L_Voll Skrivet 20 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2006 Va, vadå aldrig snö på jul längre? Det är väl alltid snö på julafton, jag har faktiskt aldrig varit med om att det inte varit snö på julafton! Jaså? Här har det inte varit snö på jul på många år. Kanske nån centimeter vissa år. Men du kanske bor längre norrut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 20 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2006 Jaså? Här har det inte varit snö på jul på många år. Kanske nån centimeter vissa år. Men du kanske bor längre norrut. Nej, jag bor faktiskt i småland Vart bor dudå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2006 Faktiskt, det har varit mer snö de senare åren än vad det var förr. Iallafall här i Östergötland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2006 Faktiskt, det har varit mer snö de senare åren än vad det var förr. Iallafall här i Östergötland. Jag är inte så säker på att vi bor så nära varandra som vi verkar göra. Hos mig var det sommar när det var höst hos dig. Hos mig var det ingen snö förra, eller förrförra julen, medan det hos dig varit mer snö än vanligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 20 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2006 Jag ska gå rakt på sak....Julen är årets höjdpunkt Nog för att jag är 14 men att vakna på morgonen och öppna julklappar tilsammans med Syskon och föräldrar....ja det finns inget som slår det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 20 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2006 Jag ska gå rakt på sak....Julen är årets höjdpunkt Nog för att jag är 14 men att vakna på morgonen och öppna julklappar tilsammans med Syskon och föräldrar....ja det finns inget som slår det Ord. Julen slår allt. Nog att sommaren är bättre än vintern, det är den, men julen äger alla högtider. Det finns ingen tidpunkt på året som är lika mysig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2006 Jag ska gå rakt på sak....Julen är årets höjdpunkt Nog för att jag är 14 men att vakna på morgonen och öppna julklappar tilsammans med Syskon och föräldrar....ja det finns inget som slår det Njut medan du kan, mitt sista år som jag kände sådär var just när jag var fjorton, förra året när jag var 15 kände jag ingenting alls, och känner ingenting just nu heller, men det kanske bara är för tidigt ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 20 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2006 Njut medan du kan, mitt sista år som jag kände sådär var just när jag var fjorton, förra året när jag var 15 kände jag ingenting alls, och känner ingenting just nu heller, men det kanske bara är för tidigt ? Hahaha När jag var typ 10 så Hade jag ingen julkänsla alls ...Det är först nu på senare år som det börjar bli mysigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2006 (redigerad) Jag är inte så säker på att vi bor så nära varandra som vi verkar göra. 1. Hos mig var det sommar när det var höst hos dig. 2. Hos mig var det ingen snö förra, eller förrförra julen, medan det hos dig varit mer snö än vanligt 1. Det är kanske en fråga om inställning. Hatar höst, hatar mörker. Hatar vinter, hatar kyla. Så jag låtsas inte om att det är höst nu. Än mindre vill jag inse att vintern är här inom en väldigt snar framtid... 2. Men.. det har väl visst varit mycket snö de senaste åren? Edit: Nej nu missupfattade jag allt på ettan.. När var det sommar hos dig och höst hos mig? Trodde det var tvärtom? Njut medan du kan, mitt sista år som jag kände sådär var just när jag var fjorton, förra året när jag var 15 kände jag ingenting alls, och känner ingenting just nu heller, men det kanske bara är för tidigt ? Det där låter som om jag själv skulle sagt det. Sad but true. :'( Redigerad 20 oktober, 2006 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 20 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2006 Va, vadå aldrig snö på jul längre? Det är väl alltid snö på julafton, jag har faktiskt aldrig varit med om att det inte varit snö på julafton! Snö på julafton är en sällsynt sak här i Skåne... Förra året hade vi bara slask! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 20 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2006 1. Det är kanske en fråga om inställning. Hatar höst, hatar mörker. Hatar vinter, hatar kyla. Så jag låtsas inte om att det är höst nu. Än mindre vill jag inse att vintern är här inom en väldigt snar framtid... 2. Men.. det har väl visst varit mycket snö de senaste åren? Edit: Nej nu missupfattade jag allt på ettan.. När var det sommar hos dig och höst hos mig? Trodde det var tvärtom? Det där låter som om jag själv skulle sagt det. Sad but true. :'( Förra året var det mycket snö, men annars har det varit jättelite de senaste åren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2006 1. Det är kanske en fråga om inställning. Hatar höst, hatar mörker. Hatar vinter, hatar kyla. Så jag låtsas inte om att det är höst nu. Än mindre vill jag inse att vintern är här inom en väldigt snar framtid... 2. Men.. det har väl visst varit mycket snö de senaste åren? Edit: Nej nu missupfattade jag allt på ettan.. När var det sommar hos dig och höst hos mig? Trodde det var tvärtom? När jag snackade om att jag inte kunde ta något foto till hösttävlingen för att det fortfarande var sommarväder du vet ^^ Och det med snön, precis som L_Voll sa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2006 När jag snackade om att jag inte kunde ta något foto till hösttävlingen för att det fortfarande var sommarväder du vet ^^ Jahaaa.. Men då var jag så inställd på att ta en bild fort som fasen, så att jag slapp göra det när den riktiga hösten kom.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 20 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2006 Ja här är man ju nästan en ren norrlänning. Enligt dem som bor i sveriges stora städer är kallas man väll norrlänning. Och jag har bara upplevt en julafton utan snö en gång! Men vänta, det kommer mer. Det hade snöat innan såklart. Men det hade smält så man såg allt gräs. Var bara väldigt blött. Alla dagar innan hade man tänkt: Men herregud kan inte snön komma. Det blir ju ingen jul utan snö! (För oss som är van ) Men inte kom det någon snö inte. Julafton kom och allt var som vanligt. Utan snön. Men när vi satt vid matbordet händer det. Vita snöflingor börjar falla från himmelen. Det måste vara den mest magiska julafton när det gäller snö osv. Det slog tillochmed när det var 3m+ snö utanför dörren. Men sen slår ju andra saker det, t.ex vad man får i present, vilka man firar med, hur maten är, stressigt? osv osv... Men att snön kom precis när vi satt och åt. Det var speciellt. Och som de flesta andra sagt också. Jag gillar faktiskt inte heller vinter, eller kyla, i sådan form som "vinterform". Det är alldels för kallt. Men är det sommar och plus 25 kan jag gärna sitta i frysen fem minuter. Gillar inte snö igentligen heller. Det är viktigt för den riktiga julkännslan. Men jag kan nog klara mig utan den tills, ja iaf strax innan första advent. Vilka långa inlägg jag skriver Julen är wubbens årtid på GTASajten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fredde-93 Skrivet 20 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2006 Rätt talat broder, ingen verkar gilla julen längre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 20 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2006 Jag gillar nog julen. Det ska bli skoj att få julklappar. Och öppna dem. Skaka lite, klämma osv. Riva av pappret. Försöka se glad ut, när man säger: "Åh, tack så mycket! Jättefin, verkligen..." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Ja här är man ju nästan en ren norrlänning. Enligt dem som bor i sveriges stora städer är kallas man väll norrlänning. Och jag har bara upplevt en julafton utan snö en gång! Men vänta, det kommer mer. Det hade snöat innan såklart. Men det hade smält så man såg allt gräs. Var bara väldigt blött. Alla dagar innan hade man tänkt: Men herregud kan inte snön komma. Det blir ju ingen jul utan snö! (För oss som är van ) Men inte kom det någon snö inte. Julafton kom och allt var som vanligt. Utan snön. Men när vi satt vid matbordet händer det. Vita snöflingor börjar falla från himmelen. Det måste vara den mest magiska julafton när det gäller snö osv. Det slog tillochmed när det var 3m+ snö utanför dörren. Men sen slår ju andra saker det, t.ex vad man får i present, vilka man firar med, hur maten är, stressigt? osv osv... Men att snön kom precis när vi satt och åt. Det var speciellt. Och som de flesta andra sagt också. Jag gillar faktiskt inte heller vinter, eller kyla, i sådan form som "vinterform". Det är alldels för kallt. Men är det sommar och plus 25 kan jag gärna sitta i frysen fem minuter. Gillar inte snö igentligen heller. Det är viktigt för den riktiga julkännslan. Men jag kan nog klara mig utan den tills, ja iaf strax innan första advent. Vilka långa inlägg jag skriver Julen är wubbens årtid på GTASajten Åhhh... Så, magiskt de lät. Älskar julen väldigt mycket. Men egentligen är det lite överspelat alltihop. Å all julstädning å sånt skulle jag klara mig bra utan. Avslutar med det som sammanfattar julen bäst, nämligen: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 (redigerad) Faktiskt, det har varit mer snö de senare åren än vad det var förr. Iallafall här i Östergötland. Då har du aldrig firat jul i Ödeshög Men känner på mig att det kommer bli mycket snö iår Edit. Jag tror nog det beror på vilka man firar med. Redigerad 21 oktober, 2006 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Tycker om julen/vintern för att man kan köra skoter och så e allt bara trevligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Jag ska gå rakt på sak....Julen är årets höjdpunkt Nog för att jag är 14 men att vakna på morgonen och öppna julklappar tilsammans med Syskon och föräldrar....ja det finns inget som slår det Håller med till 100%! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts