Tweak Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 (redigerad) Jag har inte hunnit lyssna på skivan än. Men jag gillar det äldre så jag ska nog inte bli besviken! Vem är denna flickvän? Någon man känner till? Du verkar ju ha bra koll, men nej, det tror jag inte. Men... Aw! Det är hon från Emmaboda som vi pratade om på Way Out West, ifall du minns.. (jag hade stängt av min mobil för inte klarade av att vänta på svar.. ). Redigerad 14 september, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 18 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2008 Idag fick jag ett paket från CDON, Avenged Sevenfold - Live In The LBC & Diamonds In The Rough låg däri http://img502.imageshack.us/img502/9823/photo0055xe0.th.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 27 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2008 Skivmässa i Solna idag. Tror aldrig jag sett så mycket folk som nu på denna mässa som arrangeras 2 gånger om året... Var så mycket skivor att jag knappt orkade kolla LP-album men hittade några godbitar i singellådorna i alla fall. Dagens inköp Singlar *Wilson Pickett - In the Midnight Hour *Wilson Pickett - Mustang sally *Doris - Did You Give the World Some Love Today, Baby *Blind Faith - Well All Right *Yardbirds - Shapes of Things *The Ventures - Hawaii Five-O *Simon & Garfunkel - I Am A Rock *Manfred Mann - The One In the Middle (EP) *Elvis - Blue Suede Shoes *Kool & the Gang - Jungle Boogie *Herb Alpert - Tijuana Taxi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 30 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2008 (redigerad) Köpte nyss Sonic Syndicate - Love and Other Disasters http://img229.imageshack.us/img229/897/dsc00569rw0.th.jpg Redigerad 30 september, 2008 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Min mamma var en snäll mamma och köpte: Frank Zappa - Apostrophe (') & The Who - Tommy ... på vinyl åt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 16 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2008 Idag tog jag mig äntligen till Mickes skivbutik igen, måste ha varit ett halvår sedan jag var där sist. Tog mig an en massa singelbackar som jag dammsög, kändes som det var mycket mer än sist att gå igenom, eller så letade jag helt enkelt efter mer skivor denna gång. Ännu mer nice var att alla singlar gick på en guldtia styck, bara att fynda! Dagens köp: *The Beach Boys - Dance, Dance, Dance *Atomic Rooster - Tomorrow Night *Joe Cocker - Woman to Woman *Rainbow - Stone Cold *Human League - Fascination *Pretenders - Brass in Pocket *Depeche Mode - Evrything Counts *Dead or Alive - You Spin Me Round *Blondie - Heart of Glass *Genesis - Land of Confusion *Chicago - If You Leave Me Now *Wizzard - See My Baby Jive *Third World - Cool Meditation ... och LPn The Sound of Philadelphia med MFSB Köp förra och förrförra veckan: *10cc - I'm Not in Love *Genesis - Mama *Black Crowes - Remedy *Spandau Ballet - Gold *Roxy Music - More Than This *Sisters of Mercy - Dominion *Temptations - I Can't Get Next to You Mycket GTA-musik. ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 (redigerad) Tre nya skivor. http://content.answers.com/main/content/wp/en/thumb/2/24/200px-LennonLegendalbumcover.jpg http://img124.imageshack.us/img124/4898/lynyrdskynyrd2001thecolyp5.jpg Redigerad 21 oktober, 2008 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 23 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2008 Primal Scream - Beautiful Future Oasis - Dig Out Your Soul (special edition) Nas - Illmatic Allt detta införskaffades idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 30 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2008 (redigerad) Inga skivköp men.. mycket musik gick förlorad när jag försökte göra backup och bytte dator. Tankar gamla godingar. The Hives - Tyrannosaurus Hives Timbuktu - Oberoendeframkallande Arctic Monkeys - Favourite Worst Nightmare Arctic Monkeys - Whatever People Say I'm Not, That's What I Am Bloc Party - Silent Alarm Raymond & Maria - Vi Ska Bara Leva Klart Mew - The Glass Kinded Kites Harvey Danger - Where Have All the Merrymakers Gone Aphex Twin - Windowlicker Stan Getz & Joáo Gilberto - Getz, Gilberto OK GO - Oh No The Rolling Stones - Let It Bleed Salem Al Fakir - This Is Who I Am Snow Patrol - A Hundred Million Suns Someone Still Loves You Boris Yeltsin - Perishing Shout Out Louds - Our Ill Wills The Cure - Greatest Hits Goldfinger - Hang Ups Coldplay - Viva la Vida or Death And All His Friends The Streets - Everything Is Borrowed Monkey Swallows the Universe - The Casket Letters Interpol - Our Love To Admire The Radio Dept. - Pet Grief The Radio Dept. - Lesser Matters The Flaming Lips - Yoshime Battles The Pink Robots The Tough Alliance - The New School The Tough Alliance - A New Chance Manu Chao - Clandestino Rodrigo y Gabriela - Rodrigo y Gabriela Looptroop - Fort Europa Hejdå, ratio. Redigerad 30 oktober, 2008 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 30 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2008 Beställde nyss AC/DC's senaste platta ifrån CDON, längtar som fan till den dag jag får den, har hört så mycket bra om den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 Jehapp då var det dags igen då. Köpte en LP på Nostalgipalatset idag och sex singlar på Rainbow i Solna. Fira amerikanska presidentvalet med skivinköp... eller nått. Dagens köp Singlar: *Talk Talk - It's My Life *Talk Talk - Life's What You Make It *Bryan Adams - Run to You *Depeche Mode - Personal Jesus *ELO - Four Little Diamonds LP: *Roxy Music - Country Life Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 (redigerad) Inga skivköp men.. mycket musik gick förlorad när jag försökte göra backup och bytte dator. Hejdå, ratio. Du borde ju passat på när det var free leech på waffles här om dagen. Blev galen leechhysteri. Rick Astleys Greatest hits i flac lades upp lägligt och fick typ 300 seeders, roooligt. Jag ska, som jag skrev i HiFi-tråden, köpa en skivspelare snart så jag behöver tips på bästa vinylaffärerna i Stockholm. Mr.Whoopee mfl, vilka är era favoritställen? Redigerad 4 november, 2008 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 Jag ska, som jag skrev i HiFi-tråden, köpa en skivspelare snart så jag behöver tips på bästa vinylaffärerna i Stockholm. Mr.Whoopee mfl, vilka är era favoritställen? Antar att du letar lite mer seriösa affärer och då finns väl HiFi-klubben, Reference Audio, Ljudmakarn och Pause som fysiska butiker i Stockholm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 Du borde ju passat på när det var free leech på waffles här om dagen. Blev galen leechhysteri. Rick Astleys Greatest hits i flac lades upp lägligt och fick typ 300 seeders, roooligt. Jag ska, som jag skrev i HiFi-tråden, köpa en skivspelare snart så jag behöver tips på bästa vinylaffärerna i Stockholm. Mr.Whoopee mfl, vilka är era favoritställen? Jag har aldrig varit där, men Pet Sounds? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 Antar att du letar lite mer seriösa affärer och då finns väl HiFi-klubben, Reference Audio, Ljudmakarn och Pause som fysiska butiker i Stockholm. Oj, fast jag menade skivbutiker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 Oj, fast jag menade skivbutiker. Wäää, läser för snabbt. Pet Sounds har rätt få, men nya (lite begagnat också) och nysläppta vinyler. Mickes skivor och liknande är ju en djungel av mycket begagnat, Misterwhoopee är killen att prata med om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 Jag ska, som jag skrev i HiFi-tråden, köpa en skivspelare snart så jag behöver tips på bästa vinylaffärerna i Stockholm. Mr.Whoopee mfl, vilka är era favoritställen? Nostalgipalatset på Eriksgatan har ett bra utbud, Mickes Skivor vid Hornstull har även dom ett riktigt bra utbud sen har dom nog stans bästa öppentider, dom stänger runt 23 varje dag. Record Hunter även den på St Eriksgatan har jag dock inte besökt på ett tag nu, men dom brukar också ha bra saker och rätt billiga, Mosebackes skivaffär har jag inte heller vart i på rätt länge, det är en liten trång butik som är överfylld med vinyler i källaren. Pet Sounds på skånegatan har mest nytryck av vinyler och inte så stort utbud, men är man ute efter cd skivor så är det ett mecca för oss skivnördar, där hittar du allt från den mest udda housemusiken till ännu mer udda och näst in till oupptäckt indiemusik och sen har man det mesta däremellan. Där har du butikerna som jag besöker när jag är på skivjakt. Bengans på Drottninggatan är ett bra tips också, men där är det mest cd skivor, men ett väldigt stort utbud av skivor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 (redigerad) Tack! Förutom dem redan nämnda kan jag även tipsa om Stockholms Serie & Skivhandel på Sveavägen vid Stadsbiblioteket, en liten butik där man ibland kan göra fynd. På St: Eriksgatan finns förutom redan nämnda Nostalgipalatset några små butiker, Golden Oldies (om man vill ha 60-tal och liknande, men han är dyr), Masens (rekommenderas ej) samt en butik närmare bron över till Kungsholmen som ligger i en källare. Har inte vart där på länge, men köpte många billiga LP där, tror dem bara har öppet på helger. Under Slussen i gången mot Gamla stan finns en lite skum skivbutik där jag dock köpte Bob Dylans debut-LP i orginalpress för en tia! Men man får se upp där, har fått defekta skivor mer än en gång. Så finns även Skivhögen på Högbergsgatan, inte långt ifrån Mosebacke Records på söders höjder. Så det är mycket att utforska. Men som Kiedis rekommenderar jag främst Nostalgipalatset och Mickes. Edit: Och juste om du hamnar i Solna någon gång så ta en titt på Rainbow Music en bit väst om Råsundastadion, det jobbiga där är att han sätter prislapparna på skivomslagen så de ofta går sönder när man försöker ta bort lapparna. >< Redigerad 4 november, 2008 av Misterwhoopee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 11 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2008 (redigerad) Fan bara en vecka sedan jag köpte skivor senast? Och dubbelpost dessutom. Ska hålla mig till skivmässan i Solnahallen den 29'e nu tror jag. Nåväl. Köpte lite 10-kronorssinglar hos Mickes igen, han hade fått in lite nytt. Och på Nostalgipalatset hade dem börjat med 50-kronors-LP igen! Köpte två klassiska dubbel-LP och en vanlig för bara 150 spänn. Dagens: Singlar *Squeeze - Tempted *Police - Every Breath You Take *Men at Work - Down Under *Duran Duran - Notorious *A Flock of Seagulls - Space Age Love Song *Depeche Mode - Stripped *Soft Cell - Tainted Love LP *The Clash - London Calling *Elton John - Goodbye Yellow Brick Road *Thin Lizzy - Johnny the Fox Good stuff, sitter och chillyssnar nu! Edit: Jag kunde inte hålla mig, var och köpte plattor igår igen bara för att jag visste det var 50kr-rea, men blir för mycket posta av mig så jag addar in dem här. Vinylknarkare. Gaah. Köpta LP: *The Beatles - Let It Be *Roxy Music - Debuten *Queen - A Night at the Opera *Big Brother and the Holding Comapny - Cheap Thrills Redigerad 19 november, 2008 av Misterwhoopee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts