Jump to content

Emo, punkare, fjortisar, etc..

Nik.
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 366
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Mjo dani filth är goth/death i stilen så :ermm:

Men EMO betyder Emotional om jag fattat rätt? vad har det med o skära sig själv?

edit: @Archemra: Jag tycker han är rätt söt, fast inte just på den bilden kanske :P

Måste säga detta: Hatar folk som tror Dani och hans CoF spelar black metal.

Det ÄR Extreme Gothic Metal, men i början var de väl lite black-influerade.

Skulle säg att han är goth...

Och nej, man är inte emo för man skär sig, beror heltpå i vilket syfte.. Som Stell eller KalleR sa så vill emos bara ha uppmärksamhet, medans en del blackmetal vokalister gör det för att få ett så extremt intryck som möjligt.

EDIT: SKIT! Intryck*

Redigerad av Frenzy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste säga detta: Hatar folk som tror Dani och hans CoF spelar black metal.

Det ÄR Extreme Gothic Metal, men i början var de väl lite black-influerade.

Skulle säg att han är goth...

Och nej, man är inte emo för man skär sig, beror heltpå i vilket syfte.. Som Stell eller KalleR sa så vill emos bara ha uppmärksamhet, medans en del blackmetal vokalister gör det för att få ett så extremt uttryck som möjligt.

Black metal är det fan inte i vilket fall, men enligt dem är dem Gothic/Symphonic death metal..

Orginell death metal som kom i början av 80 och i slutet av 90 som t ex Dismmber är orgniell o bra death metal, det är ju den första, sen har det ju bildats nya "fejk" death metal så att säga.. tror du förstår vad jag menar, t ex Melodic o det

edit: föresten, tycker inte Cradle of filth är det minsta goth i sättet att spela, det är mera symphony, när du säger goth tänker jag mera på The 69 eyes, Deathstars, Moonspell osv.

edit2: Tycker inte Den här med cradle of filth låter det minsta goth :/ där emot Deathstars och The 69 eyes

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Black metal är det fan inte i vilket fall, men enligt dem är dem Gothic/Symphonic death metal..

Orginell death metal som kom i början av 80 och i slutet av 90 som t ex Dismmber är orgniell o bra death metal, det är ju den första, sen har det ju bildats nya "fejk" death metal så att säga.. tror du förstår vad jag menar, t ex Melodic o det

Du har koll på de där :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

edit: föresten, tycker inte Cradle of filth är det minsta goth i sättet att spela, det är mera symphony, när du säger goth tänker jag mera på The 69 eyes, Deathstars, Moonspell osv.

Jo, misstog mig, Extreme/symphonic gothic metal är vad eliterna säger, vad vet jag, knappt hört dom.

Death metal i all ära, min favoritgenre. Håller med melo-dm är ingen höjdare direkt.

Jo, musikstilen goth är dock inte det jag menar... deras "outfit" är mer gothic enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, misstog mig, Extreme/symphonic gothic metal är vad eliterna säger, vad vet jag, knappt hört dom.

Death metal i all ära, min favoritgenre. Håller med melo-dm är ingen höjdare direkt.

Jo, musikstilen goth är dock inte det jag menar... deras "outfit" är mer gothic enligt mig.

Aha okey, då förstår jag, editerade ett inlägg där övre innan jag läste ditt, skitsamma :ermm: tycker Death är grymt bra, gillar oxo Melodic Deathmetal så som Symphonic Death metal, tycker faktist Dark tranquillity är riktigt bra, även om det är Melodic :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det man tycker är snyggt kanske tillhör en viss stil? :ermm:

Jaha, du tycker ju fortfarande att det är snyggt eftersom att du gillar det, inte för att det är från den stilen. Jag tycker bara det låter så fult när alla sitter och diskuterar vilken stil man har, och jag tycker inte det spelar någon roll, utan man kan köpa det man gillar istället. Om det råkar vara typ gammal metal eller vafan det kallas, fine, men det spelar ju inte särskilt stor roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, du tycker ju fortfarande att det är snyggt eftersom att du gillar det, inte för att det är från den stilen. Jag tycker bara det låter så fult när alla sitter och diskuterar vilken stil man har, och jag tycker inte det spelar någon roll, utan man kan köpa det man gillar istället. Om det råkar vara typ gammal metal eller vafan det kallas, fine, men det spelar ju inte särskilt stor roll.

Jag håller med.

Men man kanske inte tycker att det är snyggt för att det råkar tillhöra en viss stil :ermm:

nej, inte sagt det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor