Cyper Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 (redigerad) Jag köpte scareface från 1932 igår, svartvit alltså, och jag märkte hur jädrans mycket som var taget från den filmen till Al Pacino's Scareface film. Det är en ripoff?! Huvudpersone heter även Antonio 'Tony' Camonte. **SPOILER VARNING** * ' * ** ** * ** * * * ' * * * ******* ** * * * * * * * * * * * * * * * ***SPOLIER*******SPOLIER*******SPOLIER*******SPOLIER*******SPOLIER*******SPOLIER**** -Han har ett ärr på kinden. -Han blir en stor gangster. -Han ''snor'' sin boss flickvän. - han flörtar som ett tok med denna kvinna. -Hans boss ger några gangstrar order om att döda honom. -Han överlever. -Han går till sin boss med trasiga och tilltuffsade kläder. - Hans boss är vek, och säger att han kan få ''Poppy'' (hans flickvän) -Han dödar sin boss. -Han får sin boss flickvän. -Utanför hans fönster vid hans hus finns det en lysande skylt där det står ''The world is yours'' -Han låter inte sin syster vara tillsammans med någon kille. -Han slår till sin syster. -Han ger en stor summa pengar till sin syster och säger att hon ska göra något roligt med dom. -Hans hus blir omringat av poliser, och han skjuter ner dom från ett fönster. -Han har en garderob med massor av vapen. -Han syster blir dödad. -Han blir dödad. EDIT: FInns även andra likheter och repliker. Redigerad 22 oktober, 2006 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Det är väldigt många gamla filmer som har fått remakes. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Det kan ju bero på att det är en remake, som Boomer sa. Och Scarface, för i helvete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Aldrig hört talas om remakes? Jisses. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 OMFG! På Scarface (1983s version) är det ju till och med en dokumentär (fast kort då) om att den är inspirerad av den gamla. SRSLY! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Ofattbart komiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 23 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2006 Har sett scareface filme från åttiotalet, visste inte alls att det var en remake, trodde nämligen att inte så många visste det här visste det själv heller. Trodde att det var helt olika filmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 23 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2006 Scarface... Inte Scareface! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 23 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2006 Scarface... Inte Scareface! Efter ett år uptäcker jag felet. Scare.. för mig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 23 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2006 Efter ett år uptäcker jag felet. Scare.. för mig själv. Och sen går du och slår sönder en vägg? Har inte sett Scarface filmerna, men funderar på att tanka bilen sen kolla på den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 24 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Och sen går du och slår sönder en vägg? Har inte sett Scarface filmerna, men funderar på att tanka bilen sen kolla på den Har inte slaget sönder något på länge..Ja, förutom in knoge. Scarface med Al Pacino från 80-talet är den bästa och det är verkligen värt att lägga ut pengar på. Du kommer knappast att ångra dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Finns "say hello to my little friend" repliken med i filmen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 24 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Finns "say hello to my little friend" repliken med i filmen? Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 24 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2006 Har inte slaget sönder något på länge..Ja, förutom in knoge. Scarface med Al Pacino från 80-talet är den bästa och det är verkligen värt att lägga ut pengar på. Du kommer knappast att ångra dig. Och vad slog du sönder med knogen när den sprack? Ska snart skaffa Scarface filmen, kanske till någon tråkig helg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 25 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2006 Och vad slog du sönder med knogen när den sprack? Ska snart skaffa Scarface filmen, kanske till någon tråkig helg Det enda jag slog sönder var min knoge. Slog mot ett lås på en skåp efter en missad lunch och en misslyckad lektion. Aja, köp filmen. Den är runt tre timmar så den är hyffsat så lång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 25 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2006 tanka bilen sen kolla på den Drive-in-bio? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 25 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2006 Står han utanför sitt kontor och skjuter och sen blir skjuten av en hagel bössa i den gamla filmen också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 25 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2006 Står han utanför sitt kontor och skjuter och sen blir skjuten av en hagel bössa i den gamla filmen också? Jag har för mig att han springer ut i gatan och blir nedskjuten i en extremt larvig scen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 25 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2006 Jag har för mig att han springer ut i gatan och blir nedskjuten i en extremt larvig scen. Affirmative! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts