.phhjkhgk" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 31 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Hehe.. Fick felet när jag försökte ladda upp en fil vid namn "asdasd.phhjkhgk" Aha, därför låter man bli, hur som helst så får du inte det felet igen. Godfather, Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Aha, därför låter man bli, hur som helst så får du inte det felet igen. Godfather, Tack OMG! ... Inget roligare medelande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 (redigerad) Jag var ganska säker på att det va SlewME som va i farten när jag såg topicen Verkar funka bra, tips kan ju vara att det kommer upp tex adressen inom img tags för användning på t ex forum osv. bara för att underlätta och göra dne mer användarvänlig. tummen upp Skulle nog kunna hjälpa dig med att hålla koll på bilderna osv. om du vill...bara hojta. Redigerad 31 oktober, 2006 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 (redigerad) Finfint, SlewME! En obetydlig detalj är dock att sidan heter "Untitled Document" när man granskar en uppladdad bild. Och är det möjligt att fixa en thumbnail- grej som på ImageShack? Redigerad 31 oktober, 2006 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Allting funkar ju för mig, Relativt snabbt också Någon annan design än en -VITT- skulle sitta fint. Men eftersom du bara testar det så byter du i framtiden (?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Allting funkar ju för mig, Relativt snabbt också Någon annan design än en -VITT- skulle sitta fint. Men eftersom du bara testar det så byter du i framtiden (?) Äsch, enkelt är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts