Adriian Skrivet 4 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2011 Gick in på Media Markt idag. Omöjligt att inte ha med sig något när man kommer ut... http://img84.imageshack.us/img84/9238/32787422379641412981013.jpg Annihilator - AnnihilatorCreatures with the Atom Brain - TransylvaniaCynic - Re-TracedExploited - Totally ExploitedRancid - Let The Dominoes FallSocial Distortion - White Light, White Heat, White TrashZombiekrig - Undantagstillstånd Är nöjd iallafall! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 5 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2011 (redigerad) Var och fyndade några skivor på en loppis i Norrtälje i lördags, samt åkte in en sväng till Mickes skivor efter jobbet idag. LP: *Billy Paul - 360 Degrees of Billy Paul (då har man Fritidsresors reklamlåt "Your Song" på vinyl då, 5 spänn kostade skivan) *Björn J:son Lindh - Boogie Woogie *Elvis Presley - NBC TV Special Soundtrack *Manfred Mann's Earth Band - "Manfred Mann's Earth Band" Singel: *Dave & Ansel Collins - Monkey Spanner *Stevie Wonder - We Can Work It Out Redigerad 5 september, 2011 av Misterwhoopee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 6 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2011 Införskaffade en Ep (på Vinyl) av Band Of Horses - No One’s Gonna Love You, B-Sidan består av deras helt underbara cover på Them Two - Am I a Good Man live at KEXP. 69:- på Pet Sounds, som hittat banne mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 10 september, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 september, 2011 (redigerad) Kent - Röd. Box med albumet på 3x10" vinyl, cd och ett USB-minne. Man fick även en väldigt fin bok med i boxen. Redigerad 10 september, 2011 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 11 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2011 Var och fyndade några skivor på en loppis i Norrtälje i lördags, samt åkte in en sväng till Mickes skivor efter jobbet idag. Offtopic men whatev, blev otroligt nyfiken nu eftersom jag bor i Norrtälje Är det den i Görla du menar? OnT: Har börjat impulsköpa CD-skivor när jag är på stadsmissionen eller liknande. Senast blev det U2 - War och Iron Maiden - A Matter of Life and Death Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2011 http://www.thelineofbestfit.com/wp-content/media/2011/04/The-View-Bread-And-Circuses-2011.jpg http://blogg.vk.se/uploads/1598/images/BON-IVER-LP-575x575.jpg Urtjusigt omslag på Bon Iver-plattan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 12 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2011 Tipsar om en skivmässa som hålls i Club 700 i Medborgarhuset i Örebro (bredid Stadsbiblioteket) den 29 oktober. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 12 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2011 Offtopic men whatev, blev otroligt nyfiken nu eftersom jag bor i Norrtälje Är det den i Görla du menar? Haha, jepp! Brukar kunna hitta en och annan skiva där, även om det mest är dansband. Den gången hade dessvärre en katt pissat i en av skivbackarna vilket jag upptäckte för sent, if you get my point. ___ Glömde bort att redovisa två LP-skivor i förra inlägget, detta måste ju åtgärdas! *Steely Dan - Aja *Lynyrd Skynyrd - Gimme Back My Bullets 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 17 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2011 Skivmässa i Kulturhuset i Örebro som en del av Live at Heart idag. The Stone Roses - The Stone Roses (har den redan på datorn, men ville ha den "på riktigt") Oasis - Be Here Now The Plan - The Plan Hot Chip - The Warning Barenaked Ladies - Rock Spectacle The Pigeon Detectives - Wait For Me Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 17 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2011 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 18 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2011 Haha, jepp! Brukar kunna hitta en och annan skiva där, även om det mest är dansband. Den gången hade dessvärre en katt pissat i en av skivbackarna vilket jag upptäckte för sent, if you get my point. Haha, karma is a bitch (eller nåt ) Bruka aldrig hitta nåt bra där, men så lyssnar jag bara på gubbrock också, verkar som ingen "pantar" sånt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 24 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2011 Dagens skivmässa i Solnahallen var välbesökt och det var jobbigt trångt vid flera av säljarnas bord. Fick nästan lite gam-vibbar. Sitter i vilket fall just nu och lyssnar igenom dagens skivlass. Brände runt 900 spänn... och har ont i ryggen. LP: *Neil Young - On the Beach *Crosby, Stills & Nash - "Crosby, Stills & Nash" *The Move - Move *The Kinks - Village Green Preservation Society (tyvärr ingen originalpress...) *Steve Miller Band - Fly Like an Eagle *John Mayall - Crusade *Uriah Heep - Firefly (köpt tidigare i veckan) *Sparks - No. 1 in Heaven (köpt tidiagre i veckan) Vinylsinglar: *Ola & the Janglers - Birds Eye View of You *Lovin' Spoonful - Do You Believe in Magic *10cc - Art for Arts Sake *T. Rex - The Groover *Billy Joel - Piano Man *John Lennon - Whatever Gets You Through the Night *Michael Jackson - Off the Wall *Detroit Emeralds - Do Me Right *Jefferson Airplane - How Do You Feel *Electric Light Orchestra - Strange Magic *Bob Dylan - Changing of the Guards *Curtis Mayfield - Future Shock *O'Jays - For the Love of Money *Elvis Presley - Viva Las Vegas *Elvis Presley - I Just Can't Help Believin' *Elvis Presley - Such a Night (EP) *Ricky Nelson - For You *The Kinks - Mr. Pleasant *James Gang - Funk 49 *Peaches & Herb - Shake Your Groove Thing *Boots Randolph - Yakety Sax *Otis Redding - Shake *Thin Lizzy - Bad Reputation Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 28 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2011 GAAAAAH, DET ÄR HELT JÄVLA FANTASTISKT, FICK HEM DET IDAG OCH DRA INÅT HELA HÄRLIGHETEN VAD KUNG DET ÄR!!!! (Fortfarande i chocktillstånd och lyckorus så när det lagt sig ger jag en full review ) 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 28 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2011 GAAAAAH, DET ÄR HELT JÄVLA FANTASTISKT, FICK HEM DET IDAG OCH DRA INÅT HELA HÄRLIGHETEN VAD KUNG DET ÄR!!!! (Fortfarande i chocktillstånd och lyckorus så när det lagt sig ger jag en full review ) Har tänkt göra en recension av skivan också. Blir kul att se om vi har delade meningar! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 8 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2011 Lite småplock från här och var senaste tiden: LP: *Chick Corea - Return to Forever CD: *Suede - Dog Man Star Vinylsinglar: *Oasis - Wonderwall (verkar ha suttit i en amerikansk jukebox, eftersom "jukeboxlappen" där man väljer låt fanns med i omslaget) *David Bowie - Golden Years *Pioneers - Long Shot Kick the Bucket *Miles Davis All Stars - Walkin' EP *The Zombies - She's Not There (totalt oväntat 10-kr fynd på Myrorna vid Sveavägen i Stockholm, även om den var lite repig) *Nancy Sinatra - How Does That Grab You Darlin' *Bryan Ferry - Let's Stick Together *Hugh Masekela - Grazing in the Grass *? and the Mysterians - I Need Somebody *Sam the Sham & the Pharaohs - The Hair on My Chinny Chin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 9 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2011 Snabbis på skivmässa.. Eldkvarn - Pojkar, Pojkar, Pojkar Lundell - Våren närmar sig city Från flykt till kamp (Afzelius mfl.) Dr.Hook - The Ballad of Lucy Jordon Plastic Bertrand - AN1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 12 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2011 *Suede - Dog Man Star --- Skivmässa i Club 700 i Conventum, Örebro den 29 oktober. Kan försöka mig på en vägbeskrivning om nån är intresserad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 24 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2011 20 spänn på Stadsmissionen. Som hittat! ___ Mina senaste inköp äro... LP: *Bunny Wailer - Blackheart Man *Mahavishnu Orchestra - Between Nothingness and Eternity *Chuck Berry - Rhythm & Blues Rendez-Vouz *Kraftwerk- Autobahn Singel: *Them - Here Comes the Night *Johnny Cash - A Thing Called Love *Jackson 5 - Dancing Machine *April Stevens - Teach Me Tiger EP *Gary "US" Bonds - Quarter to Three *Fats Domino - Whole Lotta Loving Hittade återigen bra billiga singlar på Myrorna. Fyndens tid är verkligen inte förbi. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 29 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2011 Skivmässan i Conventum i Örebro idag genererade i: Arctic Monkeys - Humbug The White Stripes - Let's Have A Ball...and a Biscuit Sugar The Libertines - Time For Heroes de två sista är bootlegs, TWS-skivan är från deras spelning på Roskilde 2002 och John Peel Show 2001. Libs är en låt från Jonathan Ross Show sen diverse spelningar, ett par Babyshambles-låtar också. Köpte också Queen - Sheer Heart Attack till morsan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 30 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2011 Behöver mer tid, tyvärr har jag svårt för det men förhoppningsvis kan jag lära mig att gilla det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts