Jump to content

Konspirationer och Konspirationsteorier

Jacker
 Share

Recommended Posts

-_-

Såg filmen på skolan om Konspiration 58. Hon stängde av filmen precis i slutet så det där missade jag allt (att det var en bluff). Jag trodde redan att det var en bluff, men en del grejer verkar lite övertygande i filmen.

Men då jag såg det var det en sk temakväll på SVT och då sa dom efteråt, i studion att det var avsett för att luras.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

För att kunna genomdriva lagar som ger honom mer makt (Patriot Act)

Mjo, som en lite-version av när Riksdagshuset i Tyskland brändes ner.

Också sett filmen om Konspiration 58 i skolan. Men vi fick inte reda på att den var falsk förens vi diskuterat det en lång stund och hittat massa argument mot teorin.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag tycker är märkligt är just Darwins teori, om att människan skulle vara ett däggdjur ( :P:P:lol: ).

Man kan ju inte annat än skratta åt det, dock får väl folk leka att de vet hur allt ligger till med jordens skapande och

vad vi människor verkligen är för något.

Det finns dock ett enkelt svar på detta: Bibeln!

Sen har vi ju Israels president, eller premiärminister... Eller vem det nu var :wacko: ,

som påstår att Förintelsen aldrig ägt rum?

Hallå? Jorden anropar hjärnkonotret!

Själv är karl'n jude, men påstår att massmordet på 6 miljoner judar bara är påhitt!

Vars har alla hjärnceller tagit vägen?

Det finns tusen och ett bevis på att det verkligen ägt rum.

I synnerhet i Polen, där vi hittar koncentrationsläger som Auschwitz eller Treblinka!

Alla kläder, skor och allt finns fortfarande kvar i lägren, tomma behållare för gas,

aska, massgravar, etc.

Sedan har vi ju den polska juden Władysław Szpilman, som gav ut sin bok "Pianisten" (PL: Śmierć miasta).

Där han beskriver hur han överlevde kriget, och vad som hände med hans släkt, vänner, etc.

I stort sett SAMTLIGA hamnade i läger - och dog.

Han, Szpilman, var den ende överlevande i sin släkt (samtliga judar).

Finns mer bevis ändå.

Så, nä! Ta och skärp er grabbar, som påstår att det aldrig hänt - för det har det!

Mina släktingar i Polen drabbades dem med!

Men som tur var så klarade sig alla oskadda, utan att ha hamnat i läger eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag tycker är märkligt är just Darwins teori, om att människan skulle vara ett däggdjur ( :wacko::P:P ).

Man kan ju inte annat än skratta åt det, dock får väl folk leka att de vet hur allt ligger till med jordens skapande och

Ja, eller hur?

Helt sjukt! :lol::lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och även det där med "Da vinci koden" verkar lite knepigt. :wacko: Har dom egentligen några hållbara bevis för att det inte är som det beskrivs i boken/filmen? Men själv tror jag inte att det verkligen är så, att Da vinci var chef för "Prauíre de sion" eller vad det nu hette, och att Jesus verkligen hade en dotter... för det skulle vara... otroligt.

Jesus har aldrig funnits så det blir låte svårt att ha en dotter då.

Dan Brown som har skrivit boken har själv sagt i en intervju i progammet "Bullshit" på kanal 6 att mycket av de som står i boken inte alls är sant.

Vilket avsnitt? Jag minns inte att Brown någonsin varit med i Tjurprutt :P

Vad jag tycker är märkligt är just Darwins teori, om att människan skulle vara ett däggdjur ( :P:lol::lol: ).

Vart bor du någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jesus har aldrig funnits så det blir låte svårt att ha en dotter då.

Jesus som person har väl visst funnits? Det är ju från året han föddes som vi började räkna årtal, väl?

Däremot om han hade "Guda krafter" är ju diskutabelt. Jag tror det inte.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
Vad jag tycker är märkligt är just Darwins teori, om att människan skulle vara ett däggdjur ( :);):P ).

Det finns dock ett enkelt svar på detta: Bibeln!

Sen har vi ju Israels president, eller premiärminister... Eller vem det nu var :D ,

som påstår att Förintelsen aldrig ägt rum?

Hallå? Jorden anropar hjärnkonotret!

Själv är karl'n jude, men påstår att massmordet på 6 miljoner judar bara är påhitt!

Vars har alla hjärnceller tagit vägen?

Det finns tusen och ett bevis på att det verkligen ägt rum.

I synnerhet i Polen, där vi hittar koncentrationsläger som Auschwitz eller Treblinka!

Alla kläder, skor och allt finns fortfarande kvar i lägren, tomma behållare för gas,

aska, massgravar, etc.

Sedan har vi ju den polska juden Władysław Szpilman, som gav ut sin bok "Pianisten" (PL: Śmierć miasta).

Där han beskriver hur han överlevde kriget, och vad som hände med hans släkt, vänner, etc.

I stort sett SAMTLIGA hamnade i läger - och dog.

Han, Szpilman, var den ende överlevande i sin släkt (samtliga judar).

Finns mer bevis ändå.

Så, nä! Ta och skärp er grabbar, som påstår att det aldrig hänt - för det har det!

Mina släktingar i Polen drabbades dem med!

Men som tur var så klarade sig alla oskadda, utan att ha hamnat i läger eller något.

Jag tror inte heller "förintelsen" gick till på det sätts som det sägs idag, ja självfallet fanns det arbetsläger, tvivlar inte heller på att det mördades judar där heller, men tror däremot inte i den utsträckning det påstås och inte heller att det var systematiska mord på det sätt det påstås...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något jag tycker verkar väldigt märkligt är det där stället "Bermuda-triangeln."

Vad är det som händer där egentligen, när båtar och flygplan försvinner spårlöst? Jag har en liten aning om att det är som endel säger, att det är något konstigt med magnetfältet där, så att vattenytan inte får någon sån där "spänning" så att båtar sjunker som en sten, Och lika med flygplanen, då dom bara faller ned för luften som en sten.

Eller är det ryssarna?

Ingen verkar egentligen veta... :wub:

Och även det där med "Da vinci koden" verkar lite knepigt. :wub: Har dom egentligen några hållbara bevis för att det inte är som det beskrivs i boken/filmen? Men själv tror jag inte att det verkligen är så, att Da vinci var chef för "Prauíre de sion" eller vad det nu hette, och att Jesus verkligen hade en dotter... för det skulle vara... otroligt.

1) Forskare tror att det är någon sorts underjordisk aktivitet i området som släpper ut stora mängder naturgas, vilket får vattnet att mista bärkraft => båtar sjunker.

Kanske krashar plan av samma orsak.

2) Kolla på filmen "DaVinci koden" som gick på svt (finns på ThePirateBay), där får du alla av Dan Brown's teorier krossade :D

Egen fundering ;

Who Shot JFK?

Jag har gjort ett arbete om denna fråga för ett tag sedan, och kom att tänka på det nu.

Om det var Lee Harvey Oswald som sköt så var han tvungen att vara anlitad av t.ex. CIA, eftersom ekipaget som JFK åkte med ändrade sina planer i sista minuten (från den planerade, publicerade rutten).

Om man kollar på filmen så ser man hur JFK först blir skjuten i ryggen, som går genom och tillslult träffar benet och framförvarande passagerare. Detta bevisar att skottet måste kommit bakifrån (från t.ex. Lee Harvey Oswald).

Detta skott är inte det dödande, utan nästa skott är.

Nästa skott sker efter en viss tid (X kan vi kalla tiden). Om det var Lee H. O. som sköt denna var han tvungen att haft två gevär, då geväret som användes laddades om på en tid som var längre än X.

Kraniumet, som splittras av skottet, flyger bakåt, istället för framåt, vilket har skapat misstankar om att där skulle vara en andra person, på en gräskulle inte långt ifrån platsen.

Vid händelsen rusade man dit och såg en bil snabbt köra iväg, men annars var det tomt.

Även denna person var tvungen att känt till den oplanerade ändringen, vilket leder misstankarna mot att någon myndighet har planerat detta.

Omständigheterna kring JFK, efter han blivit skjuten och körd till sjukhuset är minst sagt konstiga. Fastän hans huvud är delat mitt itu tar det läkarna drygt 20 minuter att konstatera detta. Även när man gjort detta får ingen annan än de läkarna som var med vid första titten se på kroppen; varpå man tror att det inte var JFK som faktiskt blev skjuten.

Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående det sista så finns det, vad jag vet, bevis för att JFK dog. Sitter dock inte på dem själv, men det går väl att hitta.

Jag såg en film förra sommaren om mordet på JFK (kommer inte ihåg vad den heter) och var tydligen baserad på en sann historia. Handlade om en journalist som kom i kontakt med en man som påstod sig ha skjutit Kenndy på uppdrag av regeringen, eller om det var CIA. Filmen var filmad som en dokumentär, med en handkamera av huvudpersonen. Hursomhelst påstod mannen att regeringen/CIA utsett en grupp med marinsoldater som skulle mörda Kennedy, och han var en av skyttarna. Det var inte direkt en bra film, men helklart intressant. Synd att jag inte kommer ihåg namnet, skulle vara kul att ta reda på hurpass sanningsbaserad filmen är. För i filmen händer det en del grejer som tyder på att nåt är lurt med det hela...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte heller "förintelsen" gick till på det sätts som det sägs idag, ja självfallet fanns det arbetsläger, tvivlar inte heller på att det mördades judar där heller, men tror däremot inte i den utsträckning det påstås och inte heller att det var systematiska mord på det sätt det påstås...

Stackars outbildade människa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2) Kolla på filmen "DaVinci koden" som gick på svt (finns på ThePirateBay), där får du alla av Dan Brown's teorier krossade :ermm:

Saken är den, att det finns både för- och emot- teorier överallt. Och när man läser dem blir man oftast mycket övertygad om att det man läser stämmer. Först tror man på boken. Sen ser man dokumentären, så tror man på den. Sedan läser man en för- teori och byter åsikt.

Här är förstasidan ur da Vinci- koden - Den illustrerade verisionen.

Prieuré de Sion - en hemlig europeisk organisation grundad år 1099 - finns på riktigt. År 1975 upptäckte man på Bibliothèque Nationale i Paris pergamentdokument som blivit kända som Les dossiers secrets i vilka flera medlemmar av Prieurén namges, däribland Isaac Newton, Botticelli, Victor Hugo och Leonardo da Vinci.

Opus Dei är en djupt gudfruktig katolsk organisation, sanktionerad av Vatikanen. På senare tid har organisationen blivit omdebatterad efter rapporter om hjärntvätt, tvång och farlig kroppslig späkning. Opus Dei har just färdigstellt ett nytt högkvarter på 243 Lexington Avenue i New York till en kostnad av fyrtiosju miljoner dollar.

Alla beskrivningar av konstverk, arkitektoniska verk, dokument och hemliga ritualer i romanen överensstämmer med verkligheten.

Ska tilläggas, jag tror emot Dan Browns teori. Men jag vill bara visa att bara för att en dokumentär säger emot en teori, behöver inte dokumentären ha rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1) Forskare tror att det är någon sorts underjordisk aktivitet i området som släpper ut stora mängder naturgas, vilket får vattnet att mista bärkraft => båtar sjunker.

Kanske krashar plan av samma orsak.

2) Kolla på filmen "DaVinci koden" som gick på svt (finns på ThePirateBay), där får du alla av Dan Brown's teorier krossade :ermm:

Egen fundering ;

Who Shot JFK?

Jag har gjort ett arbete om denna fråga för ett tag sedan, och kom att tänka på det nu.

Om det var Lee Harvey Oswald som sköt så var han tvungen att vara anlitad av t.ex. CIA, eftersom ekipaget som JFK åkte med ändrade sina planer i sista minuten (från den planerade, publicerade rutten).

Om man kollar på filmen så ser man hur JFK först blir skjuten i ryggen, som går genom och tillslult träffar benet och framförvarande passagerare. Detta bevisar att skottet måste kommit bakifrån (från t.ex. Lee Harvey Oswald).

Detta skott är inte det dödande, utan nästa skott är.

Nästa skott sker efter en viss tid (X kan vi kalla tiden). Om det var Lee H. O. som sköt denna var han tvungen att haft två gevär, då geväret som användes laddades om på en tid som var längre än X.

Kraniumet, som splittras av skottet, flyger bakåt, istället för framåt, vilket har skapat misstankar om att där skulle vara en andra person, på en gräskulle inte långt ifrån platsen.

Vid händelsen rusade man dit och såg en bil snabbt köra iväg, men annars var det tomt.

Även denna person var tvungen att känt till den oplanerade ändringen, vilket leder misstankarna mot att någon myndighet har planerat detta.

Omständigheterna kring JFK, efter han blivit skjuten och körd till sjukhuset är minst sagt konstiga. Fastän hans huvud är delat mitt itu tar det läkarna drygt 20 minuter att konstatera detta. Även när man gjort detta får ingen annan än de läkarna som var med vid första titten se på kroppen; varpå man tror att det inte var JFK som faktiskt blev skjuten.

Vad tror ni?

Det där med att hans huvud trillar åt ett annat håll är motbevisat.

detta är luddigt förklarat men kulan kommer in i kraniet nästan utan motstånd. right?

den kommer därför ut ur kraniet nästan utan motstånd. right?

den drar med sig jävla massa hjärnköttfärs som fungerar som en thruster. right?

förklarat.

Redigerad av swat
Länk till kommentar
Dela på andra sidor