Jump to content

Snygga tjejer och killar!

VickeX
 Share

Recommended Posts

Jag kan upplysa att hon inte alls såg ut som en gris. Jävligt onödigt av Weener att skriva så om en tjej som har ett helt normalt utseende. Det är därför sånna här trådar precis som herrtidningarna Slitz, FHM, liknande inte bör läsas eller köpas. Skev kvinnosyn.

Håller med, fast å andra sidan: hur många på detta forum tror är vuxna och har flickvän?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte på något som jag kan komma på :)

Jag menar att en stor majoritet av alla meddlemar på detta forum är i 14 - 16 års åldern, sitter mest vid datorn hela dagarna och har i stort sett bara sett photoshoppade versioner av kvinnokroppar. Så när det väl kommer en helt oredigerad bild på en helt vanlig kvinna är det klart att folk skriker av skräck. Hade det varit ett forum där bara gifta 30+ män hängt hade det nog inte blivit så stora reaktioner på en bild där kvinnan inte är absolut drömlikt perfekt (eftersom såna inte existerar).

Jag menar inte att det är bra om det är så du/ni tror.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menar att en stor majoritet av alla meddlemar på detta forum är i 14 - 16 års åldern, sitter mest vid datorn hela dagarna och har i stort sett bara sett photoshoppade versioner av kvinnokroppar. Så när det väl kommer en helt oredigerad bild på en helt vanlig kvinna är det klart att folk skriker av skräck. Hade det varit ett forum där bara gifta 30+ män hängt hade det nog inte blivit så stora reaktioner på en bild där kvinnan inte är absolut drömlikt perfekt (eftersom såna inte existerar).

Jag menar inte att det är bra om det är så du/ni tror.

Så, du menar att de som är vuxna / har flickvän inte har skev kvinnosyn..

Du menar att majoriteten på forumet har skevkvinnosyn, eftersom man sitter vid dator så mycket (vilket självklart innebär porr samt snyggast.se?)

Plus att det inte finns personer som är perfekta (fysiskt sett) ?

eller ?

nu ska jag gå å skära mig....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så, du menar att de som är vuxna / har flickvän inte har skev kvinnosyn..

Du menar att majoriteten på forumet har skevkvinnosyn, eftersom man sitter vid dator så mycket (vilket självklart innebär porr samt snyggast.se?)

Plus att det inte finns personer som är perfekta (fysiskt sett) ?

eller ?

nu ska jag gå å skära mig....

Ja, inprincip. I en tråd där det postas en massa perfekta brudar av folk som aldrig ser brudar är det speciellt chockerande med en vanlig brud. Detta är inte en attack mot meddlemarna eller så, jag säger bara som det mer eller mindre är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om vi säger såhär då, 10-poängare existerar inte.

Klart det gör.

Ja, inprincip. I en tråd där det postas en massa perfekta brudar av folk som aldrig ser brudar är det speciellt chockerande med en vanlig brud. Detta är inte en attack mot meddlemarna eller så, jag säger bara som det mer eller mindre är.

Söt Generalisering.

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jacker, du har rätt i det du säger. Gtasajten känns dock lite mognare än så, och jag tror faktiskt de flesta fattar att alla modeller retuscheras. Det finns dock en hel uppsjö med CS-forum och privattracker-forum där ute, och DÄR stämmer det du beskrev in riktigt bra.

Ja, men just i en sånhär tråd är den mentaliteten inte sen fram heller.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nämn en.

Tänk då på att en tiopoängare inte bara gäller utseende utan även sätt och personlighet. Men nu snackade ni kanske bara om utseendet och då var det fel av mig att slänga in ett så kort inlägg, jag borde talat om allt från början så att säga.

Ska jag nämna nån du tycker är en 10poängare?

Det är ju en smak sak, dessutom är det bara fysiskt. I alla fall i den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska jag nämna nån du tycker är en 10poängare?

Det är ju en smak sak, dessutom är det bara fysiskt. I alla fall i den här tråden.

Nej, en som du tycker är.

Okej, visst. Det går bara att bedöma fysiskt, så det är ju ingen större idé. Men släng upp något som du tycker är snyggt så har vi en start i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jacker, du har rätt i det du säger. Gtasajten känns dock lite mognare än så, och jag tror faktiskt de flesta fattar att alla modeller retuscheras.

Även om man förstår att modeller retuscheras betyder inte det att man inte gör det retuscherade idealet till sitt ideal, sin kvinnosyn. Sure, man inser, och vet att halva jordens befolkning består av till stor del 'vanliga' tjejer, men man kommer ändå att tycka att de är fula, då de inte överensstämmer med det retuscherade idealet som man indoktrinerats med sedan man upptäckte Internet.

Ännu värre är det för tjejer, som måste leva upp till det. Och det ska börjas tidigt! Usch, säger jag bara.

Edit: Jag förnekar inte att det finns manliga ideal som inte är lätta att leva upp till, bara så att ni vet.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor