Eudoros Skrivet 9 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2010 Det berättade du ju på förra sidan ;o) Senaste jag skivan jag köpte är Johnossi - Mavericks.. Grym skiva. Det var på CD, nu gällde det LP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 9 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2010 Senaste skivköpet var rätt länge sedan men ett ganska så värt köp ändå. Sole and The Skyrider Band 12"!! Rätt svår att få tag på, 220 spänn och okka fick vara avis på mig :') Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 10 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2010 Gah fick blue screen precis när jag skulle posta! Nåja, har köpt lite smått och gott under de senaste dagarna. LP: *Chase - Ennea *Stevie Wonder - Talking Book *Duran Duran - Rio *John Holm - Lagt kort ligger Vinylsinglar: *Dazz Band - Let It Whip *Supergrass - Going Out *Hall & Oates - Out of Touch *The Clash - Rock the Casbah *David Bowie - Ashes to Ashes *Beatles - A Hard Day's Night CD: *Primal Scream - Screamadelica *Primal Scream - Vanishing Point CD-singel: *Ray Wonder - We Got to Be Good to Each Other (vilken reklam var den med i?) *Oasis - D'You Know What I Mean *Dandy Warhols - Bohemian Like You *Dandy Warhols - We Used to Be Friends Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 14 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2010 (redigerad) Köpte 4 vinyler idag. Kanske slänger upp en bild senare. John Lennon - Walls & Bridges John Lennon - Imagine (omslaget är fortfarande inplastad och i superkvalitet. Riktigt skoj.) John Lennon - Live in N.Y.C The Beatles - The Beatles (White Album). Fortsätter alltså min bana på att köpa på mig Lennon och Beatles-album... Letade förgäves efter Highway 61 Revisited med Bobban. Det albumet är det som är prio 1 för mig nu. Redigerad 14 augusti, 2010 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 21 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2010 Håkan Hellström - Känn Ingen Sorg För Mig Göteborg Queens of the Stone Age - Songs For the Deaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 23 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2010 Har köpt ett gäng skivor sen jag sist skrev här. Här är väl de fina. John Lennon Live In New York City The Beatles Hey Jude The Beatles Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band Bob Dylan Blonde on Blonde Paul McCartney Paul McCartney Culture Club Color by numbers Paul McCartney Tripping The Live Fantastic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 24 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2010 The Beatles Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band Grande, Beatles bästa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2010 Grande, Beatles bästa! Vilka andra har du lyssnat på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 24 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2010 Vilka andra har du lyssnat på? Vadå, får man inte ha det som favorit? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2010 Vadå, får man inte ha det som favorit? Svara på frågan först så får vi se om jag kan göra en poäng. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 24 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2010 Svara på frågan först så får vi se om jag kan göra en poäng. Revolver och White Album (och sen några låtar från flera, men inget annat helt album tror jag). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2010 (redigerad) Revolver och White Album (och sen några låtar från flera, men inget annat helt album tror jag). Mm, var det jag tänkte. Folk är väldigt snabba med att utnämna bästa album och låtar hit och dit, men jag tycker att man bör ha lyssnat på åtminstone en majoritet av grejerna bandet släppt isåfall (eller skriva "av det jag hört"). Blir rätt mittvisande annars. missvisande* Redigerad 24 augusti, 2010 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 29 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2010 Var ett flertal säljare på gårdagens skivmässa som sålde vinylsinglar för 20 kronor styck, och senare på dagen för 10 och dem kunde jag givetvis inte låta bli. Gårdagens fångst inkluderade bland annat: *Peter Gabriel - Slegehammer *Ultravox - Dancing With Tears in My Eyes *Sparks - Beat the Clock *London Symphony Orchestra - Stars Wars Title Theme *Cream - Strange Brew *The Kinks - Autumn Almanac *Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich - Hold Tight *Crosby, Stills, Nash & Young - Our House *Melanie - Nickel Song *The Human Beinz - Nobody But Me *Muddy Waters - I'm You Hoochie Coochie Man (live 1960) *Wilson Pickett - Land of 1000 Dances *Otis Redding - Love Man *Otis Redding & Carla Thomas - Knock On Wood *Booker T. & the MGs - Mrs. Robinson *Edwin Starr - S.O.S. Stop Her On Sight *The Supremes - Stoned Love *The Shadows - Kon-Tiki *Troy Shondell - This Time *Fats Domino - Let the Four Winds Blow Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 29 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2010 Mm, var det jag tänkte. Folk är väldigt snabba med att utnämna bästa album och låtar hit och dit, men jag tycker att man bör ha lyssnat på åtminstone en majoritet av grejerna bandet släppt isåfall (eller skriva "av det jag hört"). Blir rätt mittvisande annars. missvisande* Nu tycker jag att du är ganska orättvis. Om Herr Frusiansaodigasmdgdgf tycker att Sgt Pepper's är det bästa, så är det helt upp till honom att tycka det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 4 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2010 Släpade med en kompis till skivmässan i Brunnsparken i Örebro idag, kom hem med: Bad Cash Quartet - Midnight Prayer Depeche Mode - Violator Håkan Hellström - Det Är Så Jag Säger Det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 6 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2010 Mickes besöktes under dagens stadstripp. Massa bra på 10-kronorsrean som brukligt, och lite mängdrabbat fick jag också! Börjar nästan kännas som att det är den enda skivbutiken man behöver gå till... LP: *Santana & Buddy Miles - Live! *Santana - Moonflower *Chicago - Chicago VII *Bruce Springsteen - Born to Run (som sagt inget stort fan av The Boss, men när en av hans kändaste dyker upp så billigt...) *Pink Floyd - Relics (bra samling med tidiga singlar och annat obskyrt som jag ändå inte lär få tag i i orginalutgåvor) Singel: *The Beatles - Bad Boy EP *Allman Brother Band - Blackhearted Woman *Crosby, Stills, Nash & Young - Woodstock/Helpless *Paul Simon - You Can Call Me Al *David Bowie - DJ *Stevie Wonder - My Cherie Amour *Johnny Nash - You Got Soul Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 20 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2010 Tröstade mig med lite skivköp en dag som denna. Fyllde på samlingen med bland annat ytterligare två 90-talstegelstenar. LP: *Bob Dylan & The Band - Before the Flood *Bob Dylan - New Morning *Rolling Stones - Dirty Work *Yes - Relayer Vinylsingel: *Kinks - Come Dancing *Boomtown Rats - I Don't Like Mondays (passade väl bra idag...) *Eddy Grant - Electric Avenue *Talking Heads - Burning Down the House CD *Oasis - (What's the Story) Morning Glory *Pulp - Different Class Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 20 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2010 Fick hem The Black Dahlia Murder - Deflorate på vinyl och Nocturnal på CD idag. Finfint! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 27 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2010 Länge sedan jag skrev i tråden, har faktiskt inte köpt så mycket plattor under sommaren, förutom lite småköp som Arcade Fires senaste och fyllt upp hyllan med lite äldre plattor som jag saknat, så har det vart ett ganska dåligt skivår för min del, får ta mig i kragen och köra hårt på slutet, kommer ju faktiskt en del bra släpp framöver. Men var inne en sväng på Zia Records i Las Vegas och kom ut med lite skivor, Brandon Flowers - Flamingo, Black Mountain - Wilderness Heart, Interpol - Interpol, Neon Indian - Psychic Chasm och The Hives - AKA I-D-I-O-T (Amerikansk EP) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 6 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2010 Misterwhoopee - Köper du några nypressade vinyler? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts