Adriian Skrivet 3 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2010 Awesome! Länka last.fm om du har! Jag hade men tog bort den i höstas... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 3 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2010 Nja, inte riktigt på god väg kanske... Aja skulle du vakna upp en morgon och inse att du helt tappat intresse för vinyler är det nog inte direkt svårt för dig att öppna en liten stor marknad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 7 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2010 Sjukt bra skiva! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 8 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2010 *Barry White - Can't Get Enough of Your Love Babe :D :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 12 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2010 :D :D Barry White och jag rekommenderar speciellt för eder låten "Love Serenade". En låt som börjar med uppmaningen "Take it off... baby, take it all off!" kan inte vara annat än en stämningshöjare! Årets första skivköp idag: *Santana & John MacLaughlin - Love Devotion Surrender *Bryan Ferry - These Foolish Things *Barry White - Greatest Hits (10 spänn, var tvungen) *Leonard Cohen - Songs of Love and Hate *Bob Dylan - Blood On the Tracks *The Who (skivan heter bara det) *Amanda Jenssen - Happyland ... och så två singlar: *Andrea True Connection - More, More, More *Elton John - The Bitch Is Back Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 25 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2010 Ingen som köpt nått på sistone? Var först på Nostalgipalatset idag där jag köpte några rea-LP. Begedde mig sedan till Mickes där jag hittade en packe singlar efter mer än en timmes noggran genomgång av alla lådor. Sen ser jag ett slitet ex av Velvet Undergrounds tredje platta ligga framme utan prislapp. Fick allt till ett bra paketpris tillslut, sjysst! Dagens inköp, alltså: LP: *Thin Lizzy - Jailbreak *The Velvet Underground (självbetitlad) *Sparks - Indiscreet *Sparks - Kimono My House *Eurythmics - Sweet Dreams *John Lennon - Walls & Bridges Singlar: *Climax Blues Band - Could'nt Get It Right *M - Pop Muzik *Chic - Le Freak *Frank Zappa - I Don't Wanna Get Drafted *Jona Lewie - You'll Always Find Me in the Kitchen at Parties *sic! *Queen - Radio Ga-Ga *Pink Floyd - Another Brick In the Wall II *Scotch - Disco Band *KC & the Sunshine Band - Give It Up *Herbie Hancook - Rockit! *Psychedelic Furs - Love My Way *Eurythmics - Would I Lie to You? *Spandau Ballet - True *Chicago - Lowdown *Candi Staton - Young Hearts Run Free *Metallica - The Unforgiven (inget direkt fan, men när den låg där för en tia så åkte den med) m.m. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 26 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2010 Machine Head - The Blackening (Special Edition) Två CD plus en DVD och ett grymt snyggt "slitet" fodral. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 5 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2010 Har hört att Ryko ska sluta/har slutat trycka Zappa-skivor, och gå över till att sälja hans musik i mp3-format på nätet. Blir till att samla på sig så mycket man har råd med, iaf det viktigaste/bästa. Mina senaste köp är Lumpy Gravy och Hot Rats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2010 Det här är inte riktigt ett skivköp, men ändå. En klanpolare till mig (TF2) var så självsäker på att Lockerz var fejk så att han lovade att beställa en skiva till den som fick en iPod eller något mer värdefullt därifrån. Jag fick som tidigare nämnt ett PS3, så det var bara för honom att tappa hakan och beställa denna skiva åt mig: http://img12.imageshack.us/img12/2690/bildnc.jpg http://img42.imageshack.us/img42/2583/bild2al.jpg Med fick jag även ett fint vykort på LHC (han jobbar där). Mycket trevlig skiva, det finns massa guldkorn här för den som gillar Hardstyle. 3CD är det också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 7 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2010 Köpte denna för 50 kronor på Coop. Awesome! Egna bilder kommer imorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 9 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2010 Besök på Mickes igår, och var även in i hans andra butik tvärs över gatan där jag inte gått in på väldigt länge. Massa bra LP på 10-kronors-rea där! Var även på ett ställe under Slussen för ett tag sen. Allt på bilden utom Elton-plattan gick på 10 spänn styck. LP: *Janne Schaffer (hans självbetitlade debut) *Bob Seger - Against the Wind *Elton John - Honky Château *Mick Ronson - Play Don't Worry *Toto - Toto IV (man måste ju ha Rosanna på vinyl ) *Paul McCartney - McCartney Singel: *Duran Duran - The Reflex *Kajagoogoo - Too Shy *Styx - Renegade *Eddy Grant - Do You Feel My Love *Neil Diamond - Song Sung Blue *Jan Hammer - Crockett's Theme *Space - Magic Fly *Procol Harum - Pandora's Box *Sonny Charles - Black Pearl *Floyd Cramer - Chattanooga Choo Choo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 27 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2010 Suck... jag som stod över en skivrapportering för att slippa dubbelpost igen. Hyggligt med folk på Solnamässan idag. Och här är vad jag norpade åt mig idag, speciellt glad åt Loves andra album som jag hittade en orginalpressning till det fördelaktiga priset av 175:- då den låg på nån 30%-rea. I övrigt blev det mest rotande i billighetslådor och många singel och album-fynd. Allt från soul till hårdrock och synthpop. LP *Elton John - Tumbleweed Connection *T. Rex - Tanx *Emerson, Lake & Palmer - Trilogy *Creedence Clearwater Revival - Willy & the Poor Boys *John Lennon - Mind Games *Love - Da Capo *Black Sabbath - Vol. 4 *Boston - Boston Singel: *Jefferson Airplane - Somebody to Love *Tommy James & the Shondelles - Crystal Blue Persuation *James Brown - Give It Up or Turn It A-Loose *O'Jays - Back Stabbers *Sly & the Family Stone - Everyday People *Gladys Knight & the Pips - The Nitty Gritty *Martha & the Vandellas - Honey Chile *Chubby Checker - Slow Twistin' *Slade - Get Down and Get With It *Nazareth - This Flight Tonight *Nena - 99 Luftballons *Scotch - Delirio Mind *Scotch - Mirage m.m. För ett tag sen köpte jag även: *Thin Lizzy - Black Rose *Traffic - Coloured Rain (riktigt fynd, bara 50 spänn!) *Johnny Cash - At Folsom Prison *Rod Stewart - Atlantic Crossing *Frank Zappa & the Mothers - Over-Nite Sensation Puh, nästan dags för en vit månad eller två? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 22 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2010 Trippel! Hade ett ärende in till stan i torsdags... och då passar det ju bra att titta in i skivbutikerna. Blev en halv vit månad i alla fall... Torsdagens fångst inkluderade: LP: *The Moody Blues - On the Threshold of a Dream *Jean Michel Jarre - Oxygene *Jethro Tull - Thick as a Brick *Billy Joel - 52nd Street *Peps Blodsband - Droppen urholkar stenen Singlar: *Robban Broberg - Uppblåsbara Barbara *Beatles - Long Tall Sally *Beatles - Can't Bye Me Love *Little Richard - Tutti Frutti *Little Richard - Keep a Knockin' EP *Cyndi Lauper - Girls Just Wanna Have Fun (hehe) *Human League - Don't You Want Me ... m.m. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 25 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2010 Värst vad forumet slutade redovisa sina skivinköp då... Har samlat på mig en hel del under denna månad, det mesta hos Mickes för en tia styck! LP: *The Hollies - Butterfly *Fleetwood Mac - Kiln House *Queen - Queen II *Pugh Rogefeldt - Ja dä ä dä (istället för det sunkiga ex utan omslag jag hade) *Cat Stevens - Tea for the Tillerman *Elton John - Caribou *Barry White - Let the Music Play *Fred Åkerström - Två tungor Vinylsinglar: *The Beatles - Twist and Shout *The Beatles - Roll Over Beethoven *The Beatles - I Should Have Known Better *The Beatles - Help! *The Kinks - See My Friend *The Kinks - Waterloo Sunset *The Beach Boys - Surfin' Safari *Swinging Blue Jeans - Hippy Hippy Shake *Little Richard - Rip It Up *Little Richard - Bama Lama Bama Lou *Jerry Lee Lewis - Good Golly Miss Molly *Bobby Lewis - Tossin' and Turnin' *Freddy Cannon - Transistor Sister *Ringo Starr - It Don't Come Easy *Slade - Cum On Feel the Noize *Roxy Music - Virginia Plain *Bachman-Turner Overdrive - Hey You *Harold Melvin & the Blue Notes - Don't Leave Me This Way *Barry White - What Am I Gonna Do With You *Jean Michel Jarre - Oxygene IV *Taco - Puttin' On the Ritz *Blondie - The Tide Is High *Dr. Hook - Walk Right In *Tommy James - Draggin' the Line CD-skivor: *Blur - The Great Escape *Cornershop - Brimful of Asha (singel) *Atomic Swing - So In Need of a Change (singel) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 4 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2010 Köpte denna platta på vinyl idag (igår) när jag besökte hufvudstaden: Riktig favoritskiva IMO Om någon skulle bry sig kan jag ta kort på mitt eget exemplar ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 9 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2010 Köpte denna platta på vinyl idag (igår) när jag besökte hufvudstaden: *bild* Riktig favoritskiva IMO Om någon skulle bry sig kan jag ta kort på mitt eget exemplar ^^ Kul att någon annan postar här, har kännt mig lite ensam senaste månaderna. Tja, och imorgon är det skivmässa i Solna så det blir väl att traditionsenligt redovisa inköpen. Lite avslagen mässa, inte så mycket folk, och så regnade det typ hela eftermiddagen. Hittade rätt mycket soul och discosinglar denna gång. Fick med mig följande: LP: *Ringo Starr - "Ringo" *Ten Years After - Watt *Mike Oldfield - Hergest Ridge *Janne Schaffer - Katharsis *Rod Stewart - Gasoline Alley *Lou Reed - Coney Island Baby (köpt på Mickes tidigare i veckan) Singel: *Henri Mancini - Pink Panther Theme *Fontella Bass - Rescue Me *Santana - Evil Ways *Sly & the Family Stone - Family Affair *Brass Construction - Movin' *Meco - Star Wars Title Theme (discoversion!) *Billy Preston - Nothing from Nothing *Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky *Ram Jam - Black Betty *Box Tops - Met Her in Church *Marvin Gaye - What's Going On *Sam & Dave - I Thank You *Tams - What Kind of Fool *Ike & Tina Turner - Nutbush City Limits *The Outsiders - Time Won't Let Me m.m. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 10 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2010 http://www.mtmglobal.com/images/jlanth1.jpg Kalasnöjd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 18 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2010 Skulle egentligen köpt Band Of Horses nya men den hade inte kommit ut än, men fick med mig Johnossis nya "Mavericks". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 19 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2010 [...] men fick med mig Johnossis nya "Mavericks". Mavericks är senaste skivan jag införskaffat med. Vann den på Peace & Loves hemsida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 19 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2010 Hittade Radiohead - OK Computer och Rage Against the Machines debut slängda i en cd-låda för en femma styck på loppis i Norrtälje under långhelgen. Var i stan i måndags också och köpte lite vinyl. LP: *Janne Schaffer - Schaffer's andra LP *Jimi Hendrix - Rainbow Bridge *Wings - Venus and Mars *Rod Stewart - An Old Raincoat Won't Ever Let You Down *Grace Jones - Nightclubbing *Deep Purple - Come Taste the Band (synd att det bara blev en platta med Tommy Bolin som gitarrist, sjysst funkrock på denna platta) Singlar: *Bob Dylan - Rainy Day Women 12 & 35 *Locksmith - Far Beyond *The Doors - Riders on the Storm *David Bowie - Cat People (Putting Out Fire) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts