KvaddadPadda Skrivet 10 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2008 Den ska du behålla. Personligen skulle jag vilja ha den vid min dödsbädd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 10 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2008 Den kanska hamnar i våffeljärnet om någon månad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 10 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2008 Keep it, mothafucka! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 10 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2008 (redigerad) Behåll den! Och sälj dyyrt till KvaddadPadda när han ligger på sin dödsbädd. Redigerad 10 december, 2008 av VenoM Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 10 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2008 Som de flesta så tycker jag att P-C ska behålla den, i alla fall ett tag till. Sedan kan det ju faktiskt vara så att den är ännu ovanligare (och därmed högre värderad) i Sverige. Fast å andra sidan är ju 60 euro ganska mycket, men vänta och se om du upptäcker att den är mer värd ifall du vill sälja den... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 10 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2008 Sverige. Fast å andra sidan är ju 60 euro ganska mycket, men vänta och se om du upptäcker att den är mer värd ifall du vill sälja den... hah, tänkte precis skriva att 60 euro inte är så mycket pengar i sig, kanske för en skiva, men då är det nog mer värt å bara ha den hemma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 11 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2008 Inhandlade mig idag Guns N' Roses senaste platta; Chinese Democracy, en skiva som jag gillar starkt. Den har en liten mystik i sig på vissa punkter och Axl sjunger riktigt, riktigt bra. Gillar bäst låtarna Catcher in the Rye, Shackler's Revenge och Chinese Democracy. Värt köp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 13 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2008 (redigerad) Igår var jag på Nostalgipalatset. Köpte runt 211 skivor jag funderat på ett tag för att få ro i kroppen... ..hyllan börjar ta sig! Redigerad 13 december, 2008 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2008 (redigerad) Igår var jag på Nostalgipalatset. Köpte runt 211 skivor jag funderat på ett tag för att få ro i kroppen... ..hyllan börjar ta sig! Jävlar, Whoppee! Tänkte faktiskt själv köpa mig några skivor idag, främst med The Game och annan skön solskenshiphop, men jag stannade hemma med min rumskompis och var sådär skön, easy-going, mysig och trevlig som jag alltid är. edit: hiphop, inte hiphip Redigerad 13 december, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Skulle handla klappar idag, jo tjena..kom ut från bengans med följande. Tiger Lou - A Partial Print (Deluxe Edition 2CD) AC/DC - For Those About To Rock The Knife - Deep Cuts Justice - Cross (Special Edition) The Hellacopters - Supershitty To The Max (Vinyl) Frida Hyvönen - Silence Is Wild Bruce Springsteen - Born To Run, 30th anniversary 3 disc set (1 konsert dvd, en dokumentär och en renoverad version av skivan) vet inte om jag ska behålla eller ge bort i julklapp än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 Bruce Springsteen - Born To Run, 30th anniversary 3 disc set (1 konsert dvd, en dokumentär och en renoverad version av skivan) vet inte om jag ska behålla eller ge bort i julklapp än. Jag skulle själv inte tvekat en sekund på att ge bort det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 30 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2008 Som sagt var, idag passade det bra att besöka de två favoritbutikerna Mickes och Nostalgipalatset och avsluta årets "skivköparår" Mickes fick den äran först, och där köpte jag följande: LP: *Mothers of Invention - Mothermania - The Best of the Mothers (är egentligen inte så förtjust i samlingsskivor, men detta är en kul sample av Frank Zappas tre första album, som väl lär vara lite dyra om man hittar dem) Singel: *Kingston Trio - Greenback Dollar *Spencer Davis Group - Somebody Help Me *Davy Jones - It Ain't Me Babe *Billy Joe Royal - Hush *Steppenwolf - Magic Carpet Ride (hade ett skevt ex av denna innan) *Lobo - I'd Love You to Want Me *John Kongos - He's Gonna Step On You Again *Wings - Hi, Hi, Hi *Melba Moore - This Is It *10cc - Dreadlock Holiday *Frankie Goes to Hollywood - Relax *Spandau Ballet - Communication *Kim Wilde - Kids in America *Indeep - Last Night A DJ Saved My Life *Mr Mister - Broken Wings ^^ Nostalgipalatset: LP: *Roxy Music - For Your Pleasure *Traffic (självbetitlad) Singel: *New Order - True Faith ..hyllan börjar ta sig! *bild* Fin skivhylla. ^^ En dag kanske även för den verklige whoopeen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 3 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2009 The Beatles Blue Album Jag har letat som en idiot efter detta albumet, och i onsdags så hittade jag det på Rocks för 269kr! Frank Sinatra New York New York Majoriteten av Franks låtar finns på detta album. <33 The Cardigans Best of Var tvungen att ha ett album från Sveriges bästa band. Johnny Cash The Essentials Vem fan gillar inte Johnny Cash. Duffy Rockferry Duffy är en av de skönare artisterna från 2008, så jag kände att det skadade inte att ha hennes album. Run D.M.C Raising Hell Riktigt skönt album som jag bara var tvungen att ha när det var så billigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 15 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2009 Skivköp förra veckan och tidigare idag: *Louis Armstrong - We Have All the Time in the World *David Bowie - Heroes *Talk Talk - Such a Shame *Human League - Love Action *Godley & Creme - Cry *REO Speedwagon - Keep On Loving You *Toto - Hold the Line *Stereo MC's - Connected Lite klassiker. Inga LP-köp idag dock... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 Dubbelpost igen... Utökade skivsamlingen med 4 album och två singlar idag. *David Bowie - Station to Station *Kraftwerk - Computer World *Kool & the Gang - Spirit of the Boogie *Art Blakey and the Jazz Messengers - självbetitlad *A Flock of Seagulls - I Ran (singel) *The Fixx - One Thing Leads to Another (singel) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 (redigerad) Dubbelpost igen... Det är så det ska vara! Du bidrar till topicen och håller den aktiv. Jag hade förbeställt Boxset special edition av Franz Ferdinands nya skiva Tonight, och fick den på releasedagen (bättre än väntat) men hittade den inte i brevlådan för ens i morse, då ingen kollade igår. Verkligen grymt! Det är mitt första riktiga skivköp. Tidigare har jag bara fått skivor, och det har varit barnskivor och annat skit. Nu har jag betalat själv för en skiva (eller ja, flera) som jag verkligen vill ha. Bilder kommer senare. Edit: Redigerad 28 januari, 2009 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Det är så det ska vara! Du bidrar till topicen och håller den aktiv. Har du sagt det så... Var på fredagseftermiddagen och botaniserade i butikerna Rainbow Music och Nostalgipalatset, där det var trevlig 10 kr-singelrea, så gick igenom en massa kartonger singlar. (Går)dagens köp: *War - Why Can't We Be Friends (LP, bl.a innehållande Low Rider som jag nu äntligen har på vinyl ) *Wild Cherry - Play That Funky Music *Barry White - It's Ecstacy When You Lay Down Next to Me *Rod Stewart - Tonight I'm Yours *Eddie Money - Two Tickets to Paradise *Toto - Africa *Laura Branigan - Self Control *Thomas Dolby - Hyperactive! *ABC - How to Be a Millionaire *Heaven 17 - Penthouse and Pavement *Hall & Oates - I Can't Go for That *Hot Butter - Tequila *The Beach Boys - Little Deuce Coupe *The Searchers - Needles & Pins *Gerry & the Pacemakers - I Like It *Eric Burdon & the Animals - Ring of Fire *We Five - You Were on My Mind *Elvis Presley - Loving You (EP) m.m. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 http://image.com.com/mp3/images/genie_images/story/2006/j/jurassic502_story.jpg Jurassic 5 - Feedback Jurassic 5's senaste och dem har även här lyckats, favoritlåtar: Gotta Understand & Make it Work (ft. Dave Matthews band) Finns på Spotify så ni borde lyssna (Dude: tror du skulle gilla albumet) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 (redigerad) Köpte Slipknots självbetitlade album i Rom för drygt 20 euro. Kom även ut från Bengans i Stockholm igår med Slipknot - Iowa och Enter Shikari - Take it to the skies. Nöjd Redigerad 26 februari, 2009 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 The Manhattan Love Suicides - Burnt Out Landscapes mls fuck yeah Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts