Siana Skrivet 24 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2007 God Hjul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 Kom hem från släkten för ungefär 20 minuter sedan, det har varit en trevlig julafton. Man kommer nog aldrig få den där speciella känslan som man fick som barn då man räknade dagarna till julafton, men det här var en av de trevligare jularna på senare år. Prövade på dopp i grytan för första gången i mitt liv, konstigt att det aldrig blivit av innan egentligen! Sedan satt vi och spelade ett sällskapspel som en i släkten fått till långt in på kvällen. Det var ett nostalgispel som man skulle svara på massa frågor som rörde 1950-talet fram till 1990-talet. Frågor som t.ex. "Nämn populärt mode under 1970-talet". Här hemma har vi inte öppnat paketen ännu eftersom vi kom hem så sent så gör vi det senare idag, såsom de gör i USA, öppnar på juldagen. Så god jul då! (om än lite i efterskott) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 Var hos släkten och firade jul, det var ändå ganska trevligt och vi spelade sällskapsspel flera timmer efter att vi delat ut paketen. maten var hyfsad god men det var nog det bästa skinkan i hela mitt liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 Det var ett nostalgispel som man skulle svara på massa frågor som rörde 1950-talet fram till 1990-talet. Frågor som t.ex. "Nämn populärt mode under 1970-talet". Hette spelet Retro? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Så... Då står julen ännu ett år vid dörren och det känns som att det kan vara en god idé att dra upp den hur tråden ur dammet, och skriva av oss lite om våra förväntningar och förhoppningar, varför man gillar jul eller varför man hatar den. Jaja, tråden har varit uppe två år i rad nu så ni fattar. Själv har jag börjat få den där lilla julkännslan som man för fyra år sedan fick i mitten av oktober. Jul är inte en lika magisk sak längre. Men visst längtar jag till att få vara med familj och vänner, ge och få presenter och äta julmat Skriv av er! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 (redigerad) Så... Då står julen ännu ett år vid dörren och det känns som att det kan vara en god idé att dra upp den hur tråden ur dammet, och skriva av oss lite om våra förväntningar och förhoppningar, varför man gillar jul eller varför man hatar den. Jaja, tråden har varit uppe två år i rad nu så ni fattar. Själv har jag börjat få den där lilla julkännslan som man för fyra år sedan fick i mitten av oktober. Jul är inte en lika magisk sak längre. Men visst längtar jag till att få vara med familj och vänner, ge och få presenter och äta julmat Skriv av er! Hängde upp julpyntet igår. Tradition vi har, alltid på 1 advent. =) Längtar till julmaten men den börjar vi med 20 Decmber och äter den 2 ggr/dagen fram tills siste januari. Redigerad 2 december, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Tycker inte julkänslan är här i Göteborg just nu. :/ Ingen snö, ingen riktig jul enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Tycker inte julkänslan är här i Göteborg just nu. :/ Ingen snö, ingen riktig jul enligt mig. Bor man i Göteborg får man räkna med en grå, rå och regnig vinter . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Bor man i Göteborg får man räkna med en grå, rå och regnig vinter . Mjo, dom senaste åren har ju det blivit sanning tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Bor man i Göteborg får man räkna med en grå, rå och regnig vinter . Ganska kul när jag var där i torsdags-fredags. Det var helt torrt och nästan lite varmt i Göteborg medans det snöade och var svinkallt i Eskilstuna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Nu när vi pratar snö så är det faktiskt första året sen 2005 som vi verkar få en vit jul här i Örnsköldsvik. 2006 var det ingen snö alls, 2007 var det bara en massa slask, men nu faller snön utanför och det är ungefär 5-6 minus grader. Klart det kan ändra sig, men som det ser ut nu så stannar den nog kvar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Nu när vi pratar snö så är det faktiskt första året sen 2005 som vi verkar få en vit jul här i Örnsköldsvik. 2006 var det ingen snö alls, 2007 var det bara en massa slask, men nu faller snön utanför och det är ungefär 5-6 minus grader. Klart det kan ändra sig, men som det ser ut nu så stannar den nog kvar! Fy vad jag är avundsjuk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Nu när vi pratar snö så är det faktiskt första året sen 2005 som vi verkar få en vit jul här i Örnsköldsvik. 2006 var det ingen snö alls, 2007 var det bara en massa slask, men nu faller snön utanför och det är ungefär 5-6 minus grader. Klart det kan ändra sig, men som det ser ut nu så stannar den nog kvar! Tror vi mätte 45cm på bakgården idag. Skitfint med snö! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 jo snö vore nått, det kom ju ca 40-50 cm för nån vecka sedan.. men nu är det bara vatten överallt. Snart är det nog översvämmning här, skulle inte förvåna mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Här på Gotland har det redan varit massa snö, men den har smält bort. Hoppas att det blir mer precis lagom till jul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Håller med de flesta föregående talarna. Det är inte lika roligt med jul längre, eller roligt är det, men inte "magiskt" Fast, jag kan nog vara den fjantigaste killen i världen. Jag kan absolut INTE lyssna på julmusik före 1:e december. Det finns inte en chans att jag kan göra det. Jag jobbar ju som kock, och gör ju julbord dygnet runt, men ändå kan jag INTE äta något från ett julbord förens den 24:e. Och julmust är det värsta som finns tycker jag, men på jul tycker jag det är gott. Jag vet inte varför, men så är det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Håller med de flesta föregående talarna. Det är inte lika roligt med jul längre, eller roligt är det, men inte "magiskt" Fast, jag kan nog vara den fjantigaste killen i världen. Jag kan absolut INTE lyssna på julmusik före 1:e december. Det finns inte en chans att jag kan göra det. Jag jobbar ju som kock, och gör ju julbord dygnet runt, men ändå kan jag INTE äta något från ett julbord förens den 24:e. Och julmust är det värsta som finns tycker jag, men på jul tycker jag det är gott. Jag vet inte varför, men så är det. Exakt samma här. Sista november sitter jag uppe till tolvslaget och väntar på julradio, när den börjar börjar julen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 I Ö-vik centrum hänger stjärnor och glitter överallt och det står julgranar på nästan varje gata! Känns som om det är jul redan imorgon när man går där, riktigt läckert! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Hängde upp julpyntet igår. Tradition vi har, alltid på 1 advent. =) Längtar till julmaten men den börjar vi med 20 Decmber och äter den 2 ggr/dagen fram tills siste januari. Första advent != 1 December Gillar inte julen speciellt mycket och har absolut ingen julkänsla alls än.. får se om den kommer. Ser dock fram mot snön i år, så alltid något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Hängde upp julpyntet igår. Tradition vi har, alltid på 1 advent. =) Längtar till julmaten men den börjar vi med 20 Decmber och äter den 2 ggr/dagen fram tills siste januari. Tills sista januari? lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts