Jump to content

Svordommar.

Frenzy
 Share

Är svordommar okej att använda?  

79 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag svär ofta, och jag tycker inte det är något fel med det. Det var en period för typ tre år sedan, när jag var hemma hos en kompis, så kom min kompis låtsasfarsa fram och sa typ "Jag har en likadan kompis som du, som svär i varenda jävla mening och det låter så jevla fult tillslut, så tagga ner lite med svordomarna", Sen dess har jag tänkt på vad jag säger lite från och till, men jag svär fortfarande mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Mjo jag brukar svära jag med. Dock inte hela tiden. Burkar hålla ett fint språk, vilket är bra. Fast brukar inte prata fult språk. T.ex att kalla andra "kukhuven". ^_^

Haha, det är något som jag är bra på :D . Jag har börjat kalla folk för äckel nu, av någon anledning. T.ex. om en polare hittar en jättefin penna på golvet i skolan så säger jag "Vafan vilken tur du har ditt jävla äckel" med betoning på äckel. Dom hajar ju ironin i det, och det är väl tur det

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte varför du hugger till så mycket så fort något inte stämmer med vad du tycker... -_-

EDIT: @the-copy: vfr 2ggr?

Du påstod att du aldrig svor, vilket inte har att göra med åsikter, utan bara hur man väljer att prata?

Det jag "högg till" på var att du använde äckelsmilien som betyder "jag är bäst, håll käften". :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Könsord är helt onödiga och oftast alldeles för grova. Vanliga ord som "fan, jävlar" osv är okej om de används för att förstärka, och inte bara för att slänga in det i valfri mening för att man ska ha en tuff jargong.

@Felshoe: Ouch, pinsamt. Jag skulle också tänka jäkligt mycket på hur mycket jag svor om jag fick en sån tillsägning.-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag svär och anser att det är okej men jag tycker dock inte att det är nödvändigt, finns andra ord som kan ersätta svordomarna.

Könsord tycker jag däremot är lite väl. Me visst använder jag det också, då och då. -_-

EDIT: Konstapeln, w0rd! Svär man överdrivet mycket låter det bara fult och som man inte har något ordförråd.

Nu är jag förbannat trött på ordet "svär". Från och med nu använder jag ord som "begagnga kraftuttryck" eller "beediga".

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor