Jump to content

Emo, punkare, fjortisar, etc..

Nik.
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 366
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ojoj så fel man kan vara. En emo är inte svart klädd. Fan, emos brukar vara vit eller röd och svart randig. En emo behöver inte sminka sig, och så vitt jag vet så skär inte svartrockare sig.

Tro mig, svartrockare skär sig, jag hade tre svartrockare i min gamla klass, två av dem skar sig. Den tredje tålde inte att se blod, då svimmade hon, antgligen var det därför hon inte skar sig :)

Men det betyder ju inte att jag tror att varenda jävla svartrockare skär sig, för det gör jag inte.

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svartrock är en väldigt utdaterad term och innefattar i princip bara deppig rockmusik. Möjligtvis kan man räkna gothic rock-band dit, som Charon och The 69 Eyes. Det jag syftar på dock är att svartrockare inte är något vidare begrepp för en klädstil; möjligen som synonym för gothare, men det finns faktiskt bättre lämpade och betydligt mer specifika termer nu för tiden, så jag beivrar användadet av dessa nya termer.

Tack. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svartrock är en väldigt utdaterad term och innefattar i princip bara deppig rockmusik. Möjligtvis kan man räkna gothic rock-band dit, som Charon och The 69 Eyes. Det jag syftar på dock är att svartrockare inte är något vidare begrepp för en klädstil; möjligen som synonym för gothare, men det finns faktiskt bättre lämpade och betydligt mer specifika termer nu för tiden, så jag beivrar användadet av dessa nya termer.

Tack. :)

w0rd to you, brotha'.

( EDIT: Tycker inte om forum macros. )

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klär mig ganska blandat. Ibland lite hiphop; keps, munkjacka/huvtröja & pösiga jeans. Men använder även skjorta och vanliga jeans osv.

Långt (och därmed skabbigt) hår är nog det fulaste en kille kan ha, IMO. När jag säger lågnt räknar jag ungefär ifrån att håret når axlarna och neråt.

Men har inget emot killar med långt hår eller folk som klär sig annorlunda än jag. Alla har ju sin stil :)

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klär mig ganska blandat. Ibland lite hiphop; keps, munkjacka/huvtröja & pösiga jeans. Men använder även skjorta och vanliga jeans osv.

Långt (och därmed skabbigt) hår är nog det fulaste en kille kan ha, IMO. När jag säger lågnt räknar jag ungefär ifrån att håret når axlarna och neråt.

Men har inget emot killar med långt hår eller folk som klär sig annorlunda än jag. Alla har ju sin stil :(

Kan du förklara varför hår automatiskt blir skabbigt om det är långt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, jag vet inte. Men på killar ser långt hår mycket mer ovårdat ut än vad det gör på tjejer, som ser ut att ha mycket "lenare" hår.

Äh, glöm detta...

Det beror förmodligen på att kvinnor spenderar femhundraåttio timmar framför spegeln varje dag med borse/kam/bajs i högsta hugg innan de beger sig ut i livets vimliga vardag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blandar också lite olika stilar. Blandar lite vikingarock, lite rocka/psycho billy, punk, skinhead. ja iallfal det mesta går att ha på sig bara det inte är mode klädder. Orka gå och köpa sig ett par trasig byxor för 900 kr. när man bara kan gå till röda korset och köpa sig ett par för 10 kr och sedan huga kniven i dom och sputa på klorin. Eller så går man till class olsson och köper sånt där papper man kan trycka på t-shirten och gör ett eget fint tryck :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor