Umberto Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 Såg på wikipedia att risgrynsgröt av vissa ibland äts med en bit smör. Helt sjukt tycker jag. Någon som äter risgrynsgröt med smör här? Jag tycker att det låter jätteäckligt och helt fel. Kanel och socker ska det vara... (stog också någonting om någon saftsås, men det känns inte lika konstigt då det t.ex i princip är liknande den sylten som finns i risifrutti) Äter inte själv risgrynsgröt med smör men jag ser dock inget konstigt i att man gör det. I folkttron skulle man ju ställa ut ett fat gröt med en klick smör till gårdstomten. Själv använder jag kanel och socker eller plommonkräm. På tal om konstiga julmaträtter tycker jag, och det påpekade jag redan ifjol, att det är besynnerligt att vissa äter ÄGG på julen. Glad påsk till er som gör det! -- Btw. julradio.se är uppe nu. De börjar dock inte sända förrän på tisdag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 Äter inte själv risgrynsgröt med smör men jag ser dock inget konstigt i att man gör det. I folkttron skulle man ju ställa ut ett fat gröt med en klick smör till gårdstomten. Själv använder jag kanel och socker eller plommonkräm. På tal om konstiga julmaträtter tycker jag, och det påpekade jag redan ifjol, att det är besynnerligt att vissa äter ÄGG på julen. Glad påsk till er som gör det! -- Btw. julradio.se är uppe nu. De börjar dock inte sända förrän på tisdag. God Jul Ägg med en klick majonäs, lite rom och en räka på (pappa lägger även en liten dillkvist på varje, men den slänger man) är ett superbt tillskott till allt annat underbart på julbordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 Äter inte själv risgrynsgröt med smör men jag ser dock inget konstigt i att man gör det. I folkttron skulle man ju ställa ut ett fat gröt med en klick smör till gårdstomten. Själv använder jag kanel och socker eller plommonkräm. På tal om konstiga julmaträtter tycker jag, och det påpekade jag redan ifjol, att det är besynnerligt att vissa äter ÄGG på julen. Glad påsk till er som gör det! -- Btw. julradio.se är uppe nu. De börjar dock inte sända förrän på tisdag. Bah, humbug! En jul utan ägg kan knappast kallas jul! De ätes bäst halva, med en klick majonnäs, kaviar eller rom, och en liten dillkvist uppepå. Mmm. Åt förresten ett tidigt julbord i onsdags. Det var riktigt nice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 27 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 Bah, humbug! En jul utan ägg kan knappast kallas jul! De ätes bäst halva, med en klick majonnäs, kaviar eller rom, och en liten dillkvist uppepå. Mmm. Åt förresten ett tidigt julbord i onsdags. Det var riktigt nice. La till en poll med lite olika frågor. Självklart... Vi har alltid haft ägg på julbordet i min släkt. Så länge jag funnits iaf. Kalle är en självklarhet och julklappar öppnas på kvällen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 Äter vid sju och öppnar klappar vid 10. Ser alltid kalle Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 Bah, humbug! En jul utan ägg kan knappast kallas jul! De ätes bäst halva, med en klick majonnäs, kaviar eller rom, och en liten dillkvist uppepå. Mmm. Åt förresten ett tidigt julbord i onsdags. Det var riktigt nice. La till en poll med lite olika frågor. Självklart... Vi har alltid haft ägg på julbordet i min släkt. Så länge jag funnits iaf. Kalle är en självklarhet och julklappar öppnas på kvällen! Min aversion gentemot äggätandet är troligtvis ett personligt kulturellt fenomen som beror på mitt finländska påbrå. I Finland äter man inte ägg på julen. Hemma har vårt julbord alltid varit en blandning av svenskt och finskt och av någon anledning har ägg aldrig varit en del av det. TOP-4 finska julmaträtter: Julstjärnor: Rosolli: http://reseptivihko.net/kuvat/rosolli.jpg Potatislåda: Julhyacinter: http://www.kukkatalo.fi/tuotekuvat/Hyasintti.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 TOP-4 finska julmaträtter: Julhyacinter: http://www.kukkatalo.fi/tuotekuvat/Hyasintti.jpg Skulle det vara ett skämt? Eller äter ni verkligen blommor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 28 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2009 Julstjärnor: Ååååååh! Julstjärnor som är så gott! Kommer alltid fram mot slutet av natten, sedan sitter man och småmyser med ett par sådana och rundar av hela spektaklet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 28 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2009 Julstjärnor: Hakkors-kakor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 28 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2009 Skulle det vara ett skämt? Eller äter ni verkligen blommor? Nej, inget skämt. Vi äter dem med stor aptit. Hyacinter är godare än man tror, speciellt om man dricker lite Baileys till. Hakkors-kakor Nej. Finnish Air Force-kakor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 29 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2009 God första advent! Nu får man lyssna på julmusik, äta lussebullar, och ägna sig åt diverse juliga aktiviteter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 29 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2009 God första advent! Nu får man lyssna på julmusik, äta lussebullar, och ägna sig åt diverse juliga aktiviteter. Satte upp ljusstakar och julstjärnor idag. Åt pepparkakor och lussebullar igår och massa skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 29 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2009 Kalle Anka brukade vara ett måste, men nu för tiden så är alla så upptagna med matlagning så det blir antingen att jag sitter ensam och tittar eller så gör jag något annat. Ägg är ett måste på både julbord och påskbord! Julklapparna ska öppnas på kvällen, cirka två timmar efter maten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 29 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2009 Kalle Anka brukade vara ett måste, men nu för tiden så är alla så upptagna med matlagning så det blir antingen att jag sitter ensam och tittar eller så gör jag något annat. Vi kan titta tillsammans då, jag har samma problem Och jag har pyntat färdigt mitt rum, en julstjärna i fönstret. Har redan Luleå HF flagga som täcker ena väggen, halsdukar å tröjor, och allt de är ju redan rött. Så det behövs inte så mycket pynt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 29 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2009 Gillade julen när man bodde hemma, sitta framför datorn dagen före julafton med öppen dörr. Höra mamma skramla i köket. Sitta med en kopp glögg i skenet av adventsljusstaken och kolla gtasajten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 1 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2009 Jag fick just en inbjudan till "glöggkväll" med ett gäng från förra klassen. Bara sådant folk som man saknar men som man inte riktigt träffar såhär efter skolan. Jag ljuger om jag säger annat än att jag är lite småglad åt julen i år! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 1 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2009 JAAJAJAJAJAJAJAJJAJA! http://www.oioioi.se/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 1 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2009 JAAJAJAJAJAJAJAJJAJA! http://www.oioioi.se/ Sweet! Risigaste skämtet dock! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 1 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2009 Sweet! Risigaste skämtet dock! Jävligt risigt faktiskt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 1 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2009 http://www.julradio.se/ Gogo! Kanske blivit postad tidigare, men är live nu i alla fall! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts