Jump to content

Emo, punkare, fjortisar, etc..

Nik.
 Share

Recommended Posts

Emos och svartrockare är samma sak. Båda är svartklädda, båda sminkar sig, båda skär sig.

Suck. bara för att klädstilen har sina likheter är det inte samma grupp människor. fattar väl du med om du tänker efter?

Som att säga att Emo och Indie är samma, de har rätt lik look, men emos är efterblivna och Indie's är coola.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 366
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Emos och svartrockare är samma sak. Båda är svartklädda, båda sminkar sig, båda skär sig.

Svartrockare sminkar inte sig direkt.. eller inte alla iaf, alla kan ju sminka sig om dem vill.. stör mig att alla säger att dem med skinnjacka o långt hår är svartrockare, blev själv kallad svartrockare av det okunniga :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En emo flera emots.

Själv gillar inte inte dessa varelser vars kallas för "emo"(emot enligt kalle).

Varför. Stör mig på folk som ska sticka ut och inte se något. Dessutom så har de en ful klädstil.

Nä nu jälvar :huh: Var faktiskt du som döpte dom till emot ^_^

(19:57) SSU-Anna dömd! : Läxade upp en brud som ville att jag skulle förklara varför jag inte gillar emot

(19:57) SSU-Anna dömd! : tog mig tid att förklara det också

(19:57) SSU-Anna dömd! : haha

(19:57) kalle, senilt ge: inte gillar emot?

(19:58) SSU-Anna dömd! : ja, jag är inte förtjust i emos nej

(19:58) kalle, senilt ge: jaha. inte heller ett fan av emottar

(20:00) SSU-Anna dömd! : emottar

(20:00) SSU-Anna dömd! : haha

(20:00) SSU-Anna dömd! : emos är definitionen för flera emos

(20:00) SSU-Anna dömd! : En emo, flera emos

(20:00) SSU-Anna dömd! : Den emoten

(20:00) kalle, senilt ge: Det är fortfarande du som började skriva emot

(20:01) SSU-Anna dömd! : haha, det var ett slarvfel?

(20:01) SSU-Anna dömd! : E och T är ganska nära varandra

(20:01) SSU-Anna dömd! : lätt att slinta

(20:01) kalle, senilt ge: du är en emot

(20:01) SSU-Anna dömd! : och skriva emot istället.

(20:01) kalle, senilt ge: du menar s

(20:01) SSU-Anna dömd! : HAha, Emot är fan nice att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

..Sen finns det stilarna jag avskyr som hip-hop och trance, tycker det är extremt fult när killar har påsiga kläder och sin fula kepps på snedd, skitfult imo

Hmm, sen när gick alla som lyssnade på trance i påsiga kläder och keps? Använder aldrig keps, inte någon av mina polare heller som lyssnar på trance. Sen hip-hopare är väl en annan sak men, trance, nä..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, sen när gick alla som lyssnade på trance i påsiga kläder och keps? Använder aldrig keps, inte någon av mina polare heller som lyssnar på trance. Sen hip-hopare är väl en annan sak men, trance, nä..

Jag är inte så hemma på den stilen men tycker det är fult, alla som lyssnar på det behöver ju förstås inte klä sig med stilen, var kanske lite otydlig där :huh:

måste bara fråga,tycker ni denna människa ser emo/svartrockare ut? ^_^

dani29_785290_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag säger också "emos" om "sådana" människor, men emo är egentligen en musikstil ( http://en.wikipedia.org/wiki/Emo_%28music%29 ).

Förövrigt så säger många säger att dom har en egen klädstil men det är svårt att inte bli inspirerad av sin musikstil och/eller andra intressen. Sedan finns det säkert de som har sin egna klädstil men jag tror nog oftast att det ändå är så som jag sa...

Redigerad av Bubbli
Länk till kommentar
Dela på andra sidor