Misterwhoopee Skrivet 20 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2009 Ska faktiskt på julbord i Gamla stan i Stockholm imorgon. Jag tycker väl personligen det är lite väl tidigt, men det fick bli såhär eftersom det har anpassats till det större sällskapet som ska dit (den kunde inte den helgen, den kan inte då osv.) På ett sätt kan det väl vara bra att käka julbord innan allt annat juligt har överexponerats, kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 21 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 november, 2009 Såg på wikipedia att risgrynsgröt av vissa ibland äts med en bit smör. Helt sjukt tycker jag. Någon som äter risgrynsgröt med smör här? Jag tycker att det låter jätteäckligt och helt fel. Kanel och socker ska det vara... (stog också någonting om någon saftsås, men det känns inte lika konstigt då det t.ex i princip är liknande den sylten som finns i risifrutti) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 21 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2009 Såg på wikipedia att risgrynsgröt av vissa ibland äts med en bit smör. Helt sjukt tycker jag. Någon som äter risgrynsgröt med smör här? Jag tycker att det låter jätteäckligt och helt fel. Kanel och socker ska det vara... (stog också någonting om någon saftsås, men det känns inte lika konstigt då det t.ex i princip är liknande den sylten som finns i risifrutti) Har du verkligen inte ätit risgrynsgröt med saftsås? (:!!! Trodde det var jättevanligt, skolan serverar det varje år här hemma. Tycker det är jättegott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 21 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2009 (redigerad) Såg på wikipedia att risgrynsgröt av vissa ibland äts med en bit smör. Helt sjukt tycker jag. Någon som äter risgrynsgröt med smör här? Jag tycker att det låter jätteäckligt och helt fel. Kanel och socker ska det vara... Att ha lite smör i gröten är väldigt vanligt här iaf. Behöver inte vara just risgrynsgröt heller, går lika bra i havregrynsgröt. Du kan ju testa nångång (:!!! När jag var yngre brukade jag blanda O´boy i mannagrynsgröt. Riktigt gott! Adrian: Jag har aldrig hört talas om saftsås..? Redigerad 21 november, 2009 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 21 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2009 Att ha lite smör i gröten är väldigt vanligt här iaf. Behöver inte vara just risgrynsgröt heller, går lika bra i havregrynsgröt. Du kan ju testa nångång (:!!! När jag var yngre brukade jag blanda O´boy i mannagrynsgröt. Riktigt gott! Adrian: Jag har aldrig hört talas om saftsås..? När det börjar närma sig jul i våran skola så brukar vi alltid få risgrynsgröt med saftsås, fast man kan ta kanel också om man vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 21 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2009 Lol, tomtegröt med kanel, socker och smöröga är ju underbart (:!!! Saftsås brukar man väl oftare ha till ris alá malta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 21 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2009 Såg på wikipedia att risgrynsgröt av vissa ibland äts med en bit smör. Helt sjukt tycker jag. Någon som äter risgrynsgröt med smör här? Jag tycker att det låter jätteäckligt och helt fel. Kanel och socker ska det vara... (stog också någonting om någon saftsås, men det känns inte lika konstigt då det t.ex i princip är liknande den sylten som finns i risifrutti) Tomten ska ju ha smör i sin gröt. Menar du att självaste Sankta Klas gör fel!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 21 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2009 Häromkring äter vi risgrynsgröt rätt av med socker och kanel. Smör och sås låter helt knäppt faktiskt, men man får väl testa nån gång! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 22 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2009 http://www.youtube.com/watch?v=yCcfNkfb0bQ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2009 Jag vet inte om jag någonsin har ätit risgrynsgröt med smör, men däremot har jag ätit havregrynsgröt med smör och det är riktigt gott. Risgrynsgröt äter jag med socker, kanel och mjölk. Ibland saftsås, men det skedde mest när jag gick i skolan eftersom att det var där som det serverades. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 22 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2009 Man måste ha smör i gröten. Kanel, socker och så trycker man i en klick smör i mitten. Grejen är att det smälter så det är ju inte som att äta rena smörklumpar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 22 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2009 Jag vet inte om jag någonsin har ätit risgrynsgröt med smör, men däremot har jag ätit havregrynsgröt med smör och det är riktigt gott. Risgrynsgröt äter jag med socker, kanel och mjölk. Ibland saftsås, men det skedde mest när jag gick i skolan eftersom att det var där som det serverades. Samma sak här. Fast det är ju inte så konstigt ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 22 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2009 Smör i risgrynsgröten? Jag nöjer mig med kanel och mjölk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 22 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2009 Omg, är det ingen som har lingonsylt i gröten? Bara jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2009 Omg, är det ingen som har lingonsylt i gröten? Bara jag? Min pappa.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 23 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2009 Omg, är det ingen som har lingonsylt i gröten? Bara jag? I havregrynsgröten har jag lingonsylt, men jag har aldrig provat att ha det i risgrynsgröt. Saftsås eller mjölk/kanel/socker ska're'va! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 23 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2009 Omg, är det ingen som har lingonsylt i gröten? Bara jag?Mannagrynsgröt med lingonsylt och mjölk är underbart. Käkar det varje morgon i lumpen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 23 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2009 Havregrynsgröt är gott med äppelmos! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 Har redan fått en julklapp av systerns pojkvän. En bättre begagnad Sony Ericsson k850i i mintkondition! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 Idag ställde jag upp en ljusstake i mitt fönster, lite tidigt kanske men min taklampa har gått sönder så då kunde jag lika gärna slänga upp den nu . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts