guardian Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Nästan alla mina polare är punkare. Ser inget fel med dem. jag gillar själv musiken och stilen. men är ingen punkare själv, nej. men har hänt man haft på sig jackor med nitar och trasiga jeans, kängor och liknande. men då mest vid fester där det bara är punkare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 (redigerad) xPisc is a hoe >:3 Redigerad 16 november, 2006 av Mikolan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 15 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2006 Varför lägger man upp denna tråden? Ser inget fel på musikstilar, det är bara en stil.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 15 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2006 Varför lägger man upp denna tråden? Ser inget fel på musikstilar, det är bara en stil.. 1. Denna tråd handlar inte enbart om musikstilar. 2. Varför lägger man upp ett forum? Jag ser inget fel med åsikter, det är bara åsikter.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 16 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2006 Emos och svartrockare är samma sak. Båda är svartklädda, båda sminkar sig, båda skär sig. Ojoj så fel man kan vara. En emo är inte svart klädd. Fan, emos brukar vara vit eller röd och svart randig. En emo behöver inte sminka sig, och så vitt jag vet så skär inte svartrockare sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2006 (redigerad) Ojoj så fel man kan vara. En emo är inte svart klädd. Fan, emos brukar vara vit eller röd och svart randig. En emo behöver inte sminka sig, och så vitt jag vet så skär inte svartrockare sig. Tro mig, svartrockare skär sig, jag hade tre svartrockare i min gamla klass, två av dem skar sig. Den tredje tålde inte att se blod, då svimmade hon, antgligen var det därför hon inte skar sig Men det betyder ju inte att jag tror att varenda jävla svartrockare skär sig, för det gör jag inte. Redigerad 16 november, 2006 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 16 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2006 Måste erkänna att det visste jag inte. Men, men. Bara för tre gör det så betyder det inte att alla gör det. Min bror var en förut men han skar sig inte iaf. Men ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2006 Måste erkänna att det visste jag inte. Men, men. Bara för tre gör det så betyder det inte att alla gör det. Min bror var en förut men han skar sig inte iaf. Men ändå. Men det betyder ju inte att jag tror att varenda jävla svartrockare skär sig, för det gör jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 16 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2006 Sade inte att du trodde det. ;O Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 16 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2006 Svartrock är en väldigt utdaterad term och innefattar i princip bara deppig rockmusik. Möjligtvis kan man räkna gothic rock-band dit, som Charon och The 69 Eyes. Det jag syftar på dock är att svartrockare inte är något vidare begrepp för en klädstil; möjligen som synonym för gothare, men det finns faktiskt bättre lämpade och betydligt mer specifika termer nu för tiden, så jag beivrar användadet av dessa nya termer. Tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 16 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2006 (redigerad) Svartrock är en väldigt utdaterad term och innefattar i princip bara deppig rockmusik. Möjligtvis kan man räkna gothic rock-band dit, som Charon och The 69 Eyes. Det jag syftar på dock är att svartrockare inte är något vidare begrepp för en klädstil; möjligen som synonym för gothare, men det finns faktiskt bättre lämpade och betydligt mer specifika termer nu för tiden, så jag beivrar användadet av dessa nya termer. Tack. w0rd to you, brotha'. ( EDIT: Tycker inte om forum macros. ) Redigerad 16 november, 2006 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 16 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2006 (redigerad) Klär mig ganska blandat. Ibland lite hiphop; keps, munkjacka/huvtröja & pösiga jeans. Men använder även skjorta och vanliga jeans osv. Långt (och därmed skabbigt) hår är nog det fulaste en kille kan ha, IMO. När jag säger lågnt räknar jag ungefär ifrån att håret når axlarna och neråt. Men har inget emot killar med långt hår eller folk som klär sig annorlunda än jag. Alla har ju sin stil Redigerad 16 november, 2006 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 16 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2006 Klär mig ganska blandat. Ibland lite hiphop; keps, munkjacka/huvtröja & pösiga jeans. Men använder även skjorta och vanliga jeans osv. Långt (och därmed skabbigt) hår är nog det fulaste en kille kan ha, IMO. När jag säger lågnt räknar jag ungefär ifrån att håret når axlarna och neråt. Men har inget emot killar med långt hår eller folk som klär sig annorlunda än jag. Alla har ju sin stil Kan du förklara varför hår automatiskt blir skabbigt om det är långt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 16 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2006 Kan du förklara varför hår automatiskt blir skabbigt om det är långt? Han är väl som alla andra, rädda för det okända. Jag tyckte som Kalan fram tills jag själv lät håret växa. Alla som ber mig klippa mig nu eller säger att det är tjejigt ber jag bara fälla ut pungen och landa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 16 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2006 (redigerad) Kan du förklara varför hår automatiskt blir skabbigt om det är långt? Nej, jag vet inte. Men på killar ser långt hår mycket mer ovårdat ut än vad det gör på tjejer, som ser ut att ha mycket "lenare" hår. Äh, glöm detta... Redigerad 16 november, 2006 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 16 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2006 Nej, jag vet inte. Men på killar ser långt hår mycket mer ovårdat ut än vad det gör på tjejer, som ser ut att ha mycket "lenare" hår. Äh, glöm detta... Det beror förmodligen på att kvinnor spenderar femhundraåttio timmar framför spegeln varje dag med borse/kam/bajs i högsta hugg innan de beger sig ut i livets vimliga vardag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 17 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 Jag blandar också lite olika stilar. Blandar lite vikingarock, lite rocka/psycho billy, punk, skinhead. ja iallfal det mesta går att ha på sig bara det inte är mode klädder. Orka gå och köpa sig ett par trasig byxor för 900 kr. när man bara kan gå till röda korset och köpa sig ett par för 10 kr och sedan huga kniven i dom och sputa på klorin. Eller så går man till class olsson och köper sånt där papper man kan trycka på t-shirten och gör ett eget fint tryck Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 17 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 Det beror förmodligen på att kvinnor spenderar femhundraåttio timmar framför spegeln varje dag med borse/kam/bajs i högsta hugg innan de beger sig ut i livets vimliga vardag. Hmm. Tål att testas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 17 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 Det finns inga dåliga stilar, bara fördomar och rädsla. Man kan inte säga att ens egen stil är "rätt" stil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 17 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2006 Det finns inga dåliga stilar, bara fördomar och rädsla. Man kan inte säga att ens egen stil är "rätt" stil. Det är så sant som det är sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts