DimpZ Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 (redigerad) 14-18 brinner kåtbocken upp/ner Jag får fan alla nya sidor idag Redigerad 1 november, 2006 av DimpZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Jag lovar att nan gang ska jag branna ner bockjaveln. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Vote: Börjar inte brinna allas eller rättare sagt hoppas det i alla fall.. Tycker faktiskt att det är rätt tjatigt att den ska brännas hela tiden... Nått år kan den väl få stå eller? De kan väl åtminstone göra något mer orginellt som det där med raggarbilen (även om det nog mer var en olyckshändelse) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 De kan väl åtminstone göra något mer orginellt som det där med raggarbilen (även om det nog mer var en olyckshändelse) Vad var det egentligen som hände med den där raggarbilen? Körde den rätt in i bocken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Gissar på att det är kommunen som tänder fyr på den varje år Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Vad var det egentligen som hände med den där raggarbilen? Körde den rätt in i bocken? Vad jag vet så rammade raggarna den helt enkelt, och vid närmare eftertanke kanske det inte var någon olyckshändelse. Har inte hittat så mycket info om det... Tycker ändå det verkar skummt att man kan köra ner den med en bil, den kanske var mindre då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Vad jag vet så rammade raggarna den helt enkelt, och vid närmare eftertanke kanske det inte var någon olyckshändelse. Har inte hittat så mycket info om det... Tycker ändå det verkar skummt att man kan köra ner den med en bil, den kanske var mindre då? Haha, måste sett sjukt roligt ut. Jo, så som den ser ut idag tror jag att det krävs mer än en fjuttig raggarbil för att få omkull den. Fast iofs... dom kanske kom i en 100-150 kmh och rammade den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 När byggs den då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 När byggs den då? Står ju i början av topicen! ^^ Men de sätter upp den första advent, d.v.s. 3 december. Vet dock inte om det alltid sätter upp den första advent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SallaD Skrivet 13 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2006 Jag kan bara säga att det är HELT omöjligt at tända eld på sån där gelé.. Man kan faktist hälla bensin på den och tända på, men det e bara bensinen som brinner då. Inget händer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 13 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2006 Den där Gävla bocken börjar brinna mellan 19-24 Dec. I have forseen it. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 13 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2006 Jag kan bara säga att det är HELT omöjligt at tända eld på sån där gelé.. Man kan faktist hälla bensin på den och tända på, men det e bara bensinen som brinner då. Inget händer Pöh, skulle inte förvåna mig om det är några som går in för det riktigt hårt, och som har suttit och mixtrat med diverse kemikalier och kommit fram till ett brinnande-medel som bränner den där gelén som smör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
acolyte Skrivet 15 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2006 I år tror jag fan att den kommer att klara sig, med tanke på den där sörjan dom tydligen ska smeta på. Kul om det var så, lite omväxling! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 16 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2006 Börjar ryka 25-30 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 16 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2006 Tror det blir den 9-13 Dec Om den inte brinner blir jag ledsen, det e ju tradition Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 16 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2006 Om den inte brinner blir jag ledsen, det e ju tradition När jag var i 4-5-årsåldern trodde jag det var meningen att någon skulle bränna upp bocken. Vad skulle man tro när den brann vart eviga år? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 2 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2006 . http://www.merjuligavle.se/bocken/ Webkamera för den som orkar vänta på att den ska börja brinna.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 2 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2006 När jag var i 4-5-årsåldern trodde jag det var meningen att någon skulle bränna upp bocken. Vad skulle man tro när den brann vart eviga år? Det ÄR ju meningen ffs! Nån som bor i närheten btw? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_player Skrivet 2 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2006 Tror att den står kvar i år, den där gelen värkar ganska så säker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 december, 2006 (redigerad) Gävlebocken fyller 40 år och nu ska den ha brunnit för sista gången. I år kommer den nämligen att impregneras med ”Fiber ProTector Flamskydd” som bland annat används i flygplan. Medlet kommer att göra det omöjligt att bränna ned Gävlebocken till grunden. Bocken får bara eventuella brännskador på ytan och på ett begränsat område. Dessa områden kan repareras genom att man byter ut enstaka halmmattor. Det här innebär att bockkommittén avvecklar den omfattande bevakningen av bocken som tidigare varit nödvändig och att vi ägnar oss att fira 40-årsjubileet istället. För ett antal år sedan gjordes också ett försök att impregnera bocken med flamskyddsmedel, men då rann medlet av vid töväder. För att undvika detta kommer bevarandemedlet ”Fiber ProTector Solvent Base” att läggas utanpå flamskyddsmedlet den här gången. En flamskyddsexpert från England kommer att övervaka arbetet. Men dränker man den j*veln i bensin så skall det väl gå!? Redigerad 2 december, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts