Jump to content

Svordommar.

Frenzy
 Share

Är svordommar okej att använda?  

79 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ja, vad tycker ni?

Själv tycker jag det är helt okej, svär själv ofta.

Varför?

Jo, man får fram sitt argument mycket tydligare med svordommar.

Men om man svär, beror inte det på ett litet ordförråd?

Nej, inte enligt mig. Har själv ett väldigt stort ordförråd men svär ändå.

yup, yup. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Beror på vem man pratar med, men nej; jag svär i stort sett aldrig. Det enda jag kan komma att tänka på är att jag släpper ifrån ett "Scheisse" då jag förlorar i "Achtung, Die Kurve".

Att svära känns väldigt onödigt, och det är svårt att ta någon som konstant svär på allvar.

...Å andra sidan hade 'Pulp Fiction' inte varit 'Pulp Fiction' utan dess svordomar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skriver väl dit det här också, där det igentligen ska vara.

Eftersom tråden handlar om våra påpekanden om att antflaxx svär mycket så svarar jag på samma sätt som i musiktips-tråden.

"Det blir fult när han överdriver sväranden och använder minst ett svärord i varje mening.

Det är helt ok att lägga dit en svordom lite här och var för att förstärka/förtydliga något, men att använda det hela tiden är bara fult, nästan på vippen till löjligt."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verbalt, i vardagslivet, tycker inte jag svordomar gör sig särskilt bra, till skillnad från vad de, beroendende på utförandet, ibland gör på papper, skriftligt, där de kan ge väldigt mycket - i positiv bemärkelse - till den behandlade texten.

Fast likt förbannat, trots min inställning, yr svär- och könsorden hejvilt när det är dags för mig att sätta stämbanden i vibration.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det är helt ok att svära.. svär själv...

Fast det beror ju på hur man svär... inte tex ok att säga "du är en jävla idiot din fittunge" :)

Men om nån frågar nåt och man inte vet så tycker jag det är helt ok att säga "fan vet väll jag" och så...

När man gör illa sig ska man alltid svära, det är det lag på (för mig) :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är okej, jag svär offta fast jag använder konstiga "svordommar" med.

T.ex.

Äckel eller om det inte är något jag gillar säger jag äckel någonting (äckel-matte)

Hjärnspikars

Bajs

Prutt

Och andra ord som inte har med svordommar att göra, typ kaktus.

Har lite anorlunda humor :ermm:

Är ganska barnslig och sprallig av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svär lite för ofta. Låter inte så häftigt.

Samma här.

Men däremot så har jag svårt för lite grövre svordomar såsom könsord och liknande. Använder de väldigt, väldigt sällan själv, och ogillar när andra gör det. Det är mest "fan, jävlar, helvete" som gäller för min del.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor