Ma__Cipriani Skrivet 27 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2013 Stabil skiva av lokalt band. På fredag blir det till att se dem live. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 3 april, 2013 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2013 Har blitt lite strököp i slutet av mars, bland annat dubklassikern Super Ape, samt besök på en väldigt trång skivmässa där jag lyckades fynda en andrapressning av In the Court of the Crimson King! *King Crimson - In the Court of the Crimson King *Pere Ubu - Dub Housing *Genesis - Foxtrot *Lee "Scratch" Perry & The Upsetters - Super Ape *Herbie Hancock - Head Hunters *Miles Davis - Filles de Kilimanjaro *The Young Rascals - Groovin' Singlar: *Count Five - Psychotic Reaction ...lite klassisk garagerock i en ovanlig svensk utgåva. *Joe Tex - I Gotcha! 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 10 april, 2013 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2013 *Ghost - Infestissumam (Signerad) Oj. Oj. Oj, så bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 18 april, 2013 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2013 Fett värt 3 timmars väntan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 28 april, 2013 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2013 Idag slog jag till på en legendarisk platta som jag länge hoppats på att hitta. Det är mitt dyraste skivköp någonsin, men om man tänker att den kostade lika mycket som två middagar på en restaurang känns det skönare att veta att det här är något som man kan ha glädje av resten av livet. Skivan jag talar om är alltså en originalpressning av Forever Changes med Love. Det blev ett undantag från min regel att aldrig köpa en begagnad platta för över 300 spänn... Lyckades åtminstone pruta ner den 50 kronor. Det har även blivit lite annat under de senaste veckorna. LP: *The Smiths - The Queen Is Dead *Chris Clark - Soul Sounds *The Animals - Animalisms *The Byrds - The Notorious Byrd Brothers *Love - Forever Changes *The Allman Brothers Band - "Allman Brothers Band" *Miles Davis - "Jack Johnson" Singlar: *The Youngbloods - Get Together *Eric Burdon & the Animals - See See Rider *Cameo - Håller med till 100%! Up! *Keith Richards - Take It So Hard *Ray Charles - Busted *Jimi Hendrix & Curtis Knight - How Would You Feel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 28 april, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 april, 2013 Tufft! Hur många plattor är du uppe i nu egentligen? Själv går det segt på den fronten nu, dåligt med pengar. Senaste skivan var ett byte jag gjorde med en vän så det var inget köp, men ändå. Känner att det är dags att börja prioritera lite skivor igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 29 april, 2013 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2013 Tufft! Hur många plattor är du uppe i nu egentligen? Det var någon som frågade här i tråden för några år sedan, tror jag hade runt 600 LP då. Har 13 läskbackar LP-skivor just nu, och i backarna får det rum runt 75-80 stycken. Så om jag inte är uppe i 1000 ännu är jag bra nära... Och så har jag 1½-Billybokhylla med singlar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 8 maj, 2013 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2013 *Cameo - Håller med till 100%! Up! w0rd-filtret slår till igen! OnT: Länge sedan jag köpte skivor, men plockade på mig ett par AC/DC-skivor på CD då de var väldigt billiga på loppis. Har redan samtliga så farsan fick de i julklapp av mig och de spelas flitigt när han fått några öl innanför västen. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 14 maj, 2013 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2013 w0rd-filtret slår till igen! Bara på GTAsajten! ____ Lite köp från senaste två veckorna: *Caravan - For Girls Who Grow Plump in the Night *Rolling Stones - Through the Past Darkly *Brothers Johnson - Right on Time (mest för att skivomslaget var ett av de skönaste jag stött på på länge!) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 24 maj, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2013 Det var någon som frågade här i tråden för några år sedan, tror jag hade runt 600 LP då. Har 13 läskbackar LP-skivor just nu, och i backarna får det rum runt 75-80 stycken. Så om jag inte är uppe i 1000 ännu är jag bra nära... Och så har jag 1½-Billybokhylla med singlar! Låter fint! Då ligger jag en bit bak då, skulle gissa på något runt 4-500 här. Idag köpte jag: Neil Young & Crazy Horse - Land of the free, home of the brave DLP. Skogen Brinner - 1st LP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 28 maj, 2013 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2013 Månadens skivrunda igår, fick med mig lite kul grejer men höjdpunkten var helt klart denna: Helt oöppnad och orörd dubbel-LP med affisch och fotobok för 100:-. Helt fantastisk liveskiva! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 4 juni, 2013 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2013 Mitt egentligen enda notabla skivinköp sedan ett par veckor gjorde jag igår: Härlig brittisk originalutgåva med lite nedsatt pris då fodralet fått sig några törnar. I och med detta har jag slutligen alla klassiska Kinks-album jag vill ha. Gött! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 16 juni, 2013 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2013 En dubbel igen? Då kör vi!! Igår var det dags för Hovamässan. Hade sparat mig ett bra tag inför detta. Passade på att köpa en hel del bra originalsinglar med garagerock och ovanlig soul av en brittisk försäljare. Skön snubbe, fick dessutom singlarna mycket billigare än deras ursprungliga pris. LP: *Patti Smith Group - Wave *Spirit - The Family That Plays Together *The Beach Boys - Endless Summer *Lynyrd Skynyrd - Second Helping Singlar: *Archie Bell and the Drells - Tighten Up (promosingel som tydligen tillhört Sveriges Radio) *Chuck Berry - No Particular Place to Go *Simon & Garfunkel - Homeward Bound *Showstoppers - Ain't Nothing But a Houseparty *The JB's - The Grunt *Martha and the Vandellas - Jimmy Mack *James Brown - Out of Sight *The Miracles - Going to a Go-Go *Strawberry Alarm Clock - Tomorrow *Buffalo Springfield - For What's It Worth *The Seeds - Pushin to Hard *Music Machine - Talk Talk *Standells - Dirty Water *Bubble Puppy - Hot Smoke and Sasafrass *Bob Dylan - One of us Must Know (Sooner or Later) *Donovan - Universal Soldier EP *Elvis Presley - Guitar Man *Mongo Santamaria - Watermelon Man Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 1 juli, 2013 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2013 Jag jobbade på en Mikael Wiehe-spelning här i helgen så fick Kråksånger och En Gammal Man signerade. Bananamoon Records i Örebro har 'ta fyra betala för tre'-rea i hela butiken och de hade mycket nytt i sortimentet sen sist jag var där så slog till på Death Cab For Cutie - Plans, Pop Art-samlingen med Pet Shop Boys, Sonic Youth - Goo och Kraftwerk - Autobahn. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 13 juli, 2013 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2013 Inte hunnit med/orkat så mycket skivrundor den här månaden, men körde en idag. Plus att jag gjorde några fynd på Stadsmissionen för en två veckor sedan. LP: *Captain Beyond - Sufficiently Breathless *Tom Waits - Rain Dogs *B.B. King - Greatest Hits *James Brown - Live at the Apollo *The Specials - "The Specials" *Nile Rodgers - Adventures in the Land of the Good Groove Singel: *The Merseys - Sorrow Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 24 juli, 2013 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2013 Kom nyss i posten. Bästa 19:- jag någonsin spenderat. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 24 juli, 2013 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2013 Kom nyss i posten. Bästa 19:- jag någonsin spenderat. Nice! Funderar starkt på att skaffa vinylutgåvan av Random Access Memories! Mina senaste tillskott är: Grateful Dead - American Beauty och Randy Newman - 12 Songs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 19 augusti, 2013 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2013 Har blivit en hel del sommarköp sedan Nostalgipalatset ställt ut en massa bra plattor på rea nu i augusti. Misstänker att den omisskännliga källardoften och vissa fuktskador kan ha påverkat priset på plattorna. Fyndade även en kassett med blueslegenden Robert Johnsons nästan samtliga inspelningar för en femma på Stadsmissionen idag. *Joni Mitchell - Ladies of the Canyon *Blind Faith - "Blind Faith" *John Fahay - The Yellow Princess *Allman Brothers Band - Idlewild South *Chicken Shack - OK Ken? *Captain Beefheart & the Magic Band - Trout Mask Replica *Terry Riley - A Rainbow in Curved Air *Sir Douglas Quintet - Mendocino *The Who - Tommy *Tim Buckley - Happy/Sad *Little Feat - Sailin' Shoes 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 28 augusti, 2013 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2013 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 29 augusti, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2013 *Captain Beefheart & the Magic Band - Trout Mask Replica Vad tycker du om den plattan? Den har inte riktigt fastnat för mig än. Jag får ju dock säga att Safe as Milk är en otroligt bra platta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts