Umberto Skrivet 20 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2006 Sköt dig själv och skit i andra. Det är mitt livsmotto. På gott och ont. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antflaxx Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 (redigerad) Ja, Emo och fjortisar kan fara åt helvete. Det är vi redan klara över. Punkare är inget jag gillar heller direkt iofs. Själv kör jag väl typ som Frenzy. "Inverterd Cross",Converse eller Boots,Bandtröja för det mesta, Jeans jacka med patchar eller Skinjacka. Lyssnar på Death och Black Metal. Ja,vanlig HeavyMetal med vad fan. Redigerad 21 oktober, 2006 av antflaxx Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 OMG här har vi ju en sån där Fjortis Woho Alla som är normala d.v.s. inte går runt med halva huvudet rakat, svart lugg som täcker för hela ansiktet och som inte använder svarta skinnrockar och ser ut som häxor = fjortisar? Och du säger att jag verkar som en bara gör som alla andra gör och bär likadana kläder, trots att jag egentligen inte trivs i dem kläderna? Hm, tänk en extra gång innan du skriver för att slippa dumförklarad-stämpeln och lär dig skriva svenska. För du formulerar dig värdelöst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Kanske det. Hur fn kan popparna trivas med att skära sig i armarna och sen låta sina gotharkompisar dricka upp blodet ? Och vad i hela friden har det med klädstil att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Kanske det. Hur fn kan popparna trivas med att skära sig i armarna och sen låta sina gotharkompisar dricka upp blodet ? Trivs, kanske dom inte gör, men dom kanske mår tillräckligt psykiskt dåligt för att komma till den nivån att man vill skada sig själv. Jag känner flera människor som har skärt sig eller skär sig, och det är inte kul med sådanna folk som mår så dåligt att dom skadar sig själva. Besides, hur fan ska man kunna må bra när alla snackar skit om stilen man har? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 (redigerad) Emos och svartrockare är samma sak. Båda är svartklädda, båda sminkar sig, båda skär sig. Om du tittar i VaXXoRs signatur så ser du vad emo är. Svartrockare är nog inte ens legitim term, då jag hört den användas på både goths, black metallare, death metallare och synthare. ----- Det finns många stilar som jag avskyr och tycker är både fula och töntiga, men till skillnad från vissa andra så vet jag att det endast är min åsikt, och inte en objektiv sanning. Det enda som inte går att ha åsikter om är FAKTA, vilket detta inte är. Redigerad 21 oktober, 2006 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alftagrabben Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Jag har inte direkt nån stil... Jag brukar gå runt i lite olika kläder. Te.x ibland jeans, ibland jogging och ibland hmm, lite pösigare byxor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Jag har ingen speciell stil och har inget emot någon speciell stil. Inte någon som hör till nån musikstil. Jag klär mig vad nog ni skulle säga snobbigt... piketröja används flitigt. Kan vi inte disskutera coola stilar också och inte bara tracka på dom vi inte gillar? Själv tycker jag det är ganska coolt med rasta och jävligt fult med häng och allt annat i hiphopstilen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Guys... Varför förknippar ni alla Emos and shit med att skära sig? Dom är också människor så de rätta orden är att "Människan skär sig". Vem som helst som är för svaga för sitt liv och är olycklig kan skära sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 (redigerad) Guys... Varför förknippar ni alla Emos and shit med att skära sig? Dom är också människor så de rätta orden är att "Människan skär sig". Vem som helst som är för svaga för sitt liv och är olycklig kan skära sig. Alltså så här är det, det är många "Emo-kids" som skär sig, det vet jag. Men det är offtast små fjortis ungar som är från 13 - 15 år. Som "blir emo" för dom tror det är folk som mår dåligt eller vad dom nu tror. Sen har det här blivit större och större så nu har det blivit så stort att det tagit över vad emo är igentligen. Emo betyder från början emotional hardcore som är en musik stil som började på 80-talet. eller vad det var nu. genren screamo är också emo. Jag själv lyssnar på musik stilen, jag skär mig inte, mår hur fint som hälst. Alla människor har ju sina upp och ned gångar i livet, det är normalt. Det jag vill att folk ska förstå är att skära sig inte är emo, alltså det har ju typ blivit det nu efter som det finns så många som tror det och har "blivit emo" p.g.a. deras deppiga liv. Sen har ungdommar följt den strömmen, ni som bor i stockholm har säkert sätt ungdommarna på plattan och så. Jag hatar sånt folk som vill ha uppmärksamhet typ "tyck synd om mig!!", lika mycket som ni gör. Inte hatar kanske, men jag tycker dom som håller på så ska ändra sig och söka hjälp eller något annat, för att springa runt och skära sig tror jag inte hjälper så mycket. Jag klär mig bara för musikstilen, inget annat. Jag trivs i stilen och tycker det är snyggt, jag vill inte att folk ska tro jag skär mig eller något liknande för det skulle jag aldrig göra. Jag mår helt enkelt bra Det gör även andra som har min stil, så jag tycker ni inte ska dömma alla. Visst man kan tycka stilen är ful, men man behöver inte få fördommar om folk, typ att dom skär sig eller "ååh kolla, han vill ha uppmärksamhet, han vill dö!" Aja nu har jag sagt lite iaf, hoppas någon förstår Redigerad 3 november, 2006 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Alltså så här är det, det är många "Emo-kids" som skär sig, det vet jag. Men det är offtast små fjortis ungar som är från 13 - 15 år. Som "blir emo" för dom tror det är folk som mår dåligt eller vad dom nu tror. Sen har det här blivit större och större så nu har det blivit så stort att det tagit över vad emo är igentligen. Emo betyder från början emotional hardcore som är en musik stil som började på 90-talet. eller vad det var nu. genren screamo är också emo. Jag själv lyssnar på musik stilen, jag skär mig inte, mår hur fint som hälst. Alla människor har ju sina upp och ned gångar i livet, det är normalt. Det jag vill att folk ska förstå är att skära sig inte är emo, alltså det har ju typ blivit det nu efter som det finns så många som tror det och har "blivit emo" p.g.a. deras deppiga liv. Sen har ungdommar följt den strömmen, ni som bor i stockholm har säkert sätt ungdommarna på plattan och så. Jag hatar sånt folk som vill ha uppmärksamhet typ "tyck synd om mig!!", lika mycket som ni gör. Inte hatar kanske, men jag tycker dom som håller på så ska ändra sig och söka hjälp eller något annat, för att springa runt och skära sig tror jag inte hjälper så mycket. Jag klär mig bara för musikstilen, inget annat. Jag trivs i stilen och tycker det är snyggt, jag vill inte att folk ska tro jag skär mig eller något liknande för det skulle jag aldrig göra. Jag mår helt enkelt bra Det gör även andra som har min stil, så jag tycker ni inte ska dömma alla. Visst man kan tycka stilen är ful, men man behöver inte få fördommar om folk, typ att dom skär sig eller "ååh kolla, han vill ha uppmärksamhet, han vill dö!" Aja nu har jag sagt lite iaf, hoppas någon förstår Det med depressioner har inget med emos att göra, dom skär sig för domvill ha uppmärksamhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Det med depressioner har inget med emos att göra, dom skär sig för domvill ha uppmärksamhet. Japp Sen tror jag folk blandar ihop olika stilar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 (redigerad) Va, vem? Kom på det själv. Redigerad 2 november, 2006 av Spam Snuten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yoghurt Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 De ska vara Casual ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cpt Tuttle Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Många "alternativa" som "söker sin egen stil" följer bara en grupp, följer ett mode och ramar för hur man SKA vara inom den subkulturen, precis som alla andra... Just nu sitter jag orakad med ett par halvt utnötta bruna byxor (som håller en jävla kvalitet, hålen har inte blivit mycket större på ett par månader), en T-shirt med reklam för ett rallyevenemang 2002 på och svarta strumpor från Intersport eller vad fan det nu var... Och jag följer lika mycket moden inom beteende osv. som inom klädstil, jag ÄR verkligen mig själv. Det har lett till att jag blivit ansedd som konstig, hrm... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Många "alternativa" som "söker sin egen stil" följer bara en grupp, följer ett mode och ramar för hur man SKA vara inom den subkulturen, precis som alla andra... Japp, stämmer på jävligt många faktiskt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 3 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2006 Japp, stämmer på jävligt många faktiskt... Sånna som hänger på plattan här i stockholm t.ex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solid_X Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Jag har märkt att det är många som trackar ner på hiphop stilen. Själv tycker jag att det är snyggt förutom när dom ska börja använda dew-rag och ha keps på så dom ser ut som 50 Cent osv. men annars tycker jag inte att det är nåt fel på den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Såhär enkelt är det. Ordet "bög" betyder ju egentligen bara en homosexuell man. Men "bög" används som ett negativt ord. Är man då en homosexuell man, och blir kallad bög, tar man det ofta negativt. Man känner till ordets innebörd, men det spelar ingen roll. Ett ord är vad det används till, och inte vad det betyder. Samma sak med emo. Spelar ingen roll om VaXXoR förklarar vad emo egentligen betyder, det används som ett negativt ord, inte bara bland emohatare, emo- kids använder det som ett "jag- skär-mig-ord". Ingen bryr sig om emo står för emotional och egentligen är en musikstil, det används som ett negativt ord för fjortisar som sminkar tårar, klär sig svart och skär sig för uppmärksamhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 14 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2006 Sånna som hänger på plattan här i stockholm t.ex. Bland annat, ja. Såhär enkelt är det. Ordet "bög" betyder ju egentligen bara en homosexuell man. Men "bög" används som ett negativt ord. Är man då en homosexuell man, och blir kallad bög, tar man det ofta negativt. Man känner till ordets innebörd, men det spelar ingen roll. Ett ord är vad det används till, och inte vad det betyder. Samma sak med emo. Spelar ingen roll om VaXXoR förklarar vad emo egentligen betyder, det används som ett negativt ord, inte bara bland emohatare, emo- kids använder det som ett "jag- skär-mig-ord". Ingen bryr sig om emo står för emotional och egentligen är en musikstil, det används som ett negativt ord för fjortisar som sminkar tårar, klär sig svart och skär sig för uppmärksamhet. Mycket fint sagt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts