Gof Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Jag köper inte julklappar. Och här finns det snö, men någon julstämning finns inte i hela norrbotten minsann. Fyfan vilken dum årstid. Mellandagsrean me like, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 (redigerad) Julen är till för barn, medans dem vuxna ser till att barnen får julminnen, det är så jag ser det. julklapparna är väll okej även fasst jag inte får några fasst jag måste hålla med kaller på första sidan om att det är vettigare att köpa något åt sig själv! Har inte gillar julen dem senaste 5 åren, jag fyllde 15 och sedan dess har det bara varit cash, hoes & booze som fyllt min skalle inge jultrams Redigerad 16 december, 2007 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 (redigerad) Julen är till för barn, medans dem vuxna ser till att barnen får julminnen, det är så jag ser det. julklapparna är väll okej även fasst jag inte får några fasst jag måste hålla med kaller på första sidan om att det är vettigare att köpa något åt sig själv! Har inte gillar julen dem senaste 5 åren, jag fyllde 15 och sedan dess har det bara varit cash, hoes & booze som fyllt min skalle inge jultrams De vuxna i min släkt njuter med all säkerhet mer av julhögtiden nu när alla barn har växt upp än innan. För dom gör sällskapet, maten och spriten julen till en höjdpunkt på året (för mig också!) Redigerad 16 december, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 (redigerad) De vuxna i min släkt njuter med all säkerhet mer av julhögtiden nu när alla barn har växt upp än innan. För dom gör sällskapet, maten och spriten julen till en höjdpunkt på året (för mig också!) Jo, det är nog mycket skönare för de vuxna när barnen växer upp och de (De vuxna) slipper springa i affärer och leta efter saker de inte ens vet vad det är. (Syftar då på en mormor som ska köpa ett tv-spel till sin 8:a-årige dotterson) Så är det i alla fall i våran släkt, min yngre kusin har önskat sig spel i alla dess år av mormor och morfar, och de vet aldrig vad det är som de ska köpa, eftersom de inte alls hänger med i svängarna. Både mormor och morfar tycker det är mycket skönare nu när vi inte ska dela ut paket, att vet att de bara behöver koncentrera sig på maten för att sedan bara njuta av sällskapet. Luddig post till max, men ni förstår nog på ett u ngefär hur jag menar. Redigerad 16 december, 2007 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Jag vill ha mer jul ... Ge mig en svårknäckt nöt, sötare gröt, djupare dopp i grytan, glittrigare glim och grötigare rim och mer Arne Weise i rutan. Jag vill ha rymligare säck, segare knäck, fetare fläsk från grisen, krimsigare krams, längre långdans och raskare räv på isen. Jag vill ha mer jul... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Adolphson & Falk - Mer Jul Även om jag inte vill ha mer jul, så gillar jag den låten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Jag köper bara 5 julklappar om året , Till Mamma, Pappa, Syster, Bror och Morfar. Det brukar gå åt ca 300 kr och alla dessa inköp gör jag den 23:e, Chill Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 The bright side of Christmas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 The bright side of Christmas. Vad är det där för några konstiga flaskor? Ska de se ut så?! Vavava?!?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 Vad är det där för några konstiga flaskor? Ska de se ut så?! Vavava?!?! Exklusiv version med 50 cl glasflaska, för dyyyyyyyra pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 Exklusiv version med 50 cl glasflaska, för dyyyyyyyra pengar. PIMP! Var kan man köpa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 PIMP! Var kan man köpa? LÄS PÅ EGEN RISK. Coop Forum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 LÄS PÅ EGEN RISK. Coop Forum. Bah, så klart var jag tvungen att läsa. Nu är det inte nåt häftigt längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 (redigerad) Julen är till för barn, medans dem vuxna ser till att barnen får julminnen, det är så jag ser det. julklapparna är väll okej även fasst jag inte får några fasst jag måste hålla med kaller på första sidan om att det är vettigare att köpa något åt sig själv! Har inte gillar julen dem senaste 5 åren, jag fyllde 15 och sedan dess har det bara varit cash, hoes & booze som fyllt min skalle inge jultrams Well hello there mr Scrooge! Barn och barn - jag ser julen främst som en familjehögtid. Det får mig oundvikligt att tänka på alla människor som inte har någon familj och jag vet i varje fall en gubbe som inte kommer att ha det lätt den här julen. Det är en av mina föräldrars grannar där hemma, 2001 drunkade hans son, 2004 dog frun och i mars i år dog hans dotter 52 år gammal, hon somnade bara in. Själv är han 80 år, har hälsan i behåll, är klar i skallen, arbetar i trädgården, lagar cyklar och håller på. Det här blir hans första jul i ensamhet, han har några barnbarn men de bor alla i andra länder. Iofs kommer många av grannarna att besöka honom på julafton eftersom alla känner till hans situation och han är omtyckt i grannskapet, dessutom har vi har tänkt bjuda in honom på lite julmat på juldagen, så jag hoppas att det blir åtminstone en klen tröst för honom. Redigerad 18 december, 2007 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 Har börjat få julkänsla nu. Köpte lite julklappar i helgen. Det blev en bilstereo till min far, en bok till min mor och ett snickarbälte till min yngsta lillebror. Funderar på att köpa något mer till min mor eftersom att hon bara fick en bok. Har även min äldre lillebror kvar att köpa till. Vad vill en femtonåring ha? Förutom kondomer, cigaretter och snus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 Well hello there mr Scrooge! Barn och barn - jag ser julen främst som en familjehögtid. Det får mig oundvikligt att tänka på alla människor som inte har någon familj och jag vet i varje fall en gubbe som inte kommer att ha det lätt den här julen. Det är en av mina föräldrars grannar där hemma, 2001 drunkade hans son, 2004 dog frun och i mars i år dog hans dotter 52 år gammal, hon somnade bara in. Själv är han 80 år, har hälsan i behåll, är klar i skallen, arbetar i trädgården, lagar cyklar och håller på. Det här blir hans första jul i ensamhet, han har några barnbarn men de bor alla i andra länder. Iofs kommer många av grannarna att besöka honom på julafton eftersom alla känner till hans situation och han är omtyckt i grannskapet, dessutom har vi har tänkt bjuda in honom på lite julmat på juldagen, så jag hoppas att det blir åtminstone en klen tröst för honom. Stackars man Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 (redigerad) Har börjat få julkänsla nu. Köpte lite julklappar i helgen. Det blev en bilstereo till min far, en bok till min mor och ett snickarbälte till min yngsta lillebror. Funderar på att köpa något mer till min mor eftersom att hon bara fick en bok. Har även min äldre lillebror kvar att köpa till. Vad vill en femtonåring ha? Förutom kondomer, cigaretter och snus. Alkohol, pengar, dataprylar, konsol, kläder, Björn Borg-kalsonger, en storebror, plånbok (Sådan där som man har kreditkorten i, du vet hur dom ser ut), kudde, täcke, spel.........? @Umberto: Åh herregud. Det är nästan ett brott att inte tycka synd om mannen :/ Redigerad 18 december, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 Vad vill en femtonåring ha? Förutom kondomer, cigaretter och snus. En back julmust. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 Julen är till för barn, medans dem vuxna ser till att barnen får julminnen, det är så jag ser det. julklapparna är väll okej även fasst jag inte får några fasst jag måste hålla med kaller på första sidan om att det är vettigare att köpa något åt sig själv! Har inte gillar julen dem senaste 5 åren, jag fyllde 15 och sedan dess har det bara varit cash, hoes & booze som fyllt min skalle inge jultrams 2cool4julafton Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 23 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2007 Nå, grabbar. Kör ni med tomte i år? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts