Misterwhoopee Skrivet 30 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2011 Sen jag köpt min skivspelare och fått min skivsamling tillbaka från föräldrarna har jag börjat se mig om efter fler LPs. Sånnt är trevligt att höra! ___ Var i Sundbyberg idag och kollade i deras second hand-butiker (Myrorna & Stadsmissionen). Åkte sedan till Södermalm och gjorde dito. Ganska utplockat i sånna affärer men hittade några singlar. Har även köpt lite LP på andra håll i dagarna. LP: *Harlem Underground Band - Harlem Underground *New Order - Substance *Yes - Going for the One *Graham Parker - Squeezing Out Sparks *Mahavishnu Orchestra - Visions of the Emerald Beyond *the Web - Fully Interlocking *John Holm - Sordin Singel: *The Who - Join Together *Sam Cooke - Another Saturday Night *Pointer Sisters - Neutron Dance *Stevie Wonder - Sir Duke *Huey Lewis & the News - Hip to be Square *Musique - In the Bush 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 31 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2011 Det hör till ovanligheterna att jag köper den här sortens skivor, men i kväll blev det ett par. Phil Collins - Hits Chris Rea - Road to Hell & Back Hade gärna postat egna bilder men det får bli så här då ingen annan möjlighet finns för tillfället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 17 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2011 Studentpreset till en kompis! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 19 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2011 Studentpreset till en kompis! Hade vart awesome att få! Har aldrig sett vinylutgåvan av det albumet. ____ Var på Hova skivmässa igår. Hittade billiga vinylsinglar. Bland fynden: *B.B. King - The Thrill Is Gone *T. Rex - 20th Century Boy *Rolling Stones - Come On *Mojos - Everything's Allright *The Who - I Can See for Miles *Cream - Wrapping Paper *Fleetwood Mac - Shake Your Money Maker *George Harrison - Give Me Love *Thunderclap Newman - Accidents *Jay Epae - Hula-Cha *John D. Loudermilk - Language of Love Köpte även Tom Petty & the Heartbreakers självbetitlade debutalbum för en tia på loppis i början av veckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 19 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2011 (redigerad) En väninna till min mor skulle göra sig av med sin skivsamling och jag fick erbjudandet att gå igenom den först. Följande skivor och en kopp kaffe blev resultatet. Jag äger ingen kamera och mobilen är trasig, så tyvärr blir det ingen bild. Bachman–Turner Overdrive - Four Wheel Drive Bachman–Turner Overdrive - Not Fragile Bachman–Turner Overdrive - Bachman–Turner Overdrive II Eldkvarn - Genom Ljuva Livet Bruce Springsteen - The River Samt en samlingsskiva från en lokal musikfestival ('85; Wiehe, Afzelius, Åkerström mfl.) Redigerad 19 juni, 2011 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 6 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2011 Då var det dags igen... kunde i alla fall hålla mig rätt länge efter Hova-mässan. LP: *Bob Dylan & the Band - The Basement Tapes *Ry Cooder - Bop till You Drop *Lynyrd Skynyrd - Street Survivors *Electric Flag - A Long Time Comin' *Curtis Mayfield - Roots *Booker T. & the MG's - Melting Pot *Alice Cooper - Welcome to My Nightmare Singel: *Van Morrison - Wild Night *Patti Smith Group - Because the Night *Thin Lizzy - Jailbreak *Roxy Music - Love Is the Drug *Gary Numan - We Are Glass *War - All Day Music *Billy Paul - Me & Mrs. Jones *George Clinton - Loopzilla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 8 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2011 Fick två stycken skivor med Radiohead av min morbror som en försenad födelsedagspresent: Live in London 2008 (där spelningen flyttades från Rough Trade music shop till något ställe i närheten. Och Still paranoid in Oxford, med en massa osläppta låtar och grejer. Trevligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2011 (redigerad) Första skivköpet sedan jag skaffade Kalle Baahs samlingsplatta, känns gött! http://www.swingkids.se/files/Fl%C3%A4cken%20Som%20Aldrig%20G%C3%A5r%20Bort_1.jpg Kapten Röd - Fläcken Som Aldrig Går Bort Redigerad 8 juli, 2011 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 19 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2011 NEU! '75, och nu har jag samtliga. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 26 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2011 BRUCE SPRINGSTEEN AND THE E-STREET BAND DARKNESS ON THE EDGE OF TOWN THE BEACH BOYS ENDLESS SUMMER WASHED OUT WITHIN' AND WITHOUT SHABAZZ PALACES BLACK UP Black Up är kanske årets bästa album. Det är seriöst bäst. Bäst på så sjukt länge. SJUKT LÄNGE. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 28 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2011 LP: *Brian Eno - Taking Tiger Mountain (By Strategy) *Brian Eno - Before and After Science *Gary Numan - The Pleasure Principle *The Clash - "The Clash" *It's a Beautiful Day - Choise Quality Stuff *Pink Floyd - Atom Heart Mother (egentligen mest för att jag gillar omslaget) *Fleetwood Mac - Then Play On Vinylsingel: *The Isley Brothers - Summer Breeze CD-singel *Oasis - Whatever Just när man tror att man är inne i en period då man inte hittar så mycket plattor dyker det upp en drös på en gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 28 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2011 *The Clash - "The Clash" UNDERBAR SKIVA. Fan vad jag älskar den. Insåg just att jag inte köpt skivor sen typ, början av juli eller nåt! Måste iväg snart! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 4 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2011 UNDERBAR SKIVA. Fan vad jag älskar den. Kostade en tia, så det var ett riktigt kap! Enda var typ att omslaget var lite slitet vilket inte gör mig ett dugg. He's in love with rocknroll woooah! Köpte 4 LP igår: *Fleetwood Mac - "Fleetwood Mac" *Stevie Wonder - I Was Made to Love Her *Max Romeo & the Upsetters - War Ina Babylon *Jimi Hendrix - Isle of Wight Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 15 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2011 Köpte Foo Fighters - Medium Rare, skivan är limited edition och släpptes bara som vinyl, det är bara covers och två nyinspelade låtar http://stitchesandgrooves.files.wordpress.com/2011/04/foo-fighters-medium-rare.jpg Har även införskaffat en ny skivspelare sen mina förra 70-talare gick sönder för något år sedan, så nu år efter bara cd-köp så är jag banne mig back in business! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 15 augusti, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2011 Har även införskaffat en ny skivspelare sen mina förra 70-talare gick sönder för något år sedan, så nu år efter bara cd-köp så är jag banne mig back in business! Gratz. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 22 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2011 * Aneka - Japanese boy * Hoola Bandoola Band - Garanterat individuell * Hoola Bandoola Band - Vem kan man lita på? * Nationalteatern - Livet är en fest * Bruce Springsteen - Born in the U.S.A. * Cornelis Vreeswijk - Hommager & pamfletter * Mikael Wiehe - Kråksånger * Alphaville - Forever young * V/A - Den flygande holländaren (Grön) * Björn Afzelius - Riddarna kring runda bordet * Fred Åkerström - Sjunger Bellman * Eldkvarn - Happy hour Allt förutom Garanterat individuell (som inhandlades i gbg förra helgen) är från en skivmässa för någon vecka sedan. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 22 augusti, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2011 * Hoola Bandoola Band - Garanterat individuell * Hoola Bandoola Band - Vem kan man lita på? * Nationalteatern - Livet är en fest * Cornelis Vreeswijk - Hommager & pamfletter * Mikael Wiehe - Kråksånger * Björn Afzelius - Riddarna kring runda bordet * Fred Åkerström - Sjunger Bellman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 23 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2011 Skivrea på Bananamoon i Örebro idag. Stannade förbi efter skolan och köpte Good Shoes - The Photos on My Wall Kent - Du och Jag Döden Kent - Vapen och Ammunition för 99 kr. Var även sju för 200 men hitta tyvärr inte så många jag ville ha. + konsertinspelningen The White Stripes - Going Back to London (60 spänn). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 23 augusti, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2011 Kent - Du och Jag Döden Kent - Vapen och Ammunition Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 27 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2011 Skivmässan idag i Brännkyrka gymnasium resulterade i en ny skivhög. Tyvärr var inte Mickes skivor med denna gång... LP: *Jefferson Airplane - Crown of Creation *Cream - Wheels of Fire *Stephen Still's Manassas - Down the Road Singlar: *The Who - I'm Free *Chris Farlowe - Out of Time *Blues Magoos - (We Ain't Got) Nothin Yet (en av i mitt tycke 1960-talets coolaste singlar är äntligen i min ägo!) *Janis Joplin - Me and Bobby McGee *Bob Dylan - Hurricane *Blue Öyster Cult - Don't Fear the Reaper *Stevie Wonder - Boogie on Reggae Woman *The Doors - Hello, I Love You *Dave Brubeck Quartet - Take Five *Small Faces - I Can't Make It *Jackie Edwards - Come On Home *The Animals - I'm Crying *Manfred Mann - Ragamuffin Man *The Hollies - Look Through Any Window *The Nightcrawlers - The Little Black Egg *Japan - Quit Life *The Clash - Should I Stay or Should I Go (orginalpressning istället för den lite trista 90-talsutgåva jag redan har) Köpte även albumen Rick James - Street Songs och Jean Michel Jarre - Equinoxe för typ 14 dagar sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts