Jump to content

Polisens nya motorcyklar.

SlewME
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kan ju inte gemföra USA med Sverige. Du får ju ta Europa mot USA.

Nej, tycker inte jag.

Jag qouta ett inlägg ifrån Ceone, där han beskrev deras situtation, USA är ett land. Sverige likaså, därför jämförde jag USA med Sverige, för hade vi haft 300 miljoner invånare, hade vi nog också haft fler helikoptrar.

Sen är faktiskt Europa inget land, så jag tycker inte man ska jämföra det så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har läst att timkostnaden för en privathelikopter är ca 7000 kr, varför så mycket mer med polishelikopter? Engångskostnader måste ju vara dyrare pga deras avancerade utrustning, men timkostnaden begriper jag inte.

En polishelikopter är väl många gånger dyrare än en privat, med all utrustning ock skit. Sen kostar väl resurser en hel del också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tvärt om, polisen brukar ha rabatt. Polisen har vad jag vet i alla fall rabatt på shell med deras bilar och mcs.
Exakt, de har ju köptvång så nåt annat vore ju märkligt.

Utrustningen är dyr, ja. I de där 15 000/timman (eller vad det var) så är ju självklart all utrustning inräknad.
Men hur kan det vara timkostnad på något som inte förbrukas? Sliter elen som går genom apparaterna på apparaterna, eller? :ermm:
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg nu sist i förra veckan en sån här polsi motorcykel vid vår skola.

Bara bra tycker jag, då kan de stoppa alla fartdårar+ de på mopder som leker att det är coola för att de har kört ifrån polisen.

Håller med... De stör mig något så otroligt.

De går bara runt och skryter...

"Ja, jag har minsann kört ifrån snuten!"

"jag snörde hjälmen, for in i skogen och blev av med snutj*veln!"

... bla bla bla... Tröttnar de aldrig med sitt överdrivna tjat om att köra ifrån polisen?

Vi ska minsann vara glada att vi har en så bra polisstyrka som vi har i Sverige.

Trots att de är så underbemannade så tycker jag de sköter sig exemplariskt!

Tacka vet jag Moderaternas idé att utöka kåren med.. var det 3200 poliser till?

Jag har själv, som vissa förmodligen lagt märke till med nick och lite annat, ett brinnande

polisintresse och jag är mycket positivt inställd till de nya motorcyklarna.

Allt från mig!

Slut, kom!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar den hyfsat nya helikoptern som patrolerar runt över hela Göteborg.. ser den nästan varge dag..

Den har en jätte bra kamera som kan zooma in och ta kort på bilnummer och sådant..

Desutom är den mycket tyst.. den har inbyggd sjärtpropeller.

http://www.polisen.se/inter/mediacache/434...pter_300dpi.jpg

Tror det e den^^ ser ut att vara där min buss åker på morgonen..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den jäkligt stora skillnaden är att en polishelikopter inte tar betalt. :P

Vem skulle tjäna på att helikoptern är dyr per timme? Bolaget som tillverkar den får ju bara en engångskostnad, plus kanske reservdelar. Service sköter de själva, eller nån annan firma. Resten är det skattebetalrna som står för, så jag begriper inte parallellen med en avancerad snickare. Den enda kostnaden som jag kan se är tidsrelaterad är mängden bränsle som går åt.

Najs helikopter! Skulle bli jagad av den där med äran i behåll, kan jag säga. Futuristisk, respektingivande. :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar den hyfsat nya helikoptern som patrolerar runt över hela Göteborg.. ser den nästan varge dag..

Den har en jätte bra kamera som kan zooma in och ta kort på bilnummer och sådant..

Desutom är den mycket tyst.. den har inbyggd sjärtpropeller.

http://www.polisen.se/inter/mediacache/434...pter_300dpi.jpg

Tror det e den^^ ser ut att vara där min buss åker på morgonen..

Ser ingen skillnad på den där och polisens andra :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ingen skillnad på den där och polisens andra :wacko:

Jämför den bilden med den här:

vilse9_788925_0.jpg

Hittade den efter lite googling på en sida där de hade ett fint syftningsfel:

Kramkalas ...pappa till 7-åringen vars fru varit vilse sluter upp och bär sonen ...

Btw: Hur lång tid tar det för en helikopter att starta och flyga iväg, från nyckelvridning till lyft? Och att stanna rotorbladen? Har haft lite diskussion med brorsan om detta.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor