Jump to content

Julen

VickeX
 Share

Julfrågor!  

94 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Kom hem från släkten för ungefär 20 minuter sedan, det har varit en trevlig julafton. Man kommer nog aldrig få den där speciella känslan som man fick som barn då man räknade dagarna till julafton, men det här var en av de trevligare jularna på senare år. Prövade på dopp i grytan för första gången i mitt liv, konstigt att det aldrig blivit av innan egentligen! :ermm: Sedan satt vi och spelade ett sällskapspel som en i släkten fått till långt in på kvällen. Det var ett nostalgispel som man skulle svara på massa frågor som rörde 1950-talet fram till 1990-talet. Frågor som t.ex. "Nämn populärt mode under 1970-talet".

Här hemma har vi inte öppnat paketen ännu eftersom vi kom hem så sent så gör vi det senare idag, såsom de gör i USA, öppnar på juldagen.

Så god jul då! (om än lite i efterskott)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 11 months later...

Så...

Då står julen ännu ett år vid dörren och det känns som att det kan vara en god idé att dra upp den hur tråden ur dammet, och skriva av oss lite om våra förväntningar och förhoppningar, varför man gillar jul eller varför man hatar den. Jaja, tråden har varit uppe två år i rad nu så ni fattar.

Själv har jag börjat få den där lilla julkännslan som man för fyra år sedan fick i mitten av oktober. Jul är inte en lika magisk sak längre. Men visst längtar jag till att få vara med familj och vänner, ge och få presenter och äta julmat :)

Skriv av er!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så...

Då står julen ännu ett år vid dörren och det känns som att det kan vara en god idé att dra upp den hur tråden ur dammet, och skriva av oss lite om våra förväntningar och förhoppningar, varför man gillar jul eller varför man hatar den. Jaja, tråden har varit uppe två år i rad nu så ni fattar.

Själv har jag börjat få den där lilla julkännslan som man för fyra år sedan fick i mitten av oktober. Jul är inte en lika magisk sak längre. Men visst längtar jag till att få vara med familj och vänner, ge och få presenter och äta julmat :)

Skriv av er!

Hängde upp julpyntet igår. Tradition vi har, alltid på 1 advent. =)

Längtar till julmaten men den börjar vi med 20 Decmber och äter den 2 ggr/dagen fram tills siste januari. :P

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när vi pratar snö så är det faktiskt första året sen 2005 som vi verkar få en vit jul här i Örnsköldsvik. 2006 var det ingen snö alls, 2007 var det bara en massa slask, men nu faller snön utanför och det är ungefär 5-6 minus grader. Klart det kan ändra sig, men som det ser ut nu så stannar den nog kvar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när vi pratar snö så är det faktiskt första året sen 2005 som vi verkar få en vit jul här i Örnsköldsvik. 2006 var det ingen snö alls, 2007 var det bara en massa slask, men nu faller snön utanför och det är ungefär 5-6 minus grader. Klart det kan ändra sig, men som det ser ut nu så stannar den nog kvar! :)

Fy vad jag är avundsjuk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när vi pratar snö så är det faktiskt första året sen 2005 som vi verkar få en vit jul här i Örnsköldsvik. 2006 var det ingen snö alls, 2007 var det bara en massa slask, men nu faller snön utanför och det är ungefär 5-6 minus grader. Klart det kan ändra sig, men som det ser ut nu så stannar den nog kvar! :P

Tror vi mätte 45cm på bakgården idag. Skitfint med snö! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med de flesta föregående talarna.

Det är inte lika roligt med jul längre, eller roligt är det, men inte "magiskt"

Fast, jag kan nog vara den fjantigaste killen i världen.

Jag kan absolut INTE lyssna på julmusik före 1:e december. Det finns inte en chans att jag kan göra det.

Jag jobbar ju som kock, och gör ju julbord dygnet runt, men ändå kan jag INTE äta något från ett julbord förens den 24:e.

Och julmust är det värsta som finns tycker jag, men på jul tycker jag det är gott. Jag vet inte varför, men så är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med de flesta föregående talarna.

Det är inte lika roligt med jul längre, eller roligt är det, men inte "magiskt"

Fast, jag kan nog vara den fjantigaste killen i världen.

Jag kan absolut INTE lyssna på julmusik före 1:e december. Det finns inte en chans att jag kan göra det.

Jag jobbar ju som kock, och gör ju julbord dygnet runt, men ändå kan jag INTE äta något från ett julbord förens den 24:e.

Och julmust är det värsta som finns tycker jag, men på jul tycker jag det är gott. Jag vet inte varför, men så är det.

Exakt samma här. Sista november sitter jag uppe till tolvslaget och väntar på julradio, när den börjar börjar julen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hängde upp julpyntet igår. Tradition vi har, alltid på 1 advent. =)

Längtar till julmaten men den börjar vi med 20 Decmber och äter den 2 ggr/dagen fram tills siste januari. <_<

Första advent != 1 December :)

Gillar inte julen speciellt mycket och har absolut ingen julkänsla alls än.. får se om den kommer. Ser dock fram mot snön i år, så alltid något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor