okka Skrivet 6 mars, 2017 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2017 Dubbelpost, med anledning av Göteborgs skivmässa igår: Michael White - Pneuma Nancy Sinatra - Country, My Way United States of America - S/T (!) Neil Young - Comes a Time Bruce Springsteen - Nebraska Eberhard Schoener - The Book Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 3 april, 2017 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2017 Inte jättemycket nya köp senaste veckorna, i alla fall inte jämfört med vanligtvis. Har faktiskt sålt av och donerat bort en del misslyckade köp och dubbletter också. Platsen var välbehövlig, men är väl snart belamrad igen. *Gram Parsons - GP *Bob Seger - Seven *Todd Rundgren - Runt *War - Deliver the Håller med till 100%! *Sam & Dave - I Thank You *Tangerine Dream - Exit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 7 maj, 2017 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2017 2017-04-03 at 20:40, Misterwhoopee skrev: Har faktiskt sålt av och donerat bort en del misslyckade köp och dubbletter också. Platsen var välbehövlig, men är väl snart belamrad igen. Som sagt, det var den ytan det. Upptäckte en ny skivbutik häromsedan. Hade alltid trott att affären som jag passerat ett antal gånger var mer inriktad på retroprylar, men de visade sig ha en hel källare fylld med plattor. Mycket trevligt! *Joy Division - Closer *Lou Reed - "Lou Reed" *Lou Reed - Legendary Hearts *Steely Dan - The Royal Scam *Yes - The Yes Album *Red Krayola - The Parable of Arable Land *J.J. Cale - Really *The Band - Cahoots *Bo Hansson - El-ahrairah Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 14 maj, 2017 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2017 Schysst med Red Krayola, @Misterwhoopee ! Heja! --------- Lite köp sen senast: Free Design - You could be born again The Clash - Cut the Crap Miles Davis - Filles de Kilimanjaro Holger Czukay - Der Osten ist Rot 3rd Bass - The Cactus Album Franco Battiato - Mondi Lontanissimi Mike Oldfield - Ommadawn Penderecki - Threnos to the victims of Hiroshima Between - Hesse Between Music Lewis Ruth Band - Aus der Drei-Groschen-Oper Konk - Blast A Tribe Called Quest - People's Instinctive Travels And The Paths Of Rhythm The Insect Trust - The Insect Trust Divine Styler Featuring The Scheme Team - Håller med till 100%! Power Arnaldo Baptista - Loki? The Shape Shifters - Circuit City Lucio Dalla - Lucio Dalla Mike Oldfield - Tubular Bells Lou Reed - Berlin Arthur Verocai - Arthur Verocai Lula Côrtes E Zé Ramalho - Paêbirú Lee Hazlewood - Cowboy In Sweden Lucio Dalla - Telefonami Tra Vent'Anni Alice - Per Elisa Morio Agata - El Jaguar Del Bandoneon Digital Underground - Sex Packets Digital Underground - Sons Of The P Earl Hines And Maxine Sullivan - Live At The Overseas Press Club Clifford Brown - Max Roach - Live At The Bee Hive Curt Boetcher - There's An Innocent Face John Coltrane - Coltrane Jazz Serge Chaloff - Blue Serge Sonny Rollins - Way Out West Various - Plunct! Plact! Zum! Deuter - Haleakala אריאל זילבר - רוצי שמוליק / Rutzi Shmulik Gérard Manset - Le Train Du Soir Sadistic Mika Band - Sadistic Mika Band Ornette Coleman - Body Meta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 21 juni, 2017 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2017 2017-05-14 at 14:37, okka skrev: Schysst med Red Krayola, @Misterwhoopee ! Heja! Får säga detsamma om United States of America. Har letat den skivan i många år, bara sett den en enda gång och då tyckte jag det var för dyrt. Det gör jag inte längre... En update då såhär till midsommar: LP: *The Beau Brummels - Bradley's Barn *Dusty Springfield - Dusty in Memphis *Tower of Power - "Tower of Power" *Pere Ubu - The Modern Dance *Yello - Stella *Neu - Neu '75 *Charles Lloyd Quartet - Dream Weaver *The Chantays - Pipeline *Jeff Beck Group - Truth *Michel Polnareff - "Michel Polnareff" *Tom Petty & the Heartbreakers - Hard Promises *Delaney & Bonnie - Motel Shot *Ravi Shankar - Improvisations *Rolling Stones - Flowers *Jethro Tull - Heavy Horses *Bob Dylan - Shot of Love *Bruce Springsteen - Tunnel of Love *UB40 - Present Arms *Return to Forever - Where Have I Known You Before *Miles Davis - Tutu *Frank Sinatra - Where Are You *Cornelis Vreeswijk - Bananer - bland annat *Cornelis Vreeswijk - Mannen som älskade träd 7-singlar: *Otis Redding - I've Been Loving You too Long *Mama Cass - It's Getting Better *Don Partridge - Breakfast on Pluto *Lance Percival - Shame and Scandal in the Family *Peter Sellers - A Hard Day's Night Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 23 juni, 2017 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2017 2017-06-21 at 21:50, Misterwhoopee skrev: *Dusty Springfield - Dusty in Memphis Yeah! Vad fick du punga ut? Höjdarplatta, synd att den alltid är så dyr! Och alltid kul med NEU! 75, också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 26 juni, 2017 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2017 2017-06-23 at 12:01, okka skrev: Yeah! Vad fick du punga ut? Höjdarplatta, synd att den alltid är så dyr! 200 spänn på en mässa. Men det var några procent rabatt också, så tror det blev typ 170. Mycket överkomligt i alla fall, har sett den betydligt dyrare på flera ställen. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 25 augusti, 2017 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2017 Några signifikanta skivköp har det blivit under sommarn: LP: *Van Morrison - Tupelo Honey *Tom Verlaine - "Tom Verlaine" *The Soul Searchers - Salt of the Earth *The Isley Brothers - The Heat Is On CD: *The Avalanches - Since I Left You *Pixies - Doolittle 7-singlar *Earth, Wind & fire - That's the Way of the World *Supertramp - The Logical Song Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 16 september, 2017 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2017 Har de senaste dagarna fyllt på samlingen med för min del relativt nya skivor. Största fyndet får nog ändå sägas vara ett ex av George Harrisons trippel-LP "All Things Must Pass" på Myrorna. LP: *LCD Soundsystem - Sound of Silver *LCD Soundsystem - This Is Happening *John Cale - Helen of Troy *Johnny "Guitar" Watson - A Real Mother *Vampire Weekend - Modern Vampires of the City *The Black Keys - Brothers *George Harrison - All Things Must Pass *Hansson & Karlsson - Monument *Irakere - Irakere 2 *War - All Day Music *Kool & the Gang - Light of Worlds *Van Morrison - Wavelenght Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 11 oktober, 2017 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2017 (redigerad) Löste en Rega Planar 2 billigt från jobbet så gav mig in i vinylträsket jag med. Var i Japan en sväng i somras så fick bli en vända till Tower Record i Tokyo. Liiiite större än Bengans här i Göteborg Antar att vi inte är så många som är aktiva här men släng gärna upp en bild på er setup =) Kör säkert på Ikeas Kallax som så många andra Redigerad 12 oktober, 2017 av Troxie 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 12 oktober, 2017 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2017 2017-10-11 at 21:42, Troxie skrev: Löste en Rega Planar 2 billigt från jobbet så gav mig in i vinylträsket jag med. Var i Japan en sväng i somras så fick bli en vända till Tower Record i Tokyo. Liiiite större än Bengans här i Göteborg Antar att vi inte är så många som är aktiva här men släng gärna upp en bild på er setup =) Kör säkert på Ikeas Kallax som så många andra Anar jag en klassisk Dylan-skiva där inne i hyllan? Jag kör med lite äldre doningar... Skantic-förstärkare från sent 70-tal/tidigt 80-tal, kassettdäck från AKAI 70-tal, Philips AK 601 CD-spelare sent 80-tal?, samt sist men inte minst Thorens TD 134 grammofon från tidigt 60-tal. Seriöst denna grammofon ger aldrig upp, trots ständig hårdkörning, och säkerligen välanvänd av tidigare ägare. Men så är den gjord i Schweiz också... Ja och då återstår skivköpen: LP: *Booker T and the MG's - Green Onions *Aretha Franklin - Spirit in the Dark (eller Don't Play That Song som denna brittiska utgåva tituleras. Skivmässefynd, frågade samma säljare om denna tidigare, så det kan mycket väl ha varit med tanke på mig han hade den nu) *Van Morrison - Beautiful Vision *MC5 - Back in the USA *The United States of America - "The United States of America" *Tomorrow - "Tomorrow" (Ingen lust att punga ut flera tusen för ett original av denna psykedeliska klassiker, denna senare utgåva duger fint) *The Chambers Brothers - The Time Has Come *Zappa - Waka/Jawaka *Tower of Power - Back to Oakland Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 6 december, 2017 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2017 Detta blev troligen de sista signifikanta skivköpen för i år... LP: *Elliott Murphy - Aquashow *Tom Verlaine - Flash Light *Manfred Mann's Earth Band - Messin' *Hatfield and the North - "Hatfield and the North" Singlar: *Johnny Cash - Ring of Fire *B.J. Thomas - Hooked on a Feeling Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 13 april, 2018 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2018 Oj, det här var nog längsta uppehållet hittills sedan jag började skriva i tråden. Kör en liten snabb uppdatering på de bästa tilläggen till samlingen under kvartalet: *Booker T. and the MG's - Hip Hug-Her (köpt från USA, lessnade på att leta efter den) *The Pretty Things - S.F. Sorrow *Dick Dale and the Del-Tones - Surfer's Choice (dito USA-köp...) *Bo Hansson - Mellanväsen *Scientist - Rids The World of the Evil Cures of the Vampires *Harry Nilsson - Harry *Captain Beefheart & The Magic Band - Lick My Decals Off, Baby *J.J. Cale - Shades *Johnny 'Guitar' Watson - Ain't That a Bitch *Them - The Angry Young Them ... och Dylan-singeln Series of Dreams som inte kom med på bilden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 22 april, 2018 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2018 @Misterwhoopee - Kul med United States of America! Och All Things Must Pass - höjdarplattor, båda två! Länge sen jag skrev här. En liten update är väl på plats, med ett urval av de skivor jag köpt sen sist jag skrev: Eric Dolphy - Iron Man John Coltrane - Infinity John Coltrane - Olé Divine Styler - Wordpower:2:Directrix Mission: - One Holger Czukay - Movies Holger Czukay - Rome Remains rome Kendrick Lamar - Damn! The Beatles - Let it Be The Beatles - Magical Mystery Tour Creedence Clearwater Revival - Willy And The Poor Boys Black Sheep - A Wolf In Sheep's Clothing Midori Takada - Through The Looking Glass The Millenium - Begin (fyndade för 40 kr! Galet) Jungle Brothers - Straight Out The Jungle Kjell Höglund - Dr. Jekylls Testamente Kjell Höglund - Tidens Tecken Neil Young - Harvest Moon Neil Young - Zuma Sly & The Family Stone - Stand! Fleetwood Mac - Tango In The Night A Silver Mt. Zion - Born Into Trouble As The Sparks Fly Upwards The Zombies - Odessey & Oracle Mr. Lif - Enter The Colossus Marvin Gaye - I Want You Eric B. & Rakim - Paid In Full Willie Nelson - Stardust Willie Nelson - Red Headed Stranger Willie Nelson - The Sound in Your Mind Willie Nelson - Phases & Stages Peaking Lights - 936 John Lennon & Yoko Ono - 2 Virgins John Lennon - Walls & Bridges Kraftwerk - Radio-Activity Kraftwerk - The Man Machine Yasuaki Shimizu - Kakashi Charles Mingus - The Great Concert of Charles Mingus Don Cherry - Live in Stockholm Pedro Santos - Krishnanda Morio Agata - 噫無情(レ・ミゼラブル) Morio Agata - 乙女の儚夢 Carlos Maria Trindade / Nuno Canavarro - Mr. Wollogallu Yukihiro Takahashi - Murdered By The Music David Bowie - The Man Who Sold The World David Bowie - Rare Digable Planets - Reachin' (A New Refutation Of Time And Space) The Holy Modal Rounders - The Moray Eels Eat The Holy Modal Rounders The Holy Modal Rounders - Stampfel & Weber Tom Rapp - Stardancer Lars Hollmer - XII CИБИРИСКА СУКЛАР Kevin Ayers - Shooting At The Moon Kevin Ayers - Joy Of A Toy Kevin Ayers - Bananamour Kevin Ayers - Rainbow Takeaway Brian Eno - Taking Tiger Mountain (By Strategy) Brian Eno & David Byrne - My Life In The Bush Of Ghosts Fleetwood Mac - Then Played On King Crimson - In The Wake Of Poseidon Jethro Tull - Heavy Horses Jethro Tull - Aqualung Donovan - A Gift From A Flower To A Garden Cluster - Zuckerzeit Townes Van Zandt - Our Mother The Mountain Crosby, Stills & Nash - Crosby, Stills & Nash Godspeed You Black Emperor - Luciferian Towers Pink Floyd - Relics Pink Floyd - Obscured By Clouds Pink Floyd - The Piper At The Gates of Dawn Pink Floyd - Ummagumma Pink Floyd - Atom Heart Mother - - - - - Borde nog också fota själva set-upen och samlingen. Återkommer med en sån bild! xoxox Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 22 april, 2018 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2018 Dubbelpost - för här är då min samling. xoxo! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 april, 2018 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2018 22/04/2018 at 15:45, okka skrev: The Beatles - Magical Mystery Tour Men den stora frågan - är det US eller UK-LP:n? US-LPns inkludering av främst Strawberry Fields och Penny Lane gör den till imo den bästa Beatles-plattan. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 25 april, 2018 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2018 2018-04-22 at 21:22, okka skrev: Dubbelpost - för här är då min samling. xoxo! Du utnyttjar platsen bättre än mig! Jag bara kan inte gå ifrån ölbackarna, haha. Mitt senaste skivköp är för övrigt den välsamplade LPn Bongo Rock med The Incredible Bongo Band. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 27 april, 2018 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2018 4/25/2018 at 10:13, Siana skrev: Men den stora frågan - är det US eller UK-LP:n? US-LPns inkludering av främst Strawberry Fields och Penny Lane gör den till imo den bästa Beatles-plattan. Kanadensisk utgåva, självfallet med den notoriska b-sidesamlingen! Håller helt med dig. Magical Mystery Tour - ihop med Revolver - är mina Beatlesfavoriter. Magical Mystery Tour som album är också det främsta beviset på att Ringo Starr är bästa Beatlesmedlemmen. Han bär alla låtar på sina axlar. Ingen förr eller senare har gjort så mycket genom att låta så lite. Experten på funktionella fills och kompetent genreombytlighet! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 26 maj, 2018 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2018 Det var en väldans massa tjat om den där Beatles-skivan, nu blev jag ju tvungen att lyssna på den. Och självklart har jag grabbat några LP sen sist: *Hatfield and the North - The Rotters' Club *Kevin Ayers - Whatevershebringswesing *Philip Glass - North Star *Nick Lowe - Jesus of Cool *Nick Lowe - Labour of Lust *Willie Nelson - Last Man Standing Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 31 maj, 2018 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2018 2018-05-26 at 23:00, Misterwhoopee skrev: *Kevin Ayers - Whatevershebringswesing Höjdarplatta! Fullkomligen älskar titelspåret. Var fann du den? Letat ett bra tag nu utan resultat. Och framför allt: vad fick du ge? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts