Patrik Skrivet 28 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2006 Yay, gjorde klart ett nytt flash-spel idag. LÄNK Det går ut på att styra sin gröna/röda kvadrat och undvika att bli träffad av de blåa kvadraterna. Finns olika svårhetsgrader, medium och svårare kan jag rekomendera, annars blir det alldeles för lätt. Hittar ni buggar så meddela gärna! Kom gärna med förslag till nästa version. Lycka till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 28 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2006 (redigerad) Yay, gjorde klart ett nytt flash-spel idag. LÄNK Det går ut på att styra sin gröna/röda kvadrat och undvika att bli träffad av de blåa kvadraterna. Finns olika svårhetsgrader, medium och svårare kan jag rekomendera, annars blir det alldeles för lätt. Hittar ni buggar så meddela gärna! Kom gärna med förslag till nästa version. Lycka till. Ska testa det nu Edit: Var ganska svårt men kul var det Redigerad 28 oktober, 2006 av Darkwolf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 28 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2006 Simpelt och roligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2006 Det var fint men..Man måste köra utanför ramen först för att det ska komma några blåa pluttar? Man kan åka utanför ramen på den högre och nedre väggen. Kör man utanför vid den nedre väggen så syns den gröna pluppen, men inte om man kör utanför på höger sida De blåa pluttarna blinkar till och försvinner? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 28 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2006 Very Hard var alldeles för lätt. @ Kebab Märkte inget av det där. =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 28 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2006 (redigerad) Det var fint men.. Man måste köra utanför ramen först för att det ska komma några blåa pluttar? Man kan åka utanför ramen på den högre och nedre väggen. Kör man utanför vid den nedre väggen så syns den gröna pluppen, men inte om man kör utanför på höger sida De blåa pluttarna blinkar till och försvinner? För att du körde på "download", räknade inte med att spelet kunde köras i fullscreen, men ska fixa till de där nu. Edit: fixat. Redigerad 28 oktober, 2006 av Patrik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2006 För att du körde på "download", räknade inte med att spelet kunde köras i fullscreen, men ska fixa till de där nu. Edit: fixat. Jaha. Trodde bilden som låg där bara var en skärmdump. Mjo, det är kul! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 28 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2006 Jag körde till 72 på very hard, sen orkade jag inte mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 28 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2006 Jag körde till 72 på very hard, sen orkade jag inte mer. Lol. Skillnaden mellan svårhetsgraderna är tiden det tar innan man har "gått i mål". Under spelets gång blir kvadraterna större/mindre, färre/fler,fler samtidigt eller kommer från fler olika håll. Just därför, om det går snabbt, hinner man nästan inte märka av dom svåra perioderna. Tar man på very hard till exempel, får man genomgå längre perioder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 29 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 Lol. Skillnaden mellan svårhetsgraderna är tiden det tar innan man har "gått i mål". Under spelets gång blir kvadraterna större/mindre, färre/fler,fler samtidigt eller kommer från fler olika håll. Just därför, om det går snabbt, hinner man nästan inte märka av dom svåra perioderna. Tar man på very hard till exempel, får man genomgå längre perioder. Kan man få detta till mobilen? Fint. Simpelt och så. Men tycker att du borde ha ringar istället. Med nån nice flashig grafik. Så ringar som ser ut som monster som ryter vore läskigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 29 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 Kan man få detta till mobilen? Fint. Simpelt och så. Men tycker att du borde ha ringar istället. Med nån nice flashig grafik. Så ringar som ser ut som monster som ryter vore läskigt Jo, det är kanske en bra idé. Får se om jag gör det i nästa version. Men, för att testa kollisioner för cirklar krävs det lite mer än det gör för kvadrater, därför går spelet mjukare med kvadrater. Men jag får se, kanske det går lika bra med cirklar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 29 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 Bra som vanligt, men du borde lägga dit tid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 Men tycker att du borde ha ringar istället. Med nån nice flashig grafik. Så ringar som ser ut som monster som ryter vore läskigt Ääh, det är ju enkelheten som är så trevlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Skitbra spel. Gillar glideffekten. En liten bug bara. När man har klarat spelet så funkar inte "Menue" knappen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 31 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Skitbra spel. Gillar glideffekten. En liten bug bara. När man har klarat spelet så funkar inte "Menue" knappen. Tack. Jodå, testade nyss, och knappen funkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Stylish spel, smått beroendeframkallande - Gjorde ett liknande en gång - http://www.nbstuff.com/games/ball/ /hijack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 31 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Stylish spel, smått beroendeframkallande - Gjorde ett liknande en gång - http://www.nbstuff.com/games/ball/ /hijack Där ser man, nice idé. Har du gjort allt på sidan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 (redigerad) Där ser man, nice idé. Har du gjort allt på sidan? Nope, sidan tillhör en norrman som jag ofta gör spel med - jag gör grafik/animation, han kodar. På sidan har jag gjort Bump Copter 1, 2, Ball och Flatout Minigame. ...jobbar själv på en sida - www.explosionsandstuff.net, går tyvärr segt :S Redigerad 31 oktober, 2006 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 31 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Nope, sidan tillhör en norrman som jag ofta gör spel med - jag gör grafik/animation, han kodar. På sidan har jag gjort Bump Copter 1, 2, Ball och Flatout Minigame. ...jobbar själv på en sida - www.explosionsandstuff.net, går tyvärr segt :S Okej. --- Puh, klarade spelet på Medium nu, efter att ha misslyckats ett tiotal gånger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 31 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2006 Det hade varit roligare om det fanns flera olika levels (som såg olika ut) som man kom vidare till efter ett tag. Då skulle spelet nog bli mer variationsrikt och vara längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts