Jump to content

Julen

VickeX
 Share

Julfrågor!  

94 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ska faktiskt på julbord i Gamla stan i Stockholm imorgon. Jag tycker väl personligen det är lite väl tidigt, men det fick bli såhär eftersom det har anpassats till det större sällskapet som ska dit (den kunde inte den helgen, den kan inte då osv.) På ett sätt kan det väl vara bra att käka julbord innan allt annat juligt har överexponerats, kanske. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg på wikipedia att risgrynsgröt av vissa ibland äts med en bit smör. Helt sjukt tycker jag. Någon som äter risgrynsgröt med smör här? Jag tycker att det låter jätteäckligt och helt fel. Kanel och socker ska det vara...

(stog också någonting om någon saftsås, men det känns inte lika konstigt då det t.ex i princip är liknande den sylten som finns i risifrutti)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg på wikipedia att risgrynsgröt av vissa ibland äts med en bit smör. Helt sjukt tycker jag. Någon som äter risgrynsgröt med smör här? Jag tycker att det låter jätteäckligt och helt fel. Kanel och socker ska det vara...

(stog också någonting om någon saftsås, men det känns inte lika konstigt då det t.ex i princip är liknande den sylten som finns i risifrutti)

Har du verkligen inte ätit risgrynsgröt med saftsås? (:!!!:)

Trodde det var jättevanligt, skolan serverar det varje år här hemma. Tycker det är jättegott. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att ha lite smör i gröten är väldigt vanligt här iaf.

Behöver inte vara just risgrynsgröt heller, går lika bra i havregrynsgröt. Du kan ju testa nångång (:!!!:)

När jag var yngre brukade jag blanda O´boy i mannagrynsgröt. Riktigt gott!

Adrian: Jag har aldrig hört talas om saftsås..?

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att ha lite smör i gröten är väldigt vanligt här iaf.

Behöver inte vara just risgrynsgröt heller, går lika bra i havregrynsgröt. Du kan ju testa nångång (:!!!:)

När jag var yngre brukade jag blanda O´boy i mannagrynsgröt. Riktigt gott!

Adrian: Jag har aldrig hört talas om saftsås..?

När det börjar närma sig jul i våran skola så brukar vi alltid få risgrynsgröt med saftsås, fast man kan ta kanel också om man vill. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tomten ska ju ha smör i sin gröt. Menar du att självaste Sankta Klas gör fel!?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om jag någonsin har ätit risgrynsgröt med smör, men däremot har jag ätit havregrynsgröt med smör och det är riktigt gott. Risgrynsgröt äter jag med socker, kanel och mjölk. Ibland saftsås, men det skedde mest när jag gick i skolan eftersom att det var där som det serverades.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om jag någonsin har ätit risgrynsgröt med smör, men däremot har jag ätit havregrynsgröt med smör och det är riktigt gott. Risgrynsgröt äter jag med socker, kanel och mjölk. Ibland saftsås, men det skedde mest när jag gick i skolan eftersom att det var där som det serverades.

Samma sak här.

Fast det är ju inte så konstigt ändå. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor