Frenzy Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Ja, vad tycker ni? Själv tycker jag det är helt okej, svär själv ofta. Varför? Jo, man får fram sitt argument mycket tydligare med svordommar. Men om man svär, beror inte det på ett litet ordförråd? Nej, inte enligt mig. Har själv ett väldigt stort ordförråd men svär ändå. yup, yup. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antflaxx Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Jag svär ju en del jag med. Men som sagt som Frenzy sa att det är mycket lättare att frå fram det man vill ha sagt. Jag måste ju fan tänka efter som fan om jag ska prata eller skriva utan svordommar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Okej, svär ofta om jag ska va ärlig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Beror på vem man pratar med, men nej; jag svär i stort sett aldrig. Det enda jag kan komma att tänka på är att jag släpper ifrån ett "Scheisse" då jag förlorar i "Achtung, Die Kurve". Att svära känns väldigt onödigt, och det är svårt att ta någon som konstant svär på allvar. ...Å andra sidan hade 'Pulp Fiction' inte varit 'Pulp Fiction' utan dess svordomar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Jag svär... ganska ofta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Felstavad titel, svär ofta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Jag skriver väl dit det här också, där det igentligen ska vara. Eftersom tråden handlar om våra påpekanden om att antflaxx svär mycket så svarar jag på samma sätt som i musiktips-tråden. "Det blir fult när han överdriver sväranden och använder minst ett svärord i varje mening. Det är helt ok att lägga dit en svordom lite här och var för att förstärka/förtydliga något, men att använda det hela tiden är bara fult, nästan på vippen till löjligt." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Det är helt okej! Svär själv ofta. Bara blivit så naturligt av flera år av konversitioner med kompisar som svär. Jag brukar anpassa mitt språk efter den jag pratar med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Svär lite för ofta. Låter inte så häftigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 (redigerad) Verbalt, i vardagslivet, tycker inte jag svordomar gör sig särskilt bra, till skillnad från vad de, beroendende på utförandet, ibland gör på papper, skriftligt, där de kan ge väldigt mycket - i positiv bemärkelse - till den behandlade texten. Fast likt förbannat, trots min inställning, yr svär- och könsorden hejvilt när det är dags för mig att sätta stämbanden i vibration. Redigerad 21 oktober, 2006 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Ibland är det lite Tony Montana över mig. Men det är bara när jag har dåliga dagar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Tycker det är helt ok att svära.. svär själv... Fast det beror ju på hur man svär... inte tex ok att säga "du är en jävla idiot din fittunge" Men om nån frågar nåt och man inte vet så tycker jag det är helt ok att säga "fan vet väll jag" och så... När man gör illa sig ska man alltid svära, det är det lag på (för mig) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Ibland är det lite Tony Montana över mig. Men det är bara när jag har dåliga dagar. Samma för mig.. Eller en missad måltid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Det är helt okej! Svär själv ofta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Svär lite för ofta, men det gör dom flesta i min bekantskapskrets, men jag försöker behärska mig och välja mina ord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Svärord är helt okej. Om man har det för att förstärka något funkar det. Men det är skitfult att ha det i varje mening "ja vafan jag tycker att det har varit en riktig jävla skitdag idag, fyfan jag hatar skiten". Usch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Det är okej, jag svär offta fast jag använder konstiga "svordommar" med. T.ex. Äckel eller om det inte är något jag gillar säger jag äckel någonting (äckel-matte) Hjärnspikars Bajs Prutt Och andra ord som inte har med svordommar att göra, typ kaktus. Har lite anorlunda humor Är ganska barnslig och sprallig av mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Det beror helt på sammanhanget. Ibland kan en svordom vara snudd på proffsigt eftersom den framhäver en mening mycket bättre. Ibland går det till överdrift och blir bara irriterande att lyssna på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 (redigerad) Svär lite för ofta. Låter inte så häftigt. Samma här. Men däremot så har jag svårt för lite grövre svordomar såsom könsord och liknande. Använder de väldigt, väldigt sällan själv, och ogillar när andra gör det. Det är mest "fan, jävlar, helvete" som gäller för min del. Redigerad 21 oktober, 2006 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Annat. Jag tillåter ju svordomar, men jag finner det inte tufft eller liknande att använda, och vill själv sluta svära på grund av att jag finner det irriterande med alla svordomar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts