Jacker Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Från i sommras... Vårdanställda (?) genomför en blockad mot stadsdelsförvaltningen i Malmö. Strejken är tillför att få arbetsgivaren att återanställa två sparkade. Del 1 Del 2 Min fråga är: Vilken sida hade lagen med sig, dem verkade inte vara överens om det i filmen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Polisen tror jag. Men jag är inte så insatt i lagen. Filmen var ganska underhållande. Jag tyckte tjejen i del2 som började skrika och sprattla på marken var rolig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Polisen har all rätt att agera på det sättet. Aktivister försöker alltid måla upp polisen som förtryckare som använder övervåld mot allt och alla, vilket inte är fallet. Dom menar att dom får strejka, vilket alla får, men man får inte barrikera sig eller förhindra arbetet för det man strejkar för. Vilket dom gjorde, då ingen kunde ta sig in eller ut ur byggnaden. Polisen ber dom att själva flytta på sig, och när ingen lyssnar så finns det inget annat att göra än att bruka våld, våld i den bemärkelsen "dra i en person". Deras misshandel som dom snackar om ser jag ingenstans i videon, om du väl har blivigt anhållen, så får dom bruka våld mot dig om du försöker fly. Och om som flera av fallena på filmen, bara lägger sig på marken, så finns det inget annat att göra än att släpa personen från platsen. Pepparsprayen var bara en liten del som fick smaka på. Det är svårare än man tror att få bort en person som men hela sin kraft håller fast i något, som i sin tur håller fast i personen. När du får pepparspray i ögonen så gör det så jävla ont så du kommer att släppa pga. smärtan, som inte är livshotande. Aktivisterna var riktiga idioter i filmen, som provicerade poliserna, så jag är till 100% på polisens sida i detta ärende iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Wow vilken blåst tjej BOT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 (redigerad) blabla jak er snell hest. håller med om att det knappt var våld överhuvudtaget. gillar killen som sa -:eyy jag backade! Redigerad 22 oktober, 2006 av swat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Himmla gnällande på svenska polisen hela tiden. Hade detta varit i Italien, hade de skjutit ner dem med vattenkanoner utan att ens försöka prata med dem först. Svenska polisen agerade hur lungt och försiktigt som helst. De klubbade inte folk med batonger, utan drog bara bort dem utan att betee sig fel. Sköte det hela mycket bra tycker jag. Sen är ju frågan vad de demonstrerade mot, de fick ju inte sparken, de blev omplacerade...!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 (redigerad) Jag blir mer sur på strejkarna än på poliserna. Strejkmänniskorna får skylla sig själva när dom beter sig som svin och är löjliga. Jävla töntar. Den sprattlande tjejen borde förövrigt skjutas, jävla särbarn. Redigerad 22 oktober, 2006 av Weener Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Staaackars syndikalistpatrask. :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Vad fan är det som låter i bakgrunden? Låter som en muterad fiskmås. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Helt korrekt agerande från polisens sida. Lät min far titta på filmen(erna), och enligt honom är det ett regelrätt agerande från polisen. En sak ska dom vara medvetna om, dom fick mer än en chans att flytta på sig, alla poliser är inte så snälla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Vad fan är det som låter i bakgrunden? Låter som en muterad fiskmås. Tror det var polishunden. Den var nog sugen på att tugga demonstranter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Helt klart lite övervåld, men de måste ju få bort dem på någotsätt och jag tvivlar på det dom gjorde var lagligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 (redigerad) Helt nödvändigt tycker jag då.Finns många länder som skulle tagit till mycket hårdare metoder för att få bort dem här.Och förresten hunden låter som den har fått orgasm,är det så i del2 också? Edit: Nehe,hundrackan har orgasm i 2:an också. MUTE. Redigerad 22 oktober, 2006 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 (redigerad) Kommer alltid att finnas anarkister och as i våras samhälle. Dessa personer tycker inte att polis och regering ska få ingripa vid eventuella händelser, de vill att polisen ska titta på. Att kalla detta övervåld är ju ganska patetiskt. Allt poliserna gör är fascism och övervåld helatiden. Gå och hitta ett fritidsintresse istället. Om AFA och liknande terrorgrupper kallar detta för fascism så tycker jag att man ska hänga med på samhällskunskapslektionerna. Detta är befogat våld, går det inte att resonera med folk så får man helt enkelt ta till andra medel och i detta fall våld. Poliserna uppmanade packet att flytta på sig - utan resultat. Hade detta varit tyskland så hade man kört dit en vattenkanon och tagit alla i ett svep, som på ett äventyrsbad Denna strejk var i princip helt onödig, de stod där för att en person hade fått sparken från jobbet, det är ju nu man förstår varför hon fick sparken. Hon var förmodligen ett riktigt "pain in the ass" och ett as. Redigerad 22 oktober, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 (redigerad) Hmpf, detta är precis typiskt sverige....så fort poliser gör något så ska allting vara övervåld. Vad jag tycker så är det inte ett enda dugg övervåld eller något annat. Dom stog tillochmed och sa "Detta är pepparspray, det kommer göra jävligt ont". Redigerad 22 oktober, 2006 av MAFIA_KING Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Helt klart lite övervåld, men de måste ju få bort dem på någotsätt och jag tvivlar på det dom gjorde var lagligt. Var fan ser du det övervåldet? Har sett ingripanden som är 10 gånger värre. Dom användre OC-sprayen, ja! Men hur många gånger sa dom inte att dom skulle använda den om dom inte släppte? Nu säger jag inte att det var just det du pekade på, bara ett klargörande. Klart som fan det var olagligt, man får inte blockera dörrar och ingångar så. Hade dom bara stått utanför utan att blockera något och protesterat så hade det inte varit någon fråga om att det skulle vara olagligt, nja, om dom inte hade haft tillstånd vill säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Var fan ser du det övervåldet? Har sett ingripanden som är 10 gånger värre. Dom användre OC-sprayen, ja! Men hur många gånger sa dom inte att dom skulle använda den om dom inte släppte? Nu säger jag inte att det var just det du pekade på, bara ett klargörande. Klart som fan det var olagligt, man får inte blockera dörrar och ingångar så. Hade dom bara stått utanför utan att blockera något och protesterat så hade det inte varit någon fråga om att det skulle vara olagligt, nja, om dom inte hade haft tillstånd vill säga. Men jag sa LITE, dsv, rycka bort dem lite klumpigt och använda sprayen. Och det andra du skriver håller jag helt med om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Söt snusklump. Videosarna laddar segt. Så jag har inte sett allt än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 (redigerad) Men jag sa LITE, dsv, rycka bort dem lite klumpigt och använda sprayen. Och det andra du skriver håller jag helt med om. Varför ska dom inte använda sprayen? dom lär ju knappast få dom att släppa annars. Dessutom så använder dom ju itne sprayen på alla, utan bara på dom som verkligen inte släpper. btw: hunden är helt jävla sjuk...gah! man hör ju itne! Redigerad 22 oktober, 2006 av MAFIA_KING Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Men jag sa LITE, dsv, rycka bort dem lite klumpigt och använda sprayen. Och det andra du skriver håller jag helt med om. Hahaha, du är bara en liten sympatisör. Vadå rycka klumpigt? Ska polisen behöva ha läkare med sig som berättar hur man får och inte får dra bort en person för att "skada" deras armar? Är en person så jävla dum, och inte släpper så klart att man drar så svetten lackar. Inte fan tar du hänsyn till om någon får ont i sin arm, när personen vägrar att släppa. Det är självförvållat. Dom som höll kvar personerna som polisen drog i gjorde mer skada än poliserna själva. Jävla anarkistjävlar. Får sån lust att vara på plats och bara sparka ner en hel drös, när dom är så jävla idiotiska och uppkäftiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts