Jump to content

Snacks

Nik.
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 134
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag ska komma med en upploffsad teori imorgon efter skolan, you got my ord :)

Edit. Stavfel :)

Edit mera. x_simpa_x; Jag menar... Dom är ju butiker... Eller? -_-

Nej, inte butiker, lissberg är ett tivoli, centralbadet är ett..badhus, och marknader kan man väl inte kalla butiker ?

Centralbadet finns det baconsmak på. det fanns dett ifl när jag senast var där. Typ ett år sedan... :wub:

Ni ser, det är jag som är efterbliven.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, inte butiker, lissberg är ett tivoli, centralbadet är ett..badhus, och marknader kan man väl inte kalla butiker ?

Men du går ju inte till Liseberg och säller dig mitt ute på asfalten och betalat någon som springer förbi och ger dig snacksen, utan du går till en butik som finns inne på Liseberg, likaväl som på baden. Det finns ju butiker INUTI domställena, och nej, marknader är inte butiker, utan består av affärsstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men du går ju inte till Liseberg och säller dig mitt ute på asfalten och betalat någon som springer förbi och ger dig snacksen, utan du går till en butik som finns inne på Liseberg, likaväl som på baden. Det finns ju butiker INUTI domställena, och nej, marknader är inte butiker, utan består av affärsstånd.

När jag tänker mig butiker så menar jag små affärer, ungefär som en pressbyrå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor