Cortez Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Lik-Sang, ett känt företag lokaliserat i Hong-Kong, har blivit stämda av Sony. Varför? De importerade PSP till Europa, och planerade att göra det samma med PS3:an. Förutom det, så har Sony varnat alla för att importera PS3:an till Europa. På grund av rättegången tvingas nu Lik-Sang att stänga ner för gott. http://www.lik-sang.com/news.php?artc=3901 Bra där Sony, stäng ner folk som säljer era produkter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Lik-Sang, ett känt företag lokaliserat i Hong-Kong, har blivit stämda av Sony. Varför? De importerade PSP till Europa, och planerade att göra det samma med PS3:an. Förutom det, så har Sony varnat alla för att importera PS3:an till Europa. På grund av rättegången tvingas nu Lik-Sang att stänga ner för gott. http://www.lik-sang.com/news.php?artc=3901 Bra där Sony, stäng ner folk som säljer era produkter. Duktigt! Jag håller mig till Xbox/Xbox 360 trotts allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Lik-Sang, ett känt företag lokaliserat i Hong-Kong, har blivit stämda av Sony. Varför? De importerade PSP till Europa, och planerade att göra det samma med PS3:an. Förutom det, så har Sony varnat alla för att importera PS3:an till Europa. På grund av rättegången tvingas nu Lik-Sang att stänga ner för gott. http://www.lik-sang.com/news.php?artc=3901 Bra där Sony, stäng ner folk som säljer era produkter. Läste på FZ innan att Sony inte låter någon i europa importera PS3. Undra vad Sony tänker med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 (redigerad) Läste på FZ innan att Sony inte låter någon i europa importera PS3. Undra vad Sony tänker med. Dom vill ha peningar... Dom är ju snålare än JvA FFS! Redigerad 24 oktober, 2006 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 ENDA stället som var bra att importera ifrån. varför måste dem stänga bara för att dom gjorde en sån skitgrej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Inte för att jag brukar köpa importerade grejer, men det hela låter dåligt, blir nog hellre en XB360, om jag nånsin köper någon av "grafik-konsollerna". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Har aldrig importerat men jag börjar bli tveksam till vad Sony håller på med. Dom vill inte att folk ska importera deras spel, vad exakt tjänar dom på det? Dom får väl betalt för de produkterna som säljs? Får import-företaget som säljer varan en del av förtjänsten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Har aldrig importerat men jag börjar bli tveksam till vad Sony håller på med. Dom vill inte att folk ska importera deras spel, vad exakt tjänar dom på det? Dom får väl betalt för de produkterna som säljs? Får import-företaget som säljer varan en del av förtjänsten? Dom tjänar kanske mer om dom säljer det i europa?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 (redigerad) Sony har svarat! Sony denies responsibility for closure of Lik-Sang Accuses retailer of "sour grapes" In a statement issued to GamesIndustry.biz, Sony has denied any responsibility for the closure of Lik-Sang - accusing the online retailer of "sour grapes". The statement begins by observing that Sony Computer Entertainment has successfully sued Pacific Game Technology, which uses Lik-Sang as one of its trading names, for infringing intellectual property rights. "Lik-Sang did not contest this case (i.e. they did not turn up and therefore incurred no legal costs). We have been awarded substantial costs against Lik-Sang which have not been paid," the statement claims. "We would therefore strongly deny that our actions have had anything to do with this website closing (we assume the legal entity is still trading), and would suggest that this release is sour grapes on behalf of Lik-Sang which is aimed to belittle Sony Computer Entertainment and the British judicial system that found against them." Earlier today, Lik-Sang announced it was going out of business, citing a series of lawsuits filed by Sony as the reason for the closure. The retailer also alleged that several SCE executives purchased import PSP hardware and software on its website. Sony responded, "The purchasing of PSP consoles by SCE employees would be for investigatory purposes. We would also like to express our surprise at a company releasing personal information about its consumers, as this is contrary to data protection principles around the world." Konstigt att dom gått i konkurs pga. Sony när dom inte ens betalat ut några pengar till dom. Och att dom sen bryter lagen genom att avslöja kunder i syfte med att skada dom är bara löjligt. Dock ser jag ingen anledning till att Lik-Sang skulle ljuga. Kanske vill göra sig själv till martyrer, vilket låter bättre än att dom gått i konkurs pga. av dom har dålig ekonomi? Humbug, jag vet inte vad jag ska tro. Redigerad 24 oktober, 2006 av RadiuZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Läste på FZ innan att Sony inte låter någon i europa importera PS3. Undra vad Sony tänker med. Dom tänker med hjärnan! Höhe. Yeaaaaah! Fan för Sony. Länge leve MS Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 *klappar med händerna* Bra gjort Sony! Bra gjort.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 25 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2006 Men japanska 360 spel får de väl fortfarande sälja? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 25 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2006 Men japanska 360 spel får de väl fortfarande sälja? De har gått i konkurs, de kan inte sälja något. Jag väntar med att kasta förbannelser på Sony eftersom det uppenbarligen finns konstiga aspekter runt konkursen. Hur kan de gå i konkurs när de inte betalat något till Sony? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 25 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2006 Verkar som japanerna är sura på varandra, eller så missförstår man varandra. Men det är ju såhär, vissa perssoner kan ju inte sammarbeta med varandra utan att börja bråka, fast löjligt ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 25 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2006 De har gått i konkurs, de kan inte sälja något. Jag väntar med att kasta förbannelser på Sony eftersom det uppenbarligen finns konstiga aspekter runt konkursen. Hur kan de gå i konkurs när de inte betalat något till Sony? En gissning kanske: Tex. att 70% av deras inkomster kommer från sony grejer. Då är inte ekonomin hållbar om de bara har 30% kvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 25 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2006 Dom tänker med hjärnan! Höhe. Yeaaaaah! Fan för Sony. Länge leve MS Jag tvivlar på att dom använder hjärnan dessvärre. Men sure, GO MS! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 26 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2006 Detta har fått mig att bojkotta Sony och alla deras prudukter dom närmaste månaderna. Fyfan, Lik-Sang hade ju allt. :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts