Jump to content

Drycker

darkjak
 Share

Recommended Posts

• Lennart (Xante + sprite)
  • Öl (bud/miller | Koff/Harboe)
  • Coca Cola
  • Juice
  • Mjölk

För er som inte druckit lennart så är det ett måste. Godare får man leta efter. Xante går att köpa på systemet, eller i utlandet. Det är en päronlikör.

Har bara provat xante ren men det var väldigt gott.

min lista

1.Kaffe

2.Vatten

3.Redbull

4.Redbull+hembrännt

5.Coca cola

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 118
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Du kan ju inte må bra, ett sånt kissöl som Harboe kan man väl knappas ha med på top5 listan. I övrigt, sluta härma min ölsmak.

Harboe är godaste ölen som finns i den prisklassen. Då skiten kostar ungefär lika mycket som "Svensk Starköl" och ligger på halvlitern, så tar jag hellre en Harboe när pungen är tom och du är ölsugen. Iofs så har jag det så bra ställt så det blir inte mycket Harboe. Doch så kan jag fördricka mig på Koff om jag får tag på det.

Neptun 12.4% är också en riktig jävel. Trots att den är så jävulusiskt stark så är den gudomligt god. Dansk öl, testa den.

(Och vadå sluta härma, alla gillar blaskig öl. Jag vet iaf ingen som har nekat en Bud när det har bjudits)

Är Lennart en "känd" drink, eller ett lokalt påhitt? Undrar bara, ifall man får för sig att beställa på krogen. :)

Inte säkert att du kan beställa Lennart på krogen, men den finns med i drinkböcker och liknande. Krogen har faktist inte så mycket att välja på, blir mest Red Bull / Vodka när man är ute. För det har alla. :P

http://www.cocktailguiden.com/drinkar/namn/lennart

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte säkert att du kan beställa Lennart på krogen, men den finns med i drinkböcker och liknande. Krogen har faktist inte så mycket att välja på, blir mest Red Bull / Vodka när man är ute. För det har alla. :P

Aaa, Redbull/Vodka kan man lita på. :) Det är ju nästan den enda drinken jag vet iofs. Ska nog läsa på lite, känns lite dumt att beställa samma drink jämt.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Harboe är godaste ölen som finns i den prisklassen. Då skiten kostar ungefär lika mycket som "Svensk Starköl" och ligger på halvlitern, så tar jag hellre en Harboe när pungen är tom och du är ölsugen. Iofs så har jag det så bra ställt så det blir inte mycket Harboe. Doch så kan jag fördricka mig på Koff om jag får tag på det.

Ska man köra på lågpris så är det Kung som gäller, alla gånger. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor