Patrik Skrivet 12 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2006 (redigerad) USA:s månlandning påstår ju några snubbar vara en konspiration.Varför blev det ingen krater efter dom stack iväg från månen?Varför vajade amerikanska flaggan? Det finns ju ingen luft på månenOm flaggan vajade, vilket då skulle tyda på att det finns luft, varför ska då astronauterna krångla till det med sina hjälmar och dräkter?Finns lite mer...hämtade ovanstående från ett papper vi fick från skolan på månlandningen. EDIT: Det finns ju också en del som säger att fotbolls VM inte var i Stockholm 1958. 1. Du menar när dom landade, har inte hört nåt om att det skulle bli en krater när dom stack? 2. Nej, det finns ingen atmosfär, och därför ingen luft, och därför kan det inte blåsa. Dock finns det heller inget luftmotstånd, och det medför att flaggan fortsätter fladdra. Egentligen är det stångens rörelser som överförs till flaggan, när astronauten skakar i den. Dessutom är det bara 1/6 av jordens gravitation. Astronauten höll först ut flagga. 3. Se tvåan. Redigerad 12 november, 2006 av Patrik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 12 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 november, 2006 Det där med att hans huvud trillar åt ett annat håll är motbevisat. detta är luddigt förklarat men kulan kommer in i kraniet nästan utan motstånd. right? den kommer därför ut ur kraniet nästan utan motstånd. right? den drar med sig jävla massa hjärnköttfärs som fungerar som en thruster. right? förklarat. Har du nån källa på det, eller möjligthet att referera till nåt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.White Skrivet 12 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2006 Saken är den, att det finns både för- och emot- teorier överallt. Och när man läser dem blir man oftast mycket övertygad om att det man läser stämmer. Först tror man på boken. Sen ser man dokumentären, så tror man på den. Sedan läser man en för- teori och byter åsikt. Här är förstasidan ur da Vinci- koden - Den illustrerade verisionen. Ska tilläggas, jag tror emot Dan Browns teori. Men jag vill bara visa att bara för att en dokumentär säger emot en teori, behöver inte dokumentären ha rätt. Det du quotar motbevisas i dokumentären. Enligt denna dokumentär har fransmannen (kommer inte ihåg hans namn) själv erkännt att han hittat på Prius Of Zion och förfalskat dokumenten. jag rekommenderar dig starkt att se den siana, den är mycket sevärd, även om du inte ser på den för att kunna dementera Dan Brown's teorier. jaghar själv läst den första boken, den med ... Änglar och demoner! Den är mkt bra, och välskriven, självklart tror man på det som står där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2006 Det du quotar motbevisas i dokumentären. Enligt denna dokumentär har fransmannen (kommer inte ihåg hans namn) själv erkännt att han hittat på Prius Of Zion och förfalskat dokumenten. jag rekommenderar dig starkt att se den siana, den är mycket sevärd, även om du inte ser på den för att kunna dementera Dan Brown's teorier. jaghar själv läst den första boken, den med ... Änglar och demoner! Den är mkt bra, och välskriven, självklart tror man på det som står där. Jag har sett dokumentären. Pierre Plantard hette fransmannen. Men sedan sägs det att orden ville att folk skulle tro att den är påhittad, just för att den ska hållas hemlig. I så fall har de ju uppenbarligen lyckats, i alla fall på dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2006 Men sedan sägs det att orden ville att folk skulle tro att den är påhittad, just för att den ska hållas hemlig. I så fall har de ju uppenbarligen lyckats, i alla fall på dig. Haha, om man fortsätter på det här kan saker och ting bli riktigt invecklade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2006 (redigerad) 1) Forskare tror att det är någon sorts underjordisk aktivitet i området som släpper ut stora mängder naturgas, vilket får vattnet att mista bärkraft => båtar sjunker. Kanske krashar plan av samma orsak. 2) Kolla på filmen "DaVinci koden" som gick på svt (finns på ThePirateBay), där får du alla av Dan Brown's teorier krossade Egen fundering ; Who Shot JFK? Jag har gjort ett arbete om denna fråga för ett tag sedan, och kom att tänka på det nu. Om det var Lee Harvey Oswald som sköt så var han tvungen att vara anlitad av t.ex. CIA, eftersom ekipaget som JFK åkte med ändrade sina planer i sista minuten (från den planerade, publicerade rutten). Om man kollar på filmen så ser man hur JFK först blir skjuten i ryggen, som går genom och tillslult träffar benet och framförvarande passagerare. Detta bevisar att skottet måste kommit bakifrån (från t.ex. Lee Harvey Oswald). Detta skott är inte det dödande, utan nästa skott är. Nästa skott sker efter en viss tid (X kan vi kalla tiden). Om det var Lee H. O. som sköt denna var han tvungen att haft två gevär, då geväret som användes laddades om på en tid som var längre än X. Kraniumet, som splittras av skottet, flyger bakåt, istället för framåt, vilket har skapat misstankar om att där skulle vara en andra person, på en gräskulle inte långt ifrån platsen. Vid händelsen rusade man dit och såg en bil snabbt köra iväg, men annars var det tomt. Även denna person var tvungen att känt till den oplanerade ändringen, vilket leder misstankarna mot att någon myndighet har planerat detta. Omständigheterna kring JFK, efter han blivit skjuten och körd till sjukhuset är minst sagt konstiga. Fastän hans huvud är delat mitt itu tar det läkarna drygt 20 minuter att konstatera detta. Även när man gjort detta får ingen annan än de läkarna som var med vid första titten se på kroppen; varpå man tror att det inte var JFK som faktiskt blev skjuten. Vad tror ni? Teorier om vilken det var som sköt JFK får man många av om man kollar på just filmen "JFK". Där har Oliver Stone tagit upp extremt mycket, men som sagt, inget mer än teorier. Det som fick mig att grubbla på att det var verkligen var Oswald som sköt alla skott, var när dom hade kollat och räknat hur många skott som sköts mot JFK:s ekipage och träffade, och dom kom fram till (har jag för mig) att Oswald måste skjutit 5 skott på 6 sekunder någonting. Och då är man väldigt, väldigt duktig skytt om man på 6 sekunder kan skjuta 5 skott,varav minst 2 träffade bra på JFK. För det är inte bara att skjuta med det vapen han använde, då det är bygel repeater och sådant, och därför tar det ett tag att ladda + sikta om igen. Men rätta mig om jag har fel angående antalet med skott och sånt! Var länge sen jag kollade upp det där nu. Redigerad 12 november, 2006 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.White Skrivet 12 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2006 Haha, om man fortsätter på det här kan saker och ting bli riktigt invecklade Indeed... Siana; det kanske bara var det dom ville få folk tro, och på så sätt behålla de värsta entauasterna (kan inte stava till det ordet ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 13 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2006 Ni som diskuterar JFK; här finns videon på när han skjuts: http://www.youtube.com/watch?v=COc0oeqkPjU Mycket nöje. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 13 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2006 Ni som diskuterar JFK; här finns videon på när han skjuts: http://www.youtube.com/watch?v=COc0oeqkPjU Mycket nöje. Det ser ut som om chaufören skjuter han Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 (redigerad) Vice. skrev: Stackars outbildade människa. Du som är obildad... Redigerad 19 maj, 2021 av Explosiv Anka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Du som är obildad... Det finns forskare som bevisats att de mängder judar som gasades är en helt orimlig siffra, och just nu så orkar jag faktiskt inte leta upp någon källa. Men jag förnekar inte förintelsen alls jag vet att det ägt rum och att nazistsvinen behandlade judarna som skit, men i den utsträckningen, tror jag inte på. Kan man inte kontrollera hur många som levde innan och efter förintelsen? Borde väl lösa de flesta tvister om antalet mördare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 (redigerad) skribb skrev: Kan man inte kontrollera hur många som levde innan och efter förintelsen? Borde väl lösa de flesta tvister om antalet mördare. . Redigerad 19 maj, 2021 av Explosiv Anka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.White Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Kan man inte kontrollera hur många som levde innan och efter förintelsen? Borde väl lösa de flesta tvister om antalet mördare. inte om hur många mördare, utan hur många mördade isådanafall. Hursomhelst; 5 miljoner judar är en otrolig siffra, men tänk dig att varje jude kanske slängde in 100-200 andra judar i ugnen varje dag, och detta pågick från 1939 (små-skaligt) till 1945 (storskaligt), det är 6 år.. 6 år = 365 * 6 = 2190 dagar. 2190 * 200 = 440 000 judar. Detta är endast vad EN jude skulle behandla om denne levde i alla sex åren (vilket de inte gjorde, men ändå). ni förstår magnituden av denna. Man får inte glömma bort att det var inte bara ausswitch och treblinka, utan det var många andra förintelseläger också.. Förbränningen pågick ju dygnet runt, och innan man kommit på att använda Zyklon-B så använde man koldioxid från tex portabla döds-bilar (de ledde avgaserna in i lastuttrymmet, fyllt med judar). De utförde även experiment med t.ex. sterelisering och röntgenstrålning, men även rasexperiment där de flådde judar och kokade deras ben rena.. Hemskt. ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 inte om hur många mördare, utan hur många mördade isådanafall. Hursomhelst; 5 miljoner judar är en otrolig siffra, men tänk dig att varje jude kanske slängde in 100-200 andra judar i ugnen varje dag, och detta pågick från 1939 (små-skaligt) till 1945 (storskaligt), det är 6 år.. 6 år = 365 * 6 = 2190 dagar. 2190 * 200 = 440 000 judar. Detta är endast vad EN jude skulle behandla om denne levde i alla sex åren (vilket de inte gjorde, men ändå). ni förstår magnituden av denna. Man får inte glömma bort att det var inte bara ausswitch och treblinka, utan det var många andra förintelseläger också.. Förbränningen pågick ju dygnet runt, och innan man kommit på att använda Zyklon-B så använde man koldioxid från tex portabla döds-bilar (de ledde avgaserna in i lastuttrymmet, fyllt med judar). De utförde även experiment med t.ex. sterelisering och röntgenstrålning, men även rasexperiment där de flådde judar och kokade deras ben rena.. Hemskt. ^^ Det kan dom ha. Det var judarna som gjorde så dinosaurierna dog ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 http://www.sannhistoria.org/modules.php?na...icle&sid=42 Vet inte om det är världens säkraste källa men ändå... Haha, härlig källa. Läs en bok istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Haha, härlig källa. Läs en bok istället Dom hänvisar till en rad forskare och författare på sidan... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Dom hänvisar till en rad forskare och författare på sidan... Inte i just den artikeln. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Inte i just den artikeln. Nää men han påstod ju att hela hemsidan var dravvel. Sen vill jag även klargöra att jag inte förnekar att förintelsen har hänt, jag har själv varit på ett koncentrationsläger och det var bland det värsta jag upplevt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 16 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2006 (redigerad) Är döden oändlig? Redigerad 16 november, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 16 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2006 1. Är döden oändlig? Totalt omöjlig att besvara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts