Jump to content

Polis- ingripande mot strejk

Jacker
 Share

Recommended Posts

Polisen har all rätt att agera på det sättet.

Aktivister försöker alltid måla upp polisen som förtryckare som använder övervåld mot allt och alla, vilket inte är fallet.

Dom menar att dom får strejka, vilket alla får, men man får inte barrikera sig eller förhindra arbetet för det man strejkar för. Vilket dom gjorde, då ingen kunde ta sig in eller ut ur byggnaden.

Polisen ber dom att själva flytta på sig, och när ingen lyssnar så finns det inget annat att göra än att bruka våld, våld i den bemärkelsen "dra i en person".

Deras misshandel som dom snackar om ser jag ingenstans i videon, om du väl har blivigt anhållen, så får dom bruka våld mot dig om du försöker fly. Och om som flera av fallena på filmen, bara lägger sig på marken, så finns det inget annat att göra än att släpa personen från platsen.

Pepparsprayen var bara en liten del som fick smaka på. Det är svårare än man tror att få bort en person som men hela sin kraft håller fast i något, som i sin tur håller fast i personen. När du får pepparspray i ögonen så gör det så jävla ont så du kommer att släppa pga. smärtan, som inte är livshotande.

Aktivisterna var riktiga idioter i filmen, som provicerade poliserna, så jag är till 100% på polisens sida i detta ärende iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Himmla gnällande på svenska polisen hela tiden. Hade detta varit i Italien, hade de skjutit ner dem med vattenkanoner utan att ens försöka prata med dem först.

Svenska polisen agerade hur lungt och försiktigt som helst. De klubbade inte folk med batonger, utan drog bara bort dem utan att betee sig fel. Sköte det hela mycket bra tycker jag.

Sen är ju frågan vad de demonstrerade mot, de fick ju inte sparken, de blev omplacerade...!?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer alltid att finnas anarkister och as i våras samhälle. Dessa personer tycker inte att polis och regering ska få ingripa vid eventuella händelser, de vill att polisen ska titta på. Att kalla detta övervåld är ju ganska patetiskt. Allt poliserna gör är fascism och övervåld helatiden. Gå och hitta ett fritidsintresse istället.

Om AFA och liknande terrorgrupper kallar detta för fascism så tycker jag att man ska hänga med på samhällskunskapslektionerna. Detta är befogat våld, går det inte att resonera med folk så får man helt enkelt ta till andra medel och i detta fall våld. Poliserna uppmanade packet att flytta på sig - utan resultat. Hade detta varit tyskland så hade man kört dit en vattenkanon och tagit alla i ett svep, som på ett äventyrsbad :D

Denna strejk var i princip helt onödig, de stod där för att en person hade fått sparken från jobbet, det är ju nu man förstår varför hon fick sparken. Hon var förmodligen ett riktigt "pain in the ass" och ett as.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt klart lite övervåld, men de måste ju få bort dem på någotsätt och jag tvivlar på

det dom gjorde var lagligt.

Var fan ser du det övervåldet?

Har sett ingripanden som är 10 gånger värre.

Dom användre OC-sprayen, ja! Men hur många gånger sa dom inte att dom skulle använda den om dom inte släppte?

Nu säger jag inte att det var just det du pekade på, bara ett klargörande.

Klart som fan det var olagligt, man får inte blockera dörrar och ingångar så.

Hade dom bara stått utanför utan att blockera något och protesterat så hade det inte varit någon fråga om att det skulle vara olagligt, nja, om dom inte hade haft tillstånd vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var fan ser du det övervåldet?

Har sett ingripanden som är 10 gånger värre.

Dom användre OC-sprayen, ja! Men hur många gånger sa dom inte att dom skulle använda den om dom inte släppte?

Nu säger jag inte att det var just det du pekade på, bara ett klargörande.

Klart som fan det var olagligt, man får inte blockera dörrar och ingångar så.

Hade dom bara stått utanför utan att blockera något och protesterat så hade det inte varit någon fråga om att det skulle vara olagligt, nja, om dom inte hade haft tillstånd vill säga.

Men jag sa LITE, dsv, rycka bort dem lite klumpigt och använda sprayen.

Och det andra du skriver håller jag helt med om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ska dom inte använda sprayen? dom lär ju knappast få dom att släppa annars. Dessutom så använder dom ju itne sprayen på alla, utan bara på dom som verkligen inte släpper.

btw: hunden är helt jävla sjuk...gah! man hör ju itne!

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha, du är bara en liten sympatisör.

Vadå rycka klumpigt? Ska polisen behöva ha läkare med sig som berättar hur man får och inte får dra bort en person för att "skada" deras armar?

Är en person så jävla dum, och inte släpper så klart att man drar så svetten lackar. Inte fan tar du hänsyn till om någon får ont i sin arm, när personen vägrar att släppa. Det är självförvållat. Dom som höll kvar personerna som polisen drog i gjorde mer skada än poliserna själva.

Jävla anarkistjävlar. Får sån lust att vara på plats och bara sparka ner en hel drös, när dom är så jävla idiotiska och uppkäftiga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor