Jump to content

Julen

VickeX
 Share

Julfrågor!  

94 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

All julpynt ligger i lådor i källaren, kylen är tom (inte ens mjölk), ingen glögg (har en kvartis vodka dock), morsan jobbar imorrn, syrran firar jul hos hennes ex, min farsa ska fira nånstans (dont really care), presenter då?... fyllde år den här månaden men fick inte en enda present då så jag har inga förhoppningar.

Julafton har varit en dag i mängden för mig sen 2003, jag laddar upp för nyår istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

All julpynt ligger i lådor i källaren, kylen är tom (inte ens mjölk), ingen glögg (har en kvartis vodka dock), morsan jobbar imorrn, syrran firar jul hos hennes ex, min farsa ska fira nånstans (dont really care), presenter då?... fyllde år den här månaden men fick inte en enda present då så jag har inga förhoppningar.

Julafton har varit en dag i mängden för mig sen 2003, jag laddar upp för nyår istället.

Du kan ju plocka fram den där lådan och pynta själv då :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ojoj, idag var det julstämmning hemma när vi åt dopp i gryta.

Vill passa på att hylla det Einstein som kom upp med rätten. :)

Tyvärr har jag svårt att trycka i mig en hel limpskiva, jag har fortfarande inte lärt mig tycka om smaken än :nuke:

Fast jag har inte provat med tunnbröd, någon som kan försäkra mig om att det är godare?

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har slagit in de flesta julklapparna nu iaf.

Så imorgon (idag) är det julafton. Det känns hemskt, men jag är mer likgiltig än någonsin inför julafton nu. I och med att man började få en lön och kunde köpa de grejer man aldrig fick i julklapp så spelade julklapparna mindre och mindre roll. Nu bryr jag mig inte ett dugg om vad jag får imorgon eftersom jag vet att min familj inte kan köpa något till mig som jag kan hurra över. Jag har aldrig varit särskilt mycket julmat heller... Det jag egentligen jag tycker är kul med julafton nu är stämningen, gemenskapen, godiset och Karl-Bertil Jonsson. Jag kommer säkert att sakna julafton en aning efteråt också.

Tjoho~

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det känns verkligen inte som jul nu. Imorgon blir jag väckt tidigt eftersom vi har fullt upp hela dagen med att äta julmat och vänta på att ingen ska se kalle anka så att vi kan dela ut julklapparna sen (och jag vet redan vad jag får).

Lite kul är det ändå att träffa släkten och så men jag är ändå väldigt likgiltig. Men alla presenter är inslagna och rimmade så det är bara att ta det lugnt och vänta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Julens bästa var ju helt klart när min mormor drog det smått klassiska skämtet "Men du vet väl om att du bara får långkalsonger i paketen i år?" till min fyraåriga kusin som blev helt förstörd och började storgråta. ^_^ Alltså, det var inte barn-klag-gnäll-gråt utan det var åkta tårar. Lite tragikomiskt. :mf_doof::P

Efteråt, när han hade blivit försäkrad om att det bara var ett skämt reagerade han som de flesta andra barn och blev istället överlivlig och skrattig. (Jag vill minnas att jag själv också alltid skrattade massor efter en rejäl omgång tårar).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor