Jump to content

Vilken årstid gillar du mest/minst?

Maimstream
 Share

Årstiderna.  

79 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ja, nu är det ju populärt med väder-trådar här på forumet, och då följer jag strömmen ochstartar en liten poll omnågot man har disskuterat förut, men tål att disskuteras igen.

Vote ett; Vår, för det är så mysigt, perfekt med värmen, knappas för varm eller för kallt, och det är rent av mysigt att vara utomhus.

Vote två; Höst, det är för kallt för att inte ha någon bra jacka på sig, och när man hittar en bra jacka som håller kylan ute så svettas man ihjäl och stinker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 67
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag gillar mest sommaren för värmen, mindre kläder, skönt att vara ute och bada. Alltid trevligare med solen och folk är lite vänligare nästan. Kan göra så mycket mer när det är varmt!

Gillar minst vintern för då är det så kallt, härligt visserligen med mörker men all snö går inte jämnt ut.

Snö, snö, snö. Var kul när man var mindre men nu är det bara tråkigt ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar egentligen alla. Våren är mysig om den kommer efter vintern. Då är man trött på snö och rusk. Man sitter på utecafé och njuter av solen.

Sommaren är nice om man är utomlands så att man kan bada och och vattenskoter, för att inte tala om alla BBQ fetser man kan ha.

Hösten är mysig. Man kommer hem helt kall o joppar i ett varmt bad och dricker sedan Te. Eller går i CHG i nyköpta

vinter/höstkläder.

Vintern, överkul. Kasta snöbollar och åka pulka. Kan livet bli bättre!? (Dock surt att vakna 06:30 för att gå till jobbet när det dessutom är 10-)

Men voten blir: Sommar, Vinter

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bäst: sommar

Sämst: vinter

Sommar: helt underbar, finns nästan inga nackdelar.

Höst: ganska kallt, regnigt, men man kan iaf cykla. Har en lång vinter att se fram emot.

Vinter: förjävligt, iskallt, man måste gå/åka buss om man ska någonstans, mörkt dygnet runt.

Vår: blir bara varmare och varmare, man kan börja cykla, man kan glädjas av att sommaren är påväg.

Hiho.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag både gillar och hatar alla årstider

Vintern

Bra

Dels för att jag fyller år under vintern, dels för julafton och dels för nyårsafton.

Sedan älskar jag snö, tänk allt roligt man kan göra med snön igentligen >_<

Sedan är det fint med all snö som ligger som ett täcke över allting

Dåligt

Kylan, det är onödigt kallt på vintern.

Snön, tänk på allt tråkigt som man kan göra med snön, få det innanför kläderna så det smälter och blir blött och kallt, usch.

Blask, behöver jag säga mer ? Blask är nästan det värsta jag vet.

Våren

Bra

Det är helt enkelt tiden då det går mot varmare och skönare tider, alla tunga kläder åker av och helt plötsligt ser man tjejernas kroppar ordentligt igen :ph34r:

Dåligt

Det är på den här årstiden som snön smälts, det blir blask över allt.

Sommaren

Bra

Sola, bada, semester, glass, kunna hänga med polarna 24/7 utan att behöva bry sig om att sova för att det är skola nästa dag ^^

Fotboll.

Dåligt

När det blir så varmt att man inte orkar göra någonting, då är det inte kul.

Sedan blir det mindre datortid ^^ Man måste ju hinna med allt annat.

Höst

Bra

Alla färger på löven och träden, det är fint.

Dåligt

Blött, kallt, blåsigt och tråkigt.

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bäst blir sommaren, varmt och skönt ute, grillad mat, sol och bad, lättklädda brudar och mer fest än någon annan tid på året.

Sämst blir hösten, blöt och kallt och trist. Mulet och blåsigt, usch!

Läskigt att vi har så pass lika smak >_<

En annan fördel med sommaren är att jag fyller år då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sommaren är skönast, varmt och skönt en massa partyn med polarna...alla blir lite roligare att vara med känns det som.

Men en riktigt kall vinterdag med myyyycket snö och sol är också skönt.

Höst och vår är igentligen två helt onödiga mellanting, även fast hösten kan vara mysig ibland..men våren är meningslös.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor