Jump to content

Rubiks Kub

Siana
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 72
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men det får det väl vara värt. Man ser ju onekligen att det här är något du brinner för. ^_^

Hähä, jo, men jag väntar till julen. Sparar pengar till DHW atm. ^_^

Var på en maskerad igår, där det var en ninja som var grymt duktig på dessa. Hon hade en kub, inte med färger, men symboler, som inte bara var tvungna att vara på rätt sida av kuben, de var alla tvungna att vara vända åt samma håll. Detta var dock ingen match för hennes ninja-skills.

w00t. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Via ett svenskarbete fick jag labbarna på en Rubiks Kub idag. En kompis hade en redovisning med den och det visade sig att han faktiskt var rätt bra på den. Jag har väldigt dåliga erfarenheter av Rubiks Kub och när jag testade gick det precis lika dåligt som det alltid gjort. Men så visade det sig att det finns ordentliga metoder till hur man kan lösa kuben, och när jag väl var igång med det var det skitroligt! Jag fick låna min klasskamrats kub, imorgon inhandlar jag förhoppningsvis en egen.

Kuben är perfekt för sega bussresor, och man blir faktiskt rätt bra fort. Jag klarar cirka två tredjedelar av kuben utan problem efter en dag.

Så, var har jag lärt mig att hantera kuben? Jo, Svekub.se. En fantastiskt användbar svensk sida som på ett smidigt sätt förklarar hur man går till väga för att lösa det bärbara pusslet. Det finns även praktiska Java- uppspelningar på sidan om man skulle behöva visuell hjälp.

Jag var enormt fördomsfull mot Rubiks Kub en längre tid, och säkert är många på forumet det också. Men ge den en andra chans, jag kommer inte ge upp förrän jag klarar kuben på fyrtio sekunder.

Haha Kul o kul kan man väll diskutera om den där kuben är. Håller med om att den kan vara ett bra sätt att fördriva tiden på. synd bara dem e så kännsliga för stötar haha:p Den jag hade innan tålde bara 3-4 kast i väggen innan den börgade falla i småbitar haha :wub: Men Klart alla har kanska inte samma dåliga humör som jag har ibland hihi. Hoppas du löser din kub på de 40 sekunderbna du vill. Lycka Till

:'(

Vart kan man få tag i någon. lite billigare då? Jagvill inte punga ut med mina dyrbara pengar på något som jag kommer slänga in i vägen efter två minuter.

Gå - Apa - Elektron - Alkemist

129 kr för en sådan kub?? Snacka om att dem övervärderar den hehe Så kul e den inte så den e värd 129:P

Synd att dem jag hade e defekta annars kunde du fått köpa en av mig för billiga 20:P haha Men men nu e dem defekta så inte så kul ha dem kanske hehe

Jag gick upp på vinden för drygt en timme sen och hittade en sån där kub, men för några minuter sedan gick den sönder, man kan ju undra hur det kunde hända.

-_-

Haha ja det kan man värkligen undra ju HAHA. Någon som tappade tålamodet på sin kub?? hehe

Ja,jag blir bara så in i helvetes förbannad på sånna kuber. Kan börja lite smått så men när jag inser att jag inte klarar det. Att jag måste tänka då fan åker skiten i golvet eller i väggen!

Haha en till som löser kuberna som mig här jag haha Nice Tur man inte e ensam om kasta runt med dem där kuberna haha

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

129 kr för en sådan kub?? Snacka om att dem övervärderar den hehe Så kul e den inte så den e värd 129:P

Synd att dem jag hade e defekta annars kunde du fått köpa en av mig för billiga 20:P haha Men men nu e dem defekta så inte så kul ha dem kanske hehe

För Maimstream kanske det finns andra anledningar att köpa dom av dig -_-

_/\_---_/\_

NÄr man tänker efter hur helvetiskt länge man kommer sitta med dom, och vad mycket bättre tänkande man kommer få, så kanske dom är värda så mycket... Jag kanske åker till Linköping och köper en sådan under lovet nästa vecka, och när jag ändå är där i trakterna så kan jag ta och våldta Kebab lite granna :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha Kul o kul kan man väll diskutera om den där kuben är. Håller med om att den kan vara ett bra sätt att fördriva tiden på. synd bara dem e så kännsliga för stötar haha:p Den jag hade innan tålde bara 3-4 kast i väggen innan den börgade falla i småbitar haha :lol: Men Klart alla har kanska inte samma dåliga humör som jag har ibland hihi.

Nämen emma! Släpp aldrig ut dina aggresioner på kuben. Släpp ut dem på Maimstream istället.

Som sagt, Rubik blir julklapp nästa. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag har någon kub men den är så trög så jag blir bara frustrerad på den. (skulle jag bli annars också)

Det är väl lättare att plocka bort klossarna från kuben än att pilla bort lapparna. :ermm:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/sv/t..._Rubiks_kub.jpg

Om man vrider ett lager eller vad man kan kalla det så som ni ser på bilden så kan man lätt plocka bort klossarna. :lol:

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För Maimstream kanske det finns andra anledningar att köpa dom av dig :ermm:

_/\_---_/\_

NÄr man tänker efter hur helvetiskt länge man kommer sitta med dom, och vad mycket bättre tänkande man kommer få, så kanske dom är värda så mycket... Jag kanske åker till Linköping och köper en sådan under lovet nästa vecka, och när jag ändå är där i trakterna så kan jag ta och våldta Kebab lite granna :lol:

haha jasså:P du gillar defekta kuber haha då kan du få köpa mina hehe har några st haha

Nämen emma! Släpp aldrig ut dina aggresioner på kuben. Släpp ut dem på Maimstream istället.

Som sagt, Rubik blir julklapp nästa. ^_^

men?? Vadför skall jag ta ut min ilska över han när det e kuben jag blir sur på hehe menar Maimstream har ju inte gjort mig nått

Länk till kommentar
Dela på andra sidor