Misterwhoopee Skrivet 10 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2009 Senaste skivköpen var två LP med hammondorganisten Merit Hemmingson för en tia styck vid en loppis ute på landet. De blev kvar där. Och tidigare i veckan införkaffades en packe singlar som jag fick köpa till bra paketpris på Nostalgipalatset. Mestadels 60-talsjox, som vanligt... Bl.a: *The Champs - Tequila *Brian Poole and the Tremeloes - Twist and Shout *Them - One More Time *Gerry and the Pacemakers - How Do You Do It? *Peter & Gordon - A World Without Love *Johnny Rivers - Mountain of Love *Johnny Cash - It Ain't Me Babe *Fats Domnio - Walking to New Orleans *Bobby Darin - Dream Lover *The Crystals - Then He Kissed Me m.m. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 (redigerad) Pink Floyd - Animals (CD) Weather Report - Forecast Tommorrow (samlingsbox med 3 CDs + live-DVD) Fick även med Neil Young - Prairie Wind av nån anledning, trots att jag inte beställt den. Den var inte med på kvittot heller, så jag har inte betalt för den. Wtf? Redigerad 11 maj, 2009 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 22 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2009 Köpte 6 stycken singlar idag när jag ändå var inne i city... Glad att ha hittat Atomic Swings två hitlåtar på vinyl, samt en underskattad låt med The Small Faces. *Atomic Swing - Stone Me Into the Groove *Atomic Swing - Smile *Primal Scream - Dixie Narco (EP innehållandes Movin On Up, äntligen fixad på vinyl! ) *Small Faces - The Universal *Santana - Everybody's Everything *Neil Sedaka - Calender Girl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 24 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2009 *Atomic Swing - Stone Me Into the Groove *Atomic Swing - Smile Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 4 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2009 Kan man säga ja! Gjorde något så ovanligt som ett cd-köp i veckan... Beat at Cinecitta vol 1. Massa groovy jazzinfluerad filmmusik från italienska 1960 och 1970-tals b-thrillers och liknande. Följde med ett ganska sleazy bookleet också... Snart är det dags för Hova skivmässa igen, nästa helg smäller de! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 14 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2009 ÖÖÖÖ duuuuur! Skivnörden dubbelpostar igen. Nåja som jag uttryckte det den 4 juni så smällde det igår, stora skivmässan i Hova, gjorde av med flertalet hundralappar och köpte bl.a. följande singlar: *REM - Shiny Happy People *Elvis Presley - Suspicious Minds *Joe Cocker - Delta Lady *Fleetwood Mac - Albatross *T. Rex - Jeepster *Merit Hemmingson - Watermelon Man / A Taste of Honey *The Buckinghams - Kind of a Drag *Box Tops - Neon Rainbow *The Pretty Things - Cry to Me *Ventures - Walk Don't Run 64 *Gerry & the Pacemakers - Ferry Cross the Mersey *The Searchers - Sweets for My Sweet *The Serachers - Don't Throw Your Love Away *Honeycombs - Have I the Right? *Everly Brothers - Wake Up Little Susie *Del Shannon - Stranger in Town *Tommy Roe - Everybody *Ike & Tina Turner - River Deep Mountain High *Bob & Earl - Harlem Shuffle *James & Bobby Purify - Shake a Tail Feather Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 25 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2009 Var in på Rocks i Valbo idag. Detta blev resultatet efter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 28 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2009 Köpte Kents samlingsbox idag, fett värt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 28 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2009 The Mars Volta - Octahedron http://www.thelineofbestfit.com/wp-content/media/2009/06/tmv_octcover.jpg Kanon, kanon, kanon. Fem av fem toasters. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 28 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2009 Köpte två LP i Norrtälje förra veckan: *Jimi Hendrix - Band of Gypsys *Bob Marley & the Wailers - Natty Dread. Köpte de flesta plattor med han när jag var runt 16 år, men inte denna av nån anledning så när ja hitta en orginalpress i nyskick var det lika bra att slå till... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 30 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2009 Var i Köpenhamn förra veckan. Köpte tre Mew-plattor (Frengers, And The Glass Handed Kites och No More Stories... EP) samt Rage Against The Machine's debut. Fina skivor hela högen. Köpte även en Muse- och en RATM-poster. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 4 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2009 (redigerad) Begedde mig in till stan idag för skivinköp, men också ovanligt nog skivsäljning. Försökte kränga några dublettsinglar jag samlat på mig men fick bara några tior för dem, klart lägre än jag tänkt mig, men men, handlarna köper billigt och säljer dyrt... Köpte i alla fall detta billigt: *Miles Davis - Porgy and Bess (edit: usch skivan var helt skev , men så är det när man chansar och köper billigt) *Beatles - Beatles for Sale *Beatles - Hello, Goodbye (singel) +några andra singlar Tänkte även införskaffa mig albumet Off the Wall med vår allas Jacko, men fy vad vinylutgåvorna gått upp i pris där jag kollade, förut några tior och nu över 100-lappen, bättre att leta på ett billigare ställe för några ovanliga skivor är det ju inte direkt. Edit 2: Orka dubbelposta, har i veckan införskaffat de två David Bowie-albumen Aladdin Sane och Diamond Dogs, båda för 25 spänn styck, samt en singel med Johnny Cash, I Got Stripes. Redigerad 16 augusti, 2009 av Misterwhoopee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 24 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2009 Var på Mickes och tittade lite. Hittade Cornelis Vreeswijk sjunger Victor Jara: Rätten till ett eget liv samt Pink Floyds A collection of great dance songs (mest för det snygga omslaget). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 29 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2009 Ehm ja, Brännkyrkahallens skivmässa idag. Gick direkt till Mickes bord och handlade upp de flesta sedlar jag hade med mig på 20 kronor-singlarna. Det var uppladdat med flera godbitar i lådorna. Bl.a. fick jag tag i: *Elvis Costello - Watching the Detectives *Nazareth - Love Hurts *Steve Miller Band - Jet Airliner *Paul McCartney - Another Day *Paul McCartney & Wings - Jet *Atomic Rooster - Devil's Answer *Elvis Presley - A Little Less Conversation *Tony Joe White - Roosevelt & Ira Lee *Jackie Wilson - Higher and Higher (topplåt!) *Marvin Gaye - Inner City Blues (Makes Me Wanna Holler) *Sam Cooke - Wonderful World *Otis Redding - Hard to Handle *Robert Knight - Everlasting Love *Troggs - Any Way That You Want Me *The Hollies - Litsen to Me *Johnny Rivers - Muddy Water *Dion - The Wanderer *Barry Mann - Who Put the Bomp *Lee Dorsey - Working in the Coalmine Bemödade mig inte att kolla runt så mycket mer sedan, köpte ett par plastfickor också hos snubben som jämt säljer tillbehör på alla mässor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 3 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2009 (redigerad) Ehm ja, Brännkyrkahallens skivmässa idag. Gick direkt till Mickes bord och handlade upp de flesta sedlar jag hade med mig på 20 kronor-singlarna. Det var uppladdat med flera godbitar i lådorna. Bl.a. fick jag tag i: *Elvis Costello - Watching the Detectives *Nazareth - Love Hurts *Steve Miller Band - Jet Airliner *Paul McCartney - Another Day *Paul McCartney & Wings - Jet *Atomic Rooster - Devil's Answer *Elvis Presley - A Little Less Conversation *Tony Joe White - Roosevelt & Ira Lee *Jackie Wilson - Higher and Higher (topplåt!) *Marvin Gaye - Inner City Blues (Makes Me Wanna Holler) *Sam Cooke - Wonderful World *Otis Redding - Hard to Handle *Robert Knight - Everlasting Love *Troggs - Any Way That You Want Me *The Hollies - Litsen to Me *Johnny Rivers - Muddy Water *Dion - The Wanderer *Barry Mann - Who Put the Bomp *Lee Dorsey - Working in the Coalmine Bemödade mig inte att kolla runt så mycket mer sedan, köpte ett par plastfickor också hos snubben som jämt säljer tillbehör på alla mässor. Jag vet verkligen inte varför, men jag blir sjukt glad av att se alla dina skivköp. Det är något glädjande i att se folk med stora hobbies/passioner. På ett bra sätt alltså - inte typ "Haha, vad konstigt, du har jättemånga vinylskivor". edit: bra köp också, många guldkorn där! edit 2: eller många och många - av de ~fem-sex jag kände igen i listan har jag en viss dragning till... tja, två. Typ Otis, och Marvin Gaye. Redigerad 3 september, 2009 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 3 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2009 Jag vet verkligen inte varför, men jag blir sjukt glad av att se alla dina skivköp. Det är något glädjande i att se folk med stora hobbies/passioner. På ett bra sätt alltså - inte typ "Haha, vad konstigt, du har jättemånga vinylskivor". Åh, trevligt att det gör dig glad! Kan ibland känna mig lite tjatig i den här tråden annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2009 Åh, trevligt att det gör dig glad! Kan ibland känna mig lite tjatig i den här tråden annars. Neje, sluta med det! Jag känner likadant som Axel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 3 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2009 Posta på, håller med dom andra, bara skoj att läsa. Jag köper fortfarande en massa skivor, men skriver inte är....varför? jag vet faktiskt inte, får väl börja så jag håller dig sällskap. Köpte The Dead Weather - Horehound i söndags iaf... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 4 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2009 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 4 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2009 :P ...tillsammans med Guldkorn Från Mäster Cees Memoarer blir det aldrig tråkigt i bilen, jag sjunger med även om vissa av texterna inte alls sitter än. Geni. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts