The Dude Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 The Manhattan Love Suicides - Burnt Out Landscapes mls fuck yeah Hej Pico, fan vad trevligt att du tittar förbi! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 28 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2009 Har köpt två album och två singlar i veckan. *Roxy Music - Stranded - då har man äntligen alla Roxy Music-album man vill ha då. *Peps Persson - The Week Peps Came to Chicago - lite skön bluesmusik. *Rolling Stones - Street Fighting Man (singel) tyvärr något repig, men den va billig iaf... *Symarip - Skinhead Moonstomp (singel) kul att ha denna reggae-klassiker på singel, även om det inte är en orginalpress då. Yeah-yeah-yeah-yeah yeah yeah yeah, yeah yeah! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EET FUK Skrivet 2 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2009 Köpte Slipknots självbetitlade album i Rom för drygt 20 euro. Kom även ut från Bengans i Stockholm igår med Slipknot - Iowa och Enter Shikari - Take it to the skies. Nöjd Iowa är en ruskigt bra platta, deras bästa i mitt tycke. Men inget slår känslan i den självbetitlade. Ett tips är att köpa deluxe versionen av All Hope Is Gone (2008) där får du förutom plattan 3 bonus låtar samt en "making of-video och ett par riktigt skumma promos". P.S All Hope Is Gone håller nästan samma klass som Iowa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 2 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2009 Iowa är en ruskigt bra platta, deras bästa i mitt tycke. Men inget slår känslan i den självbetitlade. Ett tips är att köpa deluxe versionen av All Hope Is Gone (2008) där får du förutom plattan 3 bonus låtar samt en "making of-video och ett par riktigt skumma promos". P.S All Hope Is Gone håller nästan samma klass som Iowa! Tycker också att Iowa är bäst, Disasterpiece och titelspåret..wradsgfasdg! Nästa köp blir deluxeversionen av All Hope Is Gone, jag jobbar redan på det . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 2 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2009 Najz Prajz i Örebro har satt upp en speciell Zappa-hylla, så jag kunde såklart inte hålla fingrarna borta och köpte Bongo Fury från 1975 (som han gjorde med Beefheart) och You Are What You Is från 1981. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 11 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2009 (redigerad) Köpte dessa plattor igår. *Bo Hansson - Ur Trollkarlens Hatt (LP) *Four Tops - Reach Out I'll Be There (singel) *Travis - Sing (singel) Lite instrumentalt, lite Motown och lite nyare med andra ord. Redigerad 11 mars, 2009 av Misterwhoopee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 13 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2009 Jag köpte Kasabians debutalbum (självtitlat) och Curtains med John Frusciante dagarna efter min födelsedag för en del av pengarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 17 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2009 Pete eller Peter som han verkar kalla sig för nu, skitsamma, Peter Doherty - Grace/Wasteland införskaffades dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 18 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 Pete eller Peter som han verkar kalla sig för nu, skitsamma, Peter Doherty - Grace/Wasteland införskaffades dag. FETT! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 Tyckte det var dags för något nytt skivinköp idag. Gick först på ett ställe jag inte besökt på länge och han hade 10 kr-rea på singlar, så det blev ett dussin singelinköp där. Vidare till nästa affär där jag fann jazzens jazzalbum Kind of Blue med Miles Davis i en 50 kr-back. Inte orginalpressning, men likväl en trevlig press från år 1960. Lite lagom knastrig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 Urk! Dubbelpost... skit samma. I och med att jag nu är tillbaka i hemtrakterna tyckte jag det var dags för en skivaffärsrunda inne i Stockholms stadskärna. Kom hem med tre plattor. *Kebnekaise (självbetitlad) (LP) Endast 10 spänn hos Mickes!Väldigt bra pris trots att skicket var lite taskigt. *Grover Washington Jr. - Feels So Good (LP) *Cliff Nobles & Company - The Horse (singel) Alla plattor är helt instrumentala, av någon anledning blev det så idag. Softa skivor i vilket fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 Förra veckan köpte jag en CD med Judas Priest eller rättare sagt, det var en box och i den så var det 5 skivor med Judas Priest. Här är "boxen" på Spotify. http://open.spotify.com/album/2e2wkKawopntbtyWBw0ng4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 Senaste skivköp? Aldrig köpt en skiva, kommer aldrig att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Senaste skivköp? Aldrig köpt en skiva, kommer aldrig att göra. Tüffing. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 17 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2009 *Kebnekaise (självbetitlad) (LP) Endast 10 spänn hos Mickes!Väldigt bra pris trots att skicket var lite taskigt. Vad är det där för sorts musik? T: Black Tambourine - Complete Recordings Glo-Worm - Wishing Well (7'') Rocketship - A Certain Smile, A Certain Sadness Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 17 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2009 Vad är det där för sorts musik? Nytolkningar (om man nu kan kalla inspelningar från 1970-talet "ny"tolkningar höhö) av gammal svensk folkmusik med elgitarrer och bongotrummor i sann småflummig 70-talsanda. Utmärkt att lira när man vill chilla en sen afton! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 23 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2009 Surfer Rosa & Come On Pilgrim av The Pixies. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 25 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2009 Solnahallen hade skivmässa och kombinerad loppis idag. Hoppades verkligen på att Mickes med sina 20-kronorssinglar skulle vara där, men icke. Nåja, hittade rätt mycket annat bra så jag är hyfsat nöjd ändå, men det var inte så många säljare som det brukar vara... Riktiga sommarvibbar när man körde hem sedan, första gången i år man kunde köra på med nedvevad ruta. Svettigt, och så musik förståss! Dagens singelköp: *Stevie Wonder - Uptight (Everything's Alright) *Stevie Wonder - Shoo-Be-Doo-Be-De-Doo-Da-Day *Dionnne Warwick - Walk On By *Booker T. & the MG's - Slum Baby *Supremes & Temptations - I'm Gonna make You Love Me *Roy Orbison - Goodnight *Herman's Hermits - I'm Into Something Good *Johnny Rivers - Poor Side of Town *Critters - Younger Girl *Mascots - A Sad Boy *Depeche Mode - Just Can't Get Enough *Scandal - The Warrior Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
landstedt Skrivet 7 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2009 Man måste starta någonstans! Har under dem senaste veckorna införskaffat lite vinylskivor från både ebay och petsounds. Jag skulle för ett halvår sedan tycka att jag var säkert dum i huvudet för att jag betalade för musik osv. Men allt känns så rätt, man stödjer artisten indirekt och man får ett konstverk för inte så mycket! New order - Round & round Neil Young - After the Gold Rush Band of Horses - Everything All The Time Fleet Foxes - White Winter Hymnal Gorky's Zygotic Mynci - Spanish Dance Troupe Black Kids - Hurricane Jane Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 Fick Andrew Bird and the Mysterious Production of Eggs som vinyl av en god vän när han spelade på Strand här senast. Fruktansvärt bra, jag gillar vinylkänslan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts