Frenzy Skrivet 20 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2007 Demigod - Slumber of Sullen Eyes. Eucharist - A Velvet Creation. Therion - Of Darkness.... Splattered Mermaids - Bloodfreak. Kom nyss hem från skivaffären! Blev riktigt chockad över att hitta Demigod-skivan då jag letat efter den ett tag. Therion är en klassiker som jag har velat köpa ett tag. Splattered Mermaids är ett band från Lund/Malmö som lirar Death Metal/Grindcore, så kände mig rätt tvungen att köpa den när jag hittade EPn även om jag inte gillar grindcore. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 20 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2007 Happy Mondays - Pills 'n' Thrills and Bellyaches My Bloody Valentine - Isn't Anything Var riktigt nära att Portisheads debut slank med, men det är den annan tid, en annan plats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2007 Var riktigt nära att Portisheads debut slank med, men det är den annan tid, en annan plats. Den skulle du köpt! Jag glömde skriva här då men jag fick i alla fall hem några skivor för 2 veckor sedan: Tool - 10,000 Days Hello Saferide - Introducing... CSS - Cansei De Ser Sexy Albert Hammond Jr. - Yours To Keep Arcade Fire - Funeral Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I Need Skrivet 21 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2007 V/A - It's Glam Rock Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 21 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2007 Helter Skelter - Hardcore 2007: The new generation. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Har faktiskt köpt 2 skivor nu, Köpte: Pitbullfarm Lillasyster - hjärndöd musik för en hjärndöd generation Mycket bra skivor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Hoho inte så ofta man köper skivor, men den här var man ju bara tvungen att köpa. Machinae Supremacy - Redeemer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 24 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 BUMPA JAAAOOAH!!11½½ Sådärja. Skämts lite över att jag har varit så snål och inte köpt så mycket skivor på senare tid. Nu är dock ordningen återställd igen: Arcade Fire - Funeral Audioslave - Audioslave Pink Floyd - The Dark Side of the Moon Pink Floyd - The Wall Pink Floyd - Wish You Were Here Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf Rage Against the Machine - Rage Against the Machine (Köpte även filmen Almost Famous på DVD) -------------- Audioslave gick för 47 kr, så det var ju ingenting. Funeral var den enda som "sved" lite, 95 kr tror jag. De tre PF-arna var måsten, då alla tre är superba skivor. Kostar multum annars, nu för 99 kr/st på CDON. QotSA & RAtM gick för 67 kr/st, klart överkomligt. CDON har förresten rea nu, om någon annan är skivsugen. Next stop blir The Libertines, Led Zeppelin och The Jimi Hendrix Experience. (gärna Woodstock-DVD:n) 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 24 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2007 The Hives - Tyrannosaurus Hives Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 26 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2007 FOO FIGHTERS - ECHOES, SILENCE, PATIENCE & GRACE Har den nu i min hand, hängde på låset på skivaffären imorse, tänkte lyssna på jobbet men ville få ut det mesta av den, så lyssnar igenom den nu, är på låt nr 4 och är INTE besviken, detta är garanterat en av årets skivor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 FOO FIGHTERS - ECHOES, SILENCE, PATIENCE & GRACE Har den nu i min hand, hängde på låset på skivaffären imorse, tänkte lyssna på jobbet men ville få ut det mesta av den, så lyssnar igenom den nu, är på låt nr 4 och är INTE besviken, detta är garanterat en av årets skivor. Endast fint skivköparfolk hänger på låset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Mor min skulle ha nya Winnerbäxaren, och hon bjöd mig på en skiva som tack för lite tjänster. Tänkte först boka Babyshambles - Shotter's Nation (inkl. bonus-DVD), men det slutade med att jag tog The Libertines - The Libertines istället. Har förövrigt somnat till mina nya Pink Floyd-skivor varenda kväll sen jag fick dem... underbart, alldeles underbart. Provade att somna till Rage Against the Machine också, men det gick ju som det gick... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH! Jag längtar så mycket efter Kents nya skiva "Tillbaka till Samtiden". Kommer absolut bli mitt första skivköp på väldigt många år Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Sanctity - Road To Bloodshed Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Mitt senaste skivköp tror jag är Slayer - Reign in Blood Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Pet Shop Boys - Was it Worth it? 12" Cocteau Twins - Treasure LP Electrelane - No Shouts No Calls LP2 Paddy McAloon - I Trawl The Megahertz CD Bishop Allen - The Broken String CD The Hidden Cameras - Awoo LP Albert Ayler - The Copenhagen Tapes CD Charlie Haden - Liberation Music Orchestra LP Alltså bah yo för stockholm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 8 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2007 Mina senaste skivköp var för ungefär en vecka sedan... Motvid - Känn dig blåst! - LP, Svensk 70-talsprogg. Santana - No One to Depend On - 7-singel The Beach Boys - Help Me, Rhonda - 7-singel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 10 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2007 (redigerad) Babyshambles - Shotter's Nation Har inte lyssnat igenom den förrän idag då jag köpte den. Satan i gatan vad grymt, rent, snyggt, professionellt ljud. Nog för att jag tyckte att Down in Albion var en riktigt bra skiva, men den får faktiskt känna sig slagen av denna. Pete känns rutinerad i det han gör och detta är en rent ut sagt en överraskning som mycket väl kan bli min årets skiva (efter Icky Thump) dåra... Carry on Up the Morning Delivery UnBilo Titled There She Goes Baddie's Booge Alla dom är helt klart otroliga låtar. Kan även tillägga att jag fick omslaget med Kate Moss på, trots att den tydligen blivit borttagen senare. Skitsamma, jag fattar inte det där... Redigerad 10 oktober, 2007 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2007 Woho kul gtapimp. Ska beställa det snart. Att det känns grymt, rent, professionellt och snyggt kan ju bero på att nya producenten faktiskt tvingade dem att skriva klart låtarna innan de spelade in dem. Fråga mig inte hur det fungerade på Down In Albion Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 10 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2007 Woho kul gtapimp. Ska beställa det snart. Att det känns grymt, rent, professionellt och snyggt kan ju bero på att nya producenten faktiskt tvingade dem att skriva klart låtarna innan de spelade in dem. Fråga mig inte hur det fungerade på Down In Albion Intressant. Helt klart visade det sig att det var en genial idé med tanke på att jag är grymt nöjd, och det är huvudsaken ungefär. Nej men allvarligt, jag hoppas dom fortsätter producera med samma producent, för det känns lyckat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts