Misterwhoopee Skrivet 27 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2008 Efter två veckor i Ljusdal blev jag suktad efter lite "ny" vinyl att sätta tänderna i. Drog en repa på skivbutiksstråken i Stockholm idag. Resultat: LP *MFSB - Universal Love *Rolling Stones - Between the Buttons 7-singlar *Heart - Barracuda *Heart - Straight On *Mud - Tiger Feet *Boston - More Than a Feeling *the Kinks - Sunny Afternoon (köpte igen efter två misslyckade singelköp av denna singel, trots att jag kollade noga på exemplaret var det i alla fall i sämre skick än jag trodde i affären, samt något skev, ut och leta igen då ) *the Arrows - Theme from the Wild Angels Nu ska jag hålla mig med skivinköp till den stora skivmässan i Hova i mitten av juni. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 28 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2008 Sväng till Uppsala: Beck - Sea Change Björk - Debut Bob Dylan - The Bootleg Series Vol. 4: The "Royal Albert Hall" Concert Oasis - D'You Know What I Mean? Pizzicato Five - Happy End of the World Suede - The Drowners (EU-version) Goda tider. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 14 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2008 Sitter just nu och lyssnar igenom senaste singelinköpen från den stora skivmässan i Hova (Västergörland) som var igår. Fick med mig runt 20 singlar, och hittills har de varit i gott skick. Inköpta vinylsinglar: *Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues (klassiker som jag varit för snål för att köpa när jag sett den förr, alltid dyr! Men jag fick den billigare eftersom säljaren strax skulle ge sig av och såg att jag var osäker. Dagens bästa skivköp tror jag. Mixing up the medicine! ) *Rolling Stones - Paint It Black *Rolling Stones - The Last Time EP *The Kinks - Sunny Afternoon (äntligen har jag ett bra ex av denna...) *The Who - Bucket T. *Amen Corner - If Paradise Is Half As Nice *Badfinger - Come and Get It *Rod Hunter - Apache (moog-version av den kända instrumentalhiten ) *Buffalo Springfield - Rock and Roll Woman *The Byrds - All I Really Want to Do *Cream - Badge *Peter & Gordon - Lady Godiva *Roy Orbison - Dream Baby *Smokey Robinson & the Miracles - Tears of a Clown *Four Tops - Standing in the Shadows of Love *Mikis Theodorakis - Zorba le Grec (Zorbas dans, klassiker!) *Mitch Ryder & the Detroit Wheels - Little Latin Lupe-Lu *Joey Dee & the Starliters - Ya Ya *Clyde McPhatter - Lover Please *Shirelles - Will You Love Me Tomorrow *...och slutligen lite reggae.. Max Romeo - Wet Dream Outa-sight! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 6 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2008 The Beatles - 1962-1966 The Beatles - 1967-1970 Bob Dylan - Nashville Skyline Bob Dylan - Desire The Knife - Silent Shout Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 The Beatles - 1962-1966 The Beatles - 1967-1970 Bob Dylan - Nashville Skyline Bob Dylan - Desire The Knife - Silent Shout Mycket bra musik att tugga sig igenom där! Men Knife har jag bara hört låten " A Lung" med så dem kan jag inte uttala mig om. Idag hade jag tråkigt, men fick mig ett ryck och bilade in till Solna för ett besök på skivbutiken Rainbow, hade inte varit där på ett bra tag. Men jag hittar fortfarande inte Low Rider med War på singel någonstanns. Dagens inköp: *Electric Light Orchestra - Evil Woman *Electric Light Orchestra - Last Train to London *Rod Stewart - Young Turks *Aneka - Japanese Boy *ABC - Poison Arrow *The Jackson 5 - I Want You Back En sak som gjorde mig mycket förvånad upptäckte jag när jag kom hem och skulle lyssna på plattorna. En namnlapp på baksidan av en av skivorna... Kan det verkligen vara möjligt att det är självaste Mr. Luuks gamla skiva? Någon som vet om han bott i Täby? 7-singlar köpta förra veckan: *War - Galaxy *Hello! - New York Groove *Billy Idol - White Wedding (givetvis på vit vinyl ) *Del Shannon - Runaway *Tages - I'm Going Out *Gyllene Tider - Flickorna på TV2 *Yazoo - Don't Go Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dangerboy Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 Kristian Luuk gick i Gymnasiet på Åva gymnasium i Täby Haha! Fan va schysst om det är Luuks platta! Vilken skiva var det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 Haha! Fan va schysst om det är Luuks platta! Vilken skiva var det? Haha jävlar! Namnet lär ju inte vara så vanligt, så det måste ju nästan vara hans. Det var Rod Stewart-singeln. Han måste ha spelat den väldigt lite för den var i nästan nyskick... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 Haha jävlar! Namnet lär ju inte vara så vanligt, så det måste ju nästan vara hans. Det var Rod Stewart-singeln. Han måste ha spelat den väldigt lite för den var i nästan nyskick... "Kristian Luuk gick i Gymnasiet på Åva gymnasium i Täby." -wikipedia Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 23 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2008 Kom med posten idag http://pici.se/thumbs/t_PZVDtdvsA.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 10 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2008 Skivköp från sent i juli och i fredags: 7-singlar *Curtis Mayfield - Move On Up *Grand Funk Railroad - Some Kind of Wonderful *JJ Cale - Cocaine *Electric Light Orchestra - Livin' Thing *J Geils Band - Centerfold *Thin Lizzy - The Boys Are Back In Town *a-ha - The Living Daylight LP *David Bowie - Young Americans. Har aldrig gett mig in på Bowie och jag köpte den mest för att "Somebody Up There Likes Me" är med på skivan och aldrig släppts som singel. Misstänker att det var fel album att börja på vad gäller honom, får kolla det senare om man blir sugen... *The Crazy World of Arthur Brown - (självbetitlad) En knäppgök med brinnande hatt. Köpte skivan eftersom jag kände till hans hit "Fire", men det var mest konstigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 14 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2008 http://img71.imageshack.us/img71/8788/s6300049si1.jpg För endast 58 kronor I nästa veva blir det väl dessa två skönheter. http://www.juno.co.uk/products/184089-01.htm http://www.juno.co.uk/products/278910-01.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Var in till stan idag. Tänkte köpa en singel jag såg förra gången jag var på Nostalgipalatset, men tyvärr verkar det som den redan sålts, så går det när man tvekar... Iaf, dagens köp: LP: *Billy Cobham - Spectrum (fusion-klassiker, innehåller bl.a. "Stratus") *Jimi Hendrix - The Cry of Love (postumt album med låtar Hendrix aldrig hann placera på sitt kommande albumsläpp) *The Psychedelic Furs - Forever Now (Toppar med lite new wave, Love My Way!) 7-singlar: *Curtis Mayfield - Superfly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Pulpa - Fightmusic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Det var ett tag sedan jag köpte musik så att säga. Jag hittad dock ett album med Deathstars, för ungefär en månad sedan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 19 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2008 Över ett år sedan jag köpte en skiva..det var två AC/DC-album: Ballbreaker samt The Razor's Edge. Sedan skaffade vi bredband och..(hrmm)..ja, det har inte blivit så mycket skivköp. Men jag ska ABSOLUT köpa Metallicas kommande album Death Magnetic samt AC/DC's Black Ice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 19 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2008 Har blivit totalt kär i ett band, och i förrgår köpte jag deras debutskiva för att vara lite mer än en snubbe med många plays på last.fm http://www.altrock.msk.ru/uploads/posts/2008-05/1211490543_3192e8df3434.jpg The Glorious Burn All The Small Towns This Is Who We Are Come Serenity Dead Agenda Some Live Their Lives Black Lungs & Dollar Signs Serenade Of Dreams Cold Swedish Winter A Guilty Spark I Love The Bomb Och varenda en av dom jävla låtarna är bra. Burn All The Small Towns, Black Lungs & Dollar Signs och Serenade Of Dreams är mina personliga favoriter dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 19 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2008 Elvis Presley That's All Right Mama Amanda Jenssen Killing My Darlings Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 19 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2008 Guns N Roses Greatest Hits Låtar: 1. "Welcome to the Jungle" (Guns N' Roses) - 4:31 2. "Sweet Child O' Mine" (Guns N' Roses) - 5:55 3. "Patience" (Guns N' Roses) - 5:56 4. "Paradise City" (Guns N' Roses) - 6:47 5. "Knockin' on Heaven's Door" (Dylan) - 5:36 6. "Civil War" (Rose, Slash, McKagan) - 7:42 7. "You Could Be Mine" (Rose, Stradlin) - 5:43 8. "Don't Cry (Original Version)" (Rose, Stradlin) - 4:45 9. "November Rain" (Rose) - 8:56 10. "Live and Let Die" (McCartney, McCartney) - 3:02 11. "Yesterdays" (Rose, McCloud, James, Arkeen) - 3:16 12. "Ain't It Fun" (Laughner, Cheetah Chrome) - 5:07 13. "Since I Don't Have You" (Rock, Beaumont, The Skyliners) - 4:19 14. "Sympathy for the Devil" (Jagger, Richards) - 7:35 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 The Who Who's Next Kill Bill Original Soundtrack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 För någon vecka sen köpte jag One Day as a Lion som är ett sidoprojekt med Zack de la Rocha (Rage Against the Machine) och Jon Theodore (tidigare The Mars Volta), rätt bra EP, bra gung. Köpte även Amy Macdonald - This Is The Life. I dag vart det ett besök på Pet Sounds och där hittade jag Belle & Sebastian - Fold your hands child, you walk like a peasant och Songs: Ohia - The Magnolia Electric CO. Rätt nöjd med inköpen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts